مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

درخواست معاون استاندار تهران از پلیس برای اعمال ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌های دودزا

سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران از تعطیلی واحدهای تولید بتن، شن، ماسه و آسفالت تا پایان روز چهارشنبه ۶ بهمن ماه جاری خبر داد و گفت: با توجه به انباشت آلاینده ها پلیس راهور تهران بزرگ، از تردد موتورسیکلت ها و خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی جلوگیری کند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، عابد ملکی روز دوشنبه در دوازدهمین جلسه کارگروه هماهنگی اضطرار آلودگی هوا افزود: پلیس راهور با همکاری فرمانداری تهران و اتحادیه کامیون داران شهر تهران از تردد شبانه کامیون‌ها به استثنای کامیون های حامل سوخت، مواد غذایی و مواد فاسدشدنی طی شب دوشنبه هفته جاری جلوگیری کنند.

وی افزود: شهرداران استان نیز نسبت به جلوگیری از فعالیت های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می شود، اقدام کنند و پایش ویژه، شناسایی منابع آلاینده، اعلام هشدار اخطار و اقدامات تشدیدی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان با جدیت تداوم یابد.

ملکی یادآور شد: همچنین شهرداری تهران و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس و مینی بوس ها در پایانه مسافربری درون‌شهری و برون‌شهری اقدام کنند و ممنوعیت مصرف نفت کوره در همه واحدهای نیروگاهی صنعتی، تولیدی معدنی و خدماتی استان کماکان ادامه یابد.

سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تاکید بر اینکه باید از هرگونه فعالیت ورزشی در محیط های باز خودداری شود، گفت: صدا و سیما و رسانه ها نسبت به اطلاع‌رسانی لازم، توصیه‌ها و جلب همکاری و مشارکت عمومی در حوزه رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا، کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی، پرهیز از سفرهای غیرضروری و کاهش مصرف انرژی اقدام کنند.

ملکی با توصیه نسبت به استفاده از ماسک های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط آحاد مردم به ویژه شاغلان، پلیس راهور و شهرداری‌ها که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز دارند، افزود: شرکت گاز استان نسبت به تداوم تامین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه ها و واحدهای متصل به شبکه گازرسانی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداران استان برای جلوگیری از پسماندسوزی و سوزاندن شاخ و برگ درختان نظارت ویژه اعمال کنند و با توجه به استمرار پسماندسوزی در شهر تهران به ویژه در خلازیر در منطقه ۱۹، استانداری تهران و اداره کل حفاظت محیط زیست با توجه به شرایط آلودگی هوا این موضوع را از طریق شهرداری تهران پیگیری کنند.

وی گفت: شهرداری تهران باید نسبت به تدوین دستورالعمل و مدلی برای فروش طرح تفکیک در شرایط اضطرار آلودگی هوا اقدامات لازم را انجام دهد.

در این جلسه مقرر شد پایگاه های سیار فوریت های پزشکی اورژانس و هلال احمر در مناطق پر تردد شهر جانمایی شوند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا