مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

عبدالکریم اخترشناس: بوشهر جایگاه دوم در تلفات تصادفات موتوری کشور را دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: بر اساس آمارهای منتشره همچنین ضربه به سر به‌دلیل استفاده نکردن از کلاه ایمنی نزد موتورسواران سهم ۴۷ درصدی را در فوت به خود اختصاص داده که نشانگر اهمیت کلاه ایمنی در حفظ جان راکبان و سرنشینان موتورسیکلت است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از فارس، عبدالکریم اخترشناس صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آمار پزشکی قانونی از هر سه نفر کشته تلفات تصادفات محورهای برون شهری و روستایی استان در سال ١٤٠٠ یک نفر موتور سوار بوده اند که متاسفانه از این حیث بوشهر جایگاه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر ادامه داد: در سال گذشته در مجموع ٢٤٧ نفر بر اثر تصادف در محورهای برون شهری و روستایی استان بوشهر جان خودرا از دست داده‌اند. تعداد ۸۵ نفر از آن‌ها راکب و یا سرنشین موتور سیکلت بوده‌اند که سهم ٣٤.٣ درصدی تلفات را شامل می‌شود. 

اخترشناس تصریح کرد: بیشترین تصادفات منجر به فوت موتورسواران استان در ساعات غروب و ابتدایی شب (۱۸الی ۲۰) اتفاق افتاده که روشن کردن چراغ‌ها در این ساعات، نصب برچسب‌های شبرنگ بر بدنه موتورسیکلت و پوشیدن لباس با رنگ روشن می‌تواند نقش بسزایی در دیده شدن موتورسوار از سوی سایر کاربران جاده‌ای داشته باشد.

وی گفت: بر اساس آمارهای منتشره همچنین ضربه به سر به‌دلیل استفاده نکردن از کلاه ایمنی نزد موتورسواران سهم ۴۷ درصدی را در فوت به خود اختصاص داده که نشانگر اهمیت کلاه ایمنی در حفظ جان راکبان و سرنشینان موتورسیکلت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر افزود: متاسفانه بیش از ۵۰ درصد از تلفات موتورسواری استان مربوط به گروه جوان و مولد جامعه یعنی گروه سنی ۱۵ تا ۴۰ سال می‌باشد که به‌دلیل استفاده بیشتر این گروه سنی از موتورسیکلت نیازمند توجه بیشتر خانواده‌ها هستیم.

اخترشناس خاطر نشان کرد: در راستای مهارت افزایی موتورسواران این اداره کل در سال گذشته برای بیش از ۲۰۰۰ نفر از موتورسواران استان دوره‌های آموزش ویژه برگزار و به ۷۰۰ نفر از آن‌ها که دارای گواهی نامه رانندگی با موتورسیکلت بودند کلاه ایمنی استاندارد اهدا کرد.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
فارس
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا