مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

اولین خط معاینه‌فنی موتورسیکلت در مشهد سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی خواهد شد

رئیس اداره راهبری و نظارت بر مراکز معاینه فنی و کاهش آلایندگی هوای شهرداری از راه‌اندازی اولین خط معاینه‌فنی موتورسیکلت در مشهد در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از شهرآرانیوز، در شهر مشهد حدود ۴۰۰ هزار موتورسیکلت درحال ترددند و از این تعداد به شکل خوش بینانه بیش از ۵۰ درصد آن‌ها به تست‌های معاینه‌فنی نیاز دارند. براساس سیاهه آلودگی هوای مشهد، سهم آلایندگی موتورسکلیت‌های شهر مشهد از مجموع کل منابع آلاینده این کلان‌شهر ۱/۵ درصد است.

ازاین رو مدیریت شهری مشهد با راه اندازی اولین خط معاینه فنی موتورسیکلت قصد دارد با انجام فرایند معاینه فنی بتواند این سهم را کاهش دهد، هرچند بنا به گفته رئیس اداره راهبری و نظارت بر مراکز معاینه فنی و کاهش آلایندگی هوای شهرداری مشهد، متصل نبودن موضوع معاینه فنی به سامانه سیمفا و جریمه نشدن موتورسکلیت‌های بدون برگه معاینه فنی دو معضل اساسی در استقبال نکردن دارندگان موتورسیکلت برای حضور در مراکز معاینه فنی است.

مرتضی هدشی با بیان اینکه در شهر مشهد حدود ۴۰۰ موتورسیکلت فعال است که در حالت خوش بینانه بیش از نیمی از موتور‌ها به معاینه فنی نیاز دارند، اظهار کرد: تاکنون در شهر مشهد خط معاینه فنی برای موتورسیکلت‌ها نداشتیم؛ از خطوط معاینه فنی فعال در شهر‌های دیگر کشور مانند تهران به دلیل متصل نبودن به سامانه یکپارچه ملی معاینه فنی ایران (سیمفا) استقبال خوبی نشده است.

وی با بیان اینکه در همین راستا با سازمان شهرداری‌ها مکاتباتی داشته ایم تا معاینه فنی موتورسیکلت‌ها نیز به سامانه سیمفا متصل شود، تصریح کرد: شورای اسلامی شهر مشهد نیز به واسطه میزان آلودگی هوای موتورسیکلت‌ها و در راستای کاهش این آلودگی مصوبه‌ای داشته است تا شهرداری برای معاینه فنی رایگان موتورسیکلت‌ها امتیازاتی قائل شود؛ ازاین رو قرار است در مرکز تازه تأسیس معاینه فنی آزادی خط معاینه فنی موتورسیکلت نیز ایجاد شود.

هدشی ادامه داد: اکنون این خط معاینه فنی با سرمایه گذاری مرکز آزادی به محل مرکز منتقل شده و درحال نصب است؛ پیش بینی می‌شود این خط معاینه فنی اولین بار در مشهد در سال ۱۴۰۱ فعال شود.

وی تأکید کرد: بخش تأمین و راه اندازی خط معاینه فنی موتورسیکلت در مشهد از نظر سخت افزاری انجام شده است و با متصل شدن معاینه فنی موتورسیکلت به سامانه سیمفا، موضوعات نرم افزاری نیز می‌تواند حل وفصل شود.

رئیس اداره راهبری و نظارت بر مراکز معاینه فنی و کاهش آلایندگی هوای شهرداری ادامه داد: البته موضوع عامل بازدارندگی و اعمال قانون موتورسیکلت‌های بدون برگه معاینه فنی نیز مهم است؛ اینک برای خودرو‌های بدون برگه معاینه فنی، برگه جریمه صادر می‌شود، اما چنین موضوعی برای موتورسیکلت‌ها وجود ندارد؛

جریمه نشدن این وسیله نقلیه سبب استقبال نکردن دارندگان آن می‌شود؛ ازاین رو از استانداری و پلیس راهور انتظار داریم موضوع جریمه موتورسیکلت‌های بدون برگه معاینه فنی را هم زمان با راه اندازی خط معاینه فنی پیگیری کند.
وی افزود: خط معاینه فنی موتورسیکلت آزادی توانایی این را دارد که به صورت روزانه فرایند معاینه فنی ۱۰۰ تا ۱۵۰ موتورسیکلت را انجام دهد.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
شهرآرانیوز
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا