دومین نمایشگاه بین‌المللی موتورسیکلت، دوچرخه و قطعات یدکی توسط «شرکت نمایشگاهی چیستا» برگزار می‌شود

به پویش مردمی «موتورسیکلت من ساخت کجاست؟» ملحق شوید. برای اطلاع از دلیل این حرکت اینجا را کلیک کنید.

دومین نمایشگاه بین‌المللی موتورسیکلت، دوچرخه، وسایل نقلیه موتوری و هیبریدی و قطعات یدکی از ۲۱ لغایت ۲۴ دی‌ماه در محل نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار می‌شود.

علی بهرام‌نژاد دبیر برگزاری نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار موتورسیکلت نیوز گفت: امسال قصد داریم رویداد بزرگ دیگری را برای صنعت موتورسیکلت و دوچرخه ایران رقم بزنیم. نمایشگاه امسال در حالی برگزار می‌شود که به یاری خداوند متعال و با تلاش‌های شبانه‌روزی همکارانم با افزایش متراژ و گسترش گروه‌کالایی و زیرگروه‌کالایی مواجه شده و از دوره قبل تا این دوره حدود 5000 مترمربع افزایش در بخش داخلی این رویداد داشته است و علی‌رقم اظهار علاقه خیلی از شرکتهای خارجی در قالب مشارکت‌کننده و یا هیات تجاری برای حضور در این نمایشگاه در بخش خارجی و بین‌المللی به‌دلیل وجود تحریم‌های ظالمانه از یکسو و سایه کرونا از سوی دیگر از حضور در این رویداد به ناچار و برخلاف میل باطنی خود مجبور به انصراف شده‌اند.

وی عنوان کرد: این نمایشگاه با حمایت و حضور انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، اتحادیه فروشندگان و وارد‌کنندگان دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی و سندیکای تولید‌کنندگان مجموعه و قطعات موتورسیکلت و دوچرخه ایران برگزار می‌شود و تاکنون بیش 8500 مترمربع از فضای نمایشگاه تحت پوشش قرار گرفته است و شرکتهای زیادی در حوزه‌های مختلف ازقبیل تولیدکنندگان موتورسیکلت، قطعات یدکی، تایر، باطری، لنت ترمز و غیره ثبت‌نام کرده‌اند.

بهرام‌نژاد افزود: صنعت موتورسیکلت از جمله صنایع مهم در بخش حمل‌ونقل شهری بوده و موتورسیکلت و دوچرخه نقش مهمی در کاهش ترافیک و بهبود حمل‌ونقل شهری دارند و این صنعت با بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ثابت و ۴۸ هزار میلیارد ریال سرمایه در گردش و ایجاد اشتغال برای ۱۶ هزار نفر نیاز به فعالیت‌های تجاری و فرهنگی از جمله برگزاری نمایشگاه‌ دارد تا در این فرصت فعالان و کارشناسان این صنعت بتوانند در یک فضای دوستانه به بررسی راه‌های ایجاد تحول و پیشرفت بپردازند و در نهایت بتوانند با به نمایش گذاشتن محصولات خود بِرندهای تجاری را به بازارهای هدف معرفی و عرضه نمایند.

دبیر برگزاری نمایشگاه اظهار کرد: همانگونه که مستحضر هستید یکی از سکوهای بسیار مهم در معرفی و شناسایی توانایی‌ها و قابلیت‌های فنی واحدهای تولیدی و خدماتی، رویدادها هستند.  مشارکت و حضور در انواع رویداد مانند همایش، نمایشگاه و … باعث می‌شود تا توانمندی واحدها و بنگاه‌های مختلف تولیدی به معرض نمایش گذاشته و زمینه را برای دست یافتن به بازارهای جدید فراهم سازد. در جهان امروز دستاوردهای حضور در یک رویداد، وسیع‌تر و گسترده‌تر از مبادلات تجاری است که در جریان برگزاری و دایر بودن آن، میان مدعوین، مشارکت کنندگان، غرفه‌داران، تُجار و بازدیدکنندگان صورت می‌گیرد.

شرکت نمایشگاهی چیستا- نمایشگاه 1398

وی گفت: امروز اغلب کارشناسان امور تبلیغات و بازاریابی، حضور در رویدادهایی همچون جشنواره، همایش و نمایشگاه را از مهمترین شیوه‌های بازاریابی تلقی نموده و بازدهی و اثربخشی مستقیم شرکت در رویداد را، چندین برابر هزینه‌های انجام شده و نتایج آن نیز بسیار چشمگیرتر از روش‌های تبلیغی دیگر می‌دانند. اما، با کمال تاسف به‌دلیل پاره‌ای از مشکلات صدای صنعت موتورسیکلت خیلی شفاف و رسا در جامعه شنیده نمی‌شود و تحولات و‌ پیشرفت‌های این صنعت نه تنها نشان داده نشده است بلکه به‌دلیل فقر فرهنگی عدم استفاده صحیح راکبین از موتورسیکلت و احترام نگذاشتن به قوانین و حقوق شهروندی مردم توسط برخی از موتورسواران، از سوی سازمان‌ها و ارگان‌های حاکمیتی و متولی کشور این وسیله حمل‌ونقل که به سهم خود نقش به‌سزایی در صنعت، حمل‌ونقل و اشتغال (به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم) ایفا می‌کند را خطرناک و به گونه‌ای از معضلات جامعه می‌پندارند و آن‌طور که باید و شاید مورد حمایت قرار نمی‌دهند.

بهرام‌نژاد عنوان کرد: این عدم حمایت در صورتی است که امروزه برای همه اقشار جامعه نقش بی‌بدیل این وسیله حمل‌ونقل از اورژانس تهران (موتورلانس) تا آتش‌نشانی، پُست و شرکت‌های حمل‌ونقل شهری (مسافری و باری)  به‌صورت فیزیکی و استارتاپ را به خوبی می‌دانند و اهمیت آن برکسی پوشیده نیست. ازاین‌رو؛ شرکت نمایشگاهی چیستا با درک نقاط قوت این صنعت و فرصت‌های پیش روی آن، براساس ماموریت خود و وظیفه ملی و با هدف حمایت از تولید داخل و به نمایش گذاشتن ظرفیت‌ها و فرصت‌های متعدد موجود در صنعت موتورسیکلت، با هدف کمک به ارتقاء فضای کسب‌وکار در این صنعت، آگاهی‌رسانی ‌و به نمایش گذاشتن پیشرفت و‌ تحولات صنعت موتورسیکلت، بازاریابی و ایجاد اتحاد و همبستگی صنفی و همچنین ایجاد فرصت‌های صادراتی با دعوت از برخی مسئولین دولتی، مدیران شهری و تعامل تنگاتنگی با انجمن‌ها و اتحادیه‌های مرتبط، بیش از 3 سال است که پای به این عرصه گذاشته است و در این حوزه سرمایه‌گذاری مادی و معنوی فراوانی را با هدف هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این رویداد با برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت – میان مدت و بلند مدت انجام داده‌ایم و به‌دنبال برگزاری رویداد بین‌المللی منحصر بفردی با همه ابعاد یک رویداد در این صنعت هستیم نه تنها فقط برگزاری نمایشگاه بلکه همایش، ورک‌شاپ، گفتگوهای B2B  و … از جمله برنامه‌های آتی ما خواهد بود.

نمایشگاه موتورسیکلت 1398

دبیر برگزاری نمایشگاه در ادامه به تاثیر به‌سزا ی نامه اخیر تولیدکنندگان لوازم خانگی به رهبر معظم انقلاب درخصوص عدم واردات محصولات کُره‌ای و مزایای یکپارچگی صنفی اشاره کرد و گفت: به‌عنوان مثالی دیگر: وقتی به‌دنبال دعوت از خیلی از سازمانها و اُرگانهای حاکمیتی و متولی هستیم وقتی عنوان می‌کنیم که موتورسیکلت دیگر صنف نیست و به یک صنعت مهم در حوزه حمل‌ونقل و اشتغال تبدیل شده است و در این حوزه بیش از 000/12 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته و به شرط پشتیبانی و رفع مانع‌گذاری و حمایت دولت و مجلس این عدد به راحتی قابل افزایش است و این حوزه با ظرفیت‌های کنونی خود توانسته است اشتغال بیش از 000/16 نفر بصورت مستقیم و با توجه به آمار بیش از 12 میلیون موتورسیکلت در کشور به راحتی می‌توان محاسبه کرد که چند میلیون نفر با این وسیله نقلیه، شاغل و در حال ارتزاق هستند بصورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است و همچنین در حوزه پرداخت مالیات، عوارض شهرداری و شماره‌گذاری چه ارقام بزرگی توسط این حوزه پرداخت می‌شود،  همه مدیران، تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران با ناباوری و تعجب اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و وقتی آنها را به بازدید و حمایت از این رویداد و همچنین آشنایی بیشتر دعوت می‌کنیم که با بازدید از این نمایشگاه به عظمت این صنعت باور پیدا کنند و تصمیمات کلان آتی خود را با درک و اهمیت این صنعت درچارچوب قانون‌گذاری و حمایت‌های خود اخذ و اعمال فرمایند، وقتی از تعداد مشارکت‌کننده گزارش می‌دهیم با نگاهی توام با شگفتی و یاس و نااُمیدی ‌می‌گویند این تعداد از مشارکت کننده مطلوب یک صنعت نیست و هنوز فاصله با نقطه مطلوب برای این حوزه زیاد است.

نمایشگاه موتورسیکلت 1398

وی عنوان کرد: از آن سو وقتی به تولیدکنندگان باز می‌گردیم و آنان را دعوت به تنها و مهم‌ترین رویداد در حوزه خودشان می‌کنیم و اثربخشی رویداد را برای‌شان توضیح می‌دهیم که این حداقل کاری است که به لحاظ نمایش قدرت و ظرفیت باید جمله‌گی و همه با هم به جامعه القا کنیم و این نوع فعالیت‌ها کمک موثری برای تبدیل شدن صنف به صنعت است، و در واقع این نمایشگاه بعنوان آیینه تمام‌قد از تجلی این صنعت بشمار می‌رود دوستان ما به دلایل خاص خودشان مانند تورم و گرانی و هزینه‌های شرکت در نمایشگاه و …. از حضور انصراف می‌دهند و نکته قابل توجه اینجا است که همین عزیزان بودجه‌های هنگفتی را در عرصه تبلیغات و یا اجاره و خریداری بِرند شاپ‌های بسیار لوکس و بزرگ را درسطح شهر به راحتی هزینه می‌کنند که شاید نشان از عدم اتحاد و همان یکپارچگی باشد. شاید برایتان جالب باشد که وقتی با دیگر حوزهای موتورسیکلت مانند قطعه‌سازان و یا تعمیرکاران و خدمات پس از فروش مذاکره می‌کنید بیشتر متوجه این مهم می‌شوید که فقدان یک برنامه‌ریزی منسجم چگونه اعضای یک زنجیره را از یکدیگر جدا نموده و تفکرات جزیره‌ای را بر آنان حاکم کرده است و چگونه مطالبات این حوزه را کم اهمیت و یا معطل نموده است و چرا زنجیره تولید، تامین، تعمیر و فروش که به نوعی لازم و ملزوم یک صنعت بشمار می‌آید آن‌طور که باید و شاید شکل نگرفته است.

نمایشگاه موتورسیکلت 1398

بهرام‌نژاد در ادامه افزود؛ شاید شرکت در نمایشگاه لزوما فقط توجه به فروش بیشتر نباشد و اهدافی چون موارد زیر به مراتب از یک فروش مقطعی ارزشمندتر و اثربخش‌تر در حوزه اخذ تصمیمات کلان که به بهانه برگزاری نمایشگاه در یک زمان و مکان با حضور همه فعالان و دست‌اندرکاران برگزار می‌شود داشته باشد:

  1. بررسی خواسته‌های مشتریان (اعم از شبکه فروش و یا نمایندگی و مصرف‌کننده نهایی)
  2. بررسی و مطالعه نقاط قوت و ضعف رقبا و آشنایی با آخرین فناوری‌ها و تکنولوژی‌ها
  3. دعوت از هیات‌های تجاری از کشورهای هدف چه در حوزه کسب سهم بازار در مقوله صادرات و یا مشارکت در تولید و ساخت
  4. دعوت از مقامات ارشد و آگاهی‌رسانی به آنان درحوزه تغییر نگاه در حوزه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری با حضور همه تولیدکنندگان
  5. محلی مناسب و استراتژیک برای به نمایش گذاشتن و رسانه‌ای کردن و مطرح نمودن مطالبات – نیازها، خواسته‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در قالب اتحادی بزرگ و همه جانبه و انتشار بیانیه واحد
  6. برندسازی و جایگاه‌سازی رویداد به‌عنوان بزرگترین و مهم‌ترین رویداد (علمی، عملی و تجاری) در حوزه صنعت و بهره‌برداری از نتایج آن در (کوتاه‌مدت- میان مدت و بلند مدت)
  7. ایجاد فضای تولید فکر، ایده و نظریات کارشناسی و به صحنه آوردن محققان، پژوهش‌گران، نخبگان حوزه‌ مرتبط و تعامل موثر بین مراکز علمی و پژوهشی و دستگاه‌های قانونی و اجرایی کشور
  8. حمایت از کالا و خدمات ایرانی و ارتقاء و تقویت جایگاه صنعت در قالب نوآوري‌ها ، فناوري‌ها و كارآفريني صنعت و دستاوردهای پژوهشی محققان
  9. آشنایی، هم‌افزایی و تعامل همه ارکان و بخش‌های زنجیره تولید و تامین در یک زمان و مکان
  10. کمک به رشد و اشاعه صنعت و گسترش فعاليت‌هاي بازرگاني – تجاری و بازاريابي روابط بین‌الملل و افزایش صادرات، اشتغال‌زایی و توسعه صنعت و بهبود فضاي کسب و کار.

این مقام مسئول باتوجه توضیحات فوق ضمن تقدیر و تشکر از همه مشارکت‌کنندگان، اتحادیه و انجمن‌ها به‌خصوص انجمن صنعت موتورسیکلت ایران که در برگزاری این نمایشگاه با حمایت و کمک‌های خود در به ثمر نشستن این نمایشگاه سهم به‌سزایی داشتند، اظهار امیدواری کرد؛ با توجه به فرصت 20روزه باقیمانده تا آغاز رویداد چند شرکت فعال در حوزه تولید موتورسیکلت که تردید دارند در این نمایشگاه حضور بهم‌رسانند با حضور خود در کنار دیگر شرکت‌ها این رویداد که در واقع آیینه تمام‌نما از تجلی این صنعت است را باشکوه‌تر و حرفه‌ای‌تر فرمایند و ما را در برگزار شدن یگانه رویداد این صنعت به نحو مطلوب یاری فرمایند.

بیشتر بخوانید:

برگزارى نمایشگاه بین المللی دوچرخه، موتورسیکلت، وسایل نقلیه موتوری و هیبریدی و قطعات یدکی در تهران

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
موتورسیکلت نیوز
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

  1. با سلام، همین اولش مشخصه که شما نشریه کویر موتور هستید تمام عکسهای اصلی جدید استفاده شده در گزارشتون از غرفه کویر هست و مابقی رو نادیده گرفتید.
    اصلاح و از خودتون شروع کنید

    1. باسلام
      ضمن تشکر از بیان نظرات خود
      احتراما به استحضار می رساند:
      1- این یک مصاحبه است و نه گزارش
      2- اگر تاریخ خبر را ملاحظه بفرمایید این مصاحبه برای قبل از شروع نمایشگاه سال 1400 است (جدید نیست) و توسط شرکت نمایشگاهی چیستا ارسال شده است.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا