مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

پیشنهاد وزیر وزرش برای برگزاری رقابت‌های مشترک موتورسواری بین ایران و عراق

وزیر ورزش: در برخی رشته های ورزشی مثل موتورسواری، اتومبیلرانی و دوومیدانی می‌توانیم مسابقات و رویدادهای مشترک برگزار کنیم.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وزیر ورزش و جوانان گفت: در برخی از رشته های ورزشی مثل موتورسواری، اتومبیلرانی و دوومیدانی می‌توانیم مسابقات و رویدادهای مشترک برگزار کنیم. از یک کشور شروع شود و درکشور دیگر به اتمام برسد.

 سیدحمید سجادی در نشست مشترک مسئولان ورزش جمهوری اسلامی ایران و مسئولان جمهوری عراق ضمن خیرمقدم به میهمانان و مسئولان ورزش عراق افزود: خوشحالیم که مسئولان ورزش عراق و روسای 10 فدراسیون ورزشی این کشور در این ایام مبارک به کشورمان سفر کرده اند.

 وی با بیان اینکه این حضور سرفصل جدیدی برای تقویت همکاری‌های بیشتر بین تهران و بغداد خواهد شد، گفت: این ارتباطات و انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری های مشترک، بین دو کشور زمینه موفقیت‌های چشم‌گیر برای ورزش دو کشور را فراهم خواهد کرد.

سجادی ادامه داد: این همکاری‌ها باید به توسعه ورزش قهرمانی ۲ کشور و در نهایت به تقویت روابط بیشتر ۲ ملت منجر شود. وی با اشاره به دانش فنی ایران در بخش های مختلف ورزش گفت: جمهوری اسلامی ایران می تواند در توسعه زیرساخت‌های ورزش عراق مفید واقع شود.

وزیر ورزش و جوانان افزود: علاوه بر تفاهم نامه هایی که بین چند فدراسیون دو کشور منعقد شد، پیشنهاد می کنم به صورت اولویت ورزش چوگان مورد توجه قرار بگیرد چون خاستگاه این رشته در ایران است و در جهان مورد توجه زیاد قرار گرفته است. وی در ادامه منابع طبیعی هر دو کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: در ایران کوهها و پیست های اسکی خوبی داریم که می‌توانیم دراین خصوص با کشور عراق همکاری مشترک داشته باشیم.

 سیدحمید سجادی افزود: همچنین در رشته های بومی و محلی از جمله ورزشهای زورخانه ای و پهلوانی دو کشور ظرفیت های خوبی دارند که باید آن را تقویت کرد. 

وی پیشنهاد برگزاری رویدادهای مشترک ورزشی بین ایران و عراق را پیشنهاد کرد و در این باره گفت: در برخی از رشته های ورزشی مثل موتورسواری، اتومبیلرانی و دوومیدانی می‌توانیم مسابقات و رویدادهای مشترک برگزار کنیم. از یک کشور شروع شود و در کشور دیگر به اتمام برسد. 

وزیر ورزش و جوانان کسب کرسی های بین المللی را برای رشد و توسعه ورزش دو کشور بسیار مهم دانست و گفت: امیدوارم در مجامع و نشست های بین المللی همچنان دو کشور پشتیبان یکدیگر باشند و بهترین کرسی ها با حمایتهای دو جانبه در عرصه ورزش به دست آید.

نشست مشترک مسئولان ورزش جمهوری اسلامی ایران و مسئولان جمهوری عراق با حضور سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، سیدرضا صالحی‌امیری رییس کمیته ملی المپیک، سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، سیدامیرحسین مطلبی سرپرست معاونت توسعه و منابع، برخی از روسای فدراسیون‌ها و پیشکسوتان ورزشی در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
خبرگزاری صدا و سیما
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا