مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

جوابیه وزارت صمت پیرو توییت یکی از نمایندگان مجلس و توضیح درباره موتورسیکلت‌های برقی

صمت: لازم به توضیح است در حوزه تولید موتورسیکلت‌های برقی نیز با توجه به فعالیت بیش از ۲۰ شرکت تولیدی در این زمینه و به جهت تشویق عموم مردم به استفاده از موتورسیکلت‌های برقی، برنامه حمایت از تولید ۵۰۰۰۰ دستگاه موتورسیکلت مطابق ردیف ۵ محور چهارم برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۳۹۹ تدوین شده و در حال اجرا است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به دنبال انتشار توییت یک عضو کمیسون اقتصادی مجلس به منظور تنویر افکار عمومی و آگاهی مخاطبان به ارائه توضیحاتی پرداخت.

در این جوابیه آمده است: به دنبال انتشار توییت سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تاریخ ۱۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، بدینوسیله توضیحات ارسالی از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به منظور تنویر افکار عمومی و آگاهی مخاطبان به شرح زیر ارائه می‌شود:

در راستای برنامه‌ریزی و عرضه خودروهای سبک برقی، برنامه اجرایی حمایت از تولید ۱۵ هزار دستگاه خودروهای سواری برقی و هیبریدی مطابق ردیف ۵ محور چهارم برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۳۹۹ تدوین و در حال اجرا است.

همچنین بسته حمایتی پیشنهادی به دولت با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در سال ۱۳۹۹ تدوین و تصویب شده است. در حال حاضر شرکت‌های خودروسازی فردا و کرمان خودرو اقدامات لازم برای بهره‌برداری از مصوبه مذکور را با هماهنگی این سازمان در دستور کار خود دارند.

ضمنا در زمینه طراحی و توسعه خودروهای برقی فعالیت‌های زیر توسط شرکت‌های خودروساز داخلی در حال انجام است که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

_ خودرو تارا برقی توسط شرکت ایران خودرو

_ خودرو شاهین برقی توسط شرکت سایپا

_ خودرو برقی شرکت مینا

_ اتوبوس برقی توسط شرکت شتاب (مینا و عقاب افشان)

_ اتوبوس برقی توسط شرکت ایران خودرو دیزل

لازم به توضیح است در حوزه تولید موتورسیکلت‌های برقی نیز با توجه به فعالیت بیش از ۲۰ شرکت تولیدی در این زمینه و به جهت تشویق عموم مردم به استفاده از موتورسیکلت‌های برقی، برنامه حمایت از تولید ۵۰۰۰۰ دستگاه موتورسیکلت مطابق ردیف ۵ محور چهارم برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۳۹۹ تدوین شده و در حال اجرا است.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایسنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا