مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سیدمهدی هدایت: شهرداری منطقه 19 تهران به دنبال برقی کردن موتورسیکلت‌ها و استفاده از سوخت‌های غیرفسیلی است

شهردار منطقه ۱۹ تحقق هوای پاک و کاهش آلودگی هوا را در گروی ایفای نقش همه دستگاه های مرتبط در این حوزه دانست و گفت: شهرداری تهران در بودجه سال آینده نگاه ویژه ای به موضوع آلودگی هوا و ترافیک دارد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، سیدمهدی هدایت در مراسم گرامیداشت هفته ملی هوای پاک ضمن تبریک روز ملی هوای پاک گفت: قطعا موضوع آلودگی هوا و ترافیک در شهر تهران از اصلی ترین معضلات این شهر قلمداد می شود به شکلی که شهردار تهران نیز در تقدیم لایحه بودجه به شورای شهر تهران به این دو موضوع به صورت ویژه پرداختند و بر توجه شهرداری تهران در بودجه سال آینده به این موضوع تأکید کردند.

وی افزود: قطعا برای حل این معضل به عزمی ملی نیازمندیم تا همه دستگاه های مرتبط با موضوع آلودگی هوا با ایفای نقش خود و پای کار آمدن بتوانند در مسیر کاهش آلودگی هوا گام موثری بردارند و شهرداری تهران نیز می تواند در این حوزه نقش محوری خود را ایفا کند.

هدایت ادامه داد: شهرداری تهران به ویژه شهرداری منطقه ۱۹ در حوزه توجه به هوای پاک، محورهای مختلفی را دنبال می کند که از جمله آن می توان به برقی کردن موتورسیکلت ها، استفاده از سوخت های غیرفسیلی به ویژه در تأسیسات شهرداری تهران اشاره کرد.

شهردار منطقه ۱۹ با تأکید بر اینکه شهرداری تهران به دنبال اجرای منطقه دوستدار محیط زیست در محدوده منطقه ۱۹ است، افزود: شهرداری منطقه ۱۹ با داشتن بزرگترین بوستان تهران به مساحت ۳۰۰ هکتار برنامه های مختلفی را در حوزه هوای پاک به ویژه در قالب آموزش های شهروندی پیش بینی کرده است.

وی تأکید کرد: توجه به موضوع معاینه فنی، مدیریت پسماند، هدایت آب های سطحی و احداث نخستین نیروگاه خورشیدی ۱۰ کیلووات از اقداماتی است که در این منطقه به زودی اجرایی خواهد شد. امیدواریم با احداث نیروگاه خورشیدی بتوانیم انرژی تولید شده از منبع خورشید را در تأسیسات شهرداری منطقه ۱۹ به کار بگیریم. همچنین در حوزه تفکیک پسماند از مبدأ آموزش های شهروندی آغاز شده و به زودی مرکز بازیافت لاستیک به شکلی که شهروندان با تحویل لاستیک های فرسوده بتوانند دریافت خدمات از شهرداری داشته باشند و نخستین کارواش نانو که حداقل استفاده از آب را دارد، به زودی در این منطقه به بهره برداری می رسد. امیدواریم با اجرای این برنامه ها گام موثری در تحقق هوای پاک و محیط زیستی سالم برداشته باشیم.


بیشتر بخوانید:

اعتراض «محمدعلی نژادیان» به‌نظر اعلام شده توسط «سازمان حفاظت محیط‌ زیست» درباره آیین‌نامه فنی (ماده 2 قانون هوای پاک)

انتقاد «محمدعلی نژادیان» به سخنان «سیدشهریار زینی» درباره مونتاژکنندگان موتورسیکلت

محمدعلی نژادیان خواستار رفع اجبار تولید سهم 10 درصدی موتورسیکلت‌های برقی در سبد محصولات سه ماهه مونتاژکنندگان شد

محمدعلی نژادیان: در شرایط فعلی اجرای استاندارد یورو 5 برای موتورسیکلت‌ها متضاد با هدف اصلی قانون هوای پاک است

تاثیر بهبود نظام ملی نوآوری در صنعت موتورسیکلت ایران

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایسنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا