مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

در خصوص سلامت مردم با کسی معامله نمی‌کنیم / برخی نمایندگان مجلس، محیط زیست را معامله می‌کنند

به گزارش موتورسیکلت نیوز، امروز ایرنا به نقل از معاون سازمان محیط زیست نوشت: برخی نمایندگان مجلس، محیط زیست را معامله می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به موضوع تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست در مجلس شورای اسلامی و ذکر اینکه در مدت زمان ۱۵ روز به ۲۰ سوال پاسخ داده و در قالب ۳۰۰ صفحه گزارش ارائه کردیم گفت: برخی دنبال موضوعات دیگری بودند که اگر به یکی از سه درخواست آن‌ها موافقت می‌کردیم بحث تحقیق و تفحص بسته می‌شد.

اصغر دانشیان روز دوشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست تهران با اشاره به این که در آستانه انتخابات، مدیران این سازمان را به شدت تحت فشار قرار می‌دهند گفت: برخی افراد برای جمع کردن رای درصدد هستند تا طرح‌هایی که در گذشته با آن مخالفت شده است کلنگ زنی شود و اگر پس از رای‌گیری و در آینده مشکلی ایجاد کرد مجدد ابراز مخالفت شود.

معاون توسعه مدیریت حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: رئیس سازمان محیط زیست همواره با چنین درخواست‌هایی مخالفت کرده است.

وی با بیان اینکه این سازمان مخالف توسعه نیست بلکه نسبت به آسیب به محیط زیست حساس است اظهار داشت: نباید زیستگاه‌های محیط زیست در برنامه‌های توسعه‌ای با مشکل روبرو شوند بلکه باید با کمترین آسیب و راهکارهای مناسب، مسائل پیگیری شود.

دانشیان افزود: برای توسعه پایدار وظیفه داریم و در صورتی که کمترین آسیب به منابع زیست محیطی برسد با دولت همکاری می‌کنیم.

معاون توسعه مدیریت حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که فرهنگ محیط زیستی نداریم گفت: ۴۰ سال است که درباره مسائل زیست محیطی شعار می‌دهیم ولی به آن عمل نمی‌شود این در حالی است که در سایر کشورها اولویت اول رعایت مسائل محیط زیست است.

وی تاکید کرد: باید نهضت آموزش مورد توجه قرار گیرد و از تریبون‌های مختلف به آن پرداخته شود ضمن این که رعایت مسائل زیست محیطی از خانواده ها شروع شود در غیر این صورت در چند سال آینده به جای صید ماهی از دریاها، زباله صید می شود.

دانشیان با اشاره به این که یکی از مشکلاتی که گریبانگیر تهران شده آلودگی هواست بیان داشت: در سال گذشته و ۶ ماه امسال با اقدامات صورت گرفته و فعالیت کارگروه آلودگی هوا شاهد کاهش وضعیت آلاینده‌ها بوده‌ایم.

 معاون توسعه مدیریت حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: در تمامی مسائلی که سلامت مردم مطرح است مدیران کل محیط زیست در استان‌ها نباید انعطاف نشان دهند.

وی با بیان این که در زمان مدیریت عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ۲۰۰ طرح زیستی در کشور بدون تکلیف مانده بود گفت: ایشان با تفویض اختیارات به مدیران کل محیط زیست استان‌ها، طرح‌ها را مورد بررسی قرار داد.

دانشیان گفت: برای ۱۰۰ طرح مجوز صادر و ۸۰ طرح رد و با ۲۰ طرح باقی مانده به صورت مشروط موافقت شد.

کیومرث کلانتری مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان تهران به‌عنوان معاون جدید محیط طبیعی و تنوع زیستی معرفی و سعید محمودی نیز به‌عنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست تهران انتخاب شد.

وی پیش از این مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس بود.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا