مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ضربه به سر عامل مرگ ۷۰ درصد از موتورسواران در تصادفات است

رئیس پلیس راهور استان همدان گفت: استفاده از کلاه ایمنی ۷۰ درصد فوت موتورسیکلت سواران را کاهش می می دهد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امسال ۹ موتورسیکلت‌سوار در استان جان خود را از دست داده‌اند و ۹۲۶ مصدوم ترافیکی نیز تنها در این حوزه بوده است.پارسال هم ۱۴موتورسیکلت سوار در استان جان خود را از دست دادند و بیش از یک هزار و ۲۰ موتورسیکلت سوار نیز به علت بروز سانحه راهی بیمارستان و متاسفانه تعدادی هم دچار قطع عضو شدند.

سرهنگ فکری گفت: طرحی به شکل آموزشی و تذکری اجرا شد که نیاز به برخورد جدی با تعدادی از متخلفان بود چراکه موتورسیکلت سواران متخلف با حرکت در پیاده‌روها، سرعت بالا و صدای ناهنجار برای خود و مردم ایجاد مشکل می‌کردند.

 او گفت: خط قرمز پلیس راهنمایی و رانندگی، پلاک‌دار بودن موتورسیکلت‌ها است، تردد در پیاده‌رو، صداهای ناهنجار، تک چرخ زدن، موارد کاهش دهنده ضریب ایمنی و ایجاد مشکل موجب توقیف موتورسیکلت‌ها خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: بیشتر موتورسیکلت سواران از قشر جوان هستند که آسیب در این حوزه به علت آسیب به نیروی جوان و سرمایه‌ای متاسفانه بسیار سخت است . تذکر و آموزش خانواده‌ها به جوانان و خرید کلاه ایمنی قبل از خرید موتورسیکلت ضروری است چراکه ده‌ها میلیون تومان هزینه خرید موتورسیکلت می‌ شود اما از خرید کلاه ایمنی استاندارد با هزینه میانگین ۳۰۰هزار تومانی خودداری می‌کنند.

او گفت: بی توجهی به جلو رانندگان از جمله موارد ایجاد خطر برای عابران پیاده است که می تواند ناشی از خواب آلودگی، استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن هنگام راننده باشد.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا