مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بازدید مسئولان از آزمایشگاه «شکوه پارس آزمون»/ آشنایی با استانداردهای موتورسیکلت

یک مرکز برای تامین زیر ساخت کامل آزمون تست‌های خاص ایمنی موتور سیکلت برقی، برای تامین استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران (R۱۳۶)، در کشور ایجاد شده است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، آزمایشگاه شکوه پارس آزمون میزبان سیدشهریار زینی مدیر طرح‌های کلان فناوری ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیران سازمان ملی استاندارد بود.

این شرکت از سال ۱۳۸۸ با موضوع انجام آزمایش‌های مربوط به استاندارد‌های اجباری و غیر اجباری موتورسیکلت و خودرو و قطعات جانبی آن‌ها و کلیه قطعات صنعتی و واردات ماشین آلات و تجهیزات مربوط به آزمایش‌های موتورسیکلت، خودرو و قطعات جانبی آن در کشور شروع به فعالیت کرد. در این مجموعه آخرین دستگاه‌های پیشرفته برای آزمایش قطعات و محصولات وجود دارد و توانایی انجام کلیه آزمون‌های مرتبط با موتورسیکلت، خودرو و قطعات صنعتی در این شرکت وجود دارد.

با توجه به نیاز روز افزون کشور به ارتقای کیفیت و حرکت به سمت استانداردسازی محصولات تولیدی داخل و محصولات وارداتی، این شرکت قطعات و محصولات مختلف را که در دامنه انجام فعالیت خود دارد مطابق با استاندارد‌های مربوطه آزمایش و بر تطابق آن محصولات و یا قطعات با استاندارد صحه‌گذاری می‌کند.

این شرکت با توجه به داشتن استاندارد‌های کیفیتی وآماده‌سازی محیط برای اخذ «(ایزو) مدیریتی» و «۱۷۰۲۵ آزمایشگاهی» در محیطی کاملا حرفه‌ای و فنی ایجاد شده دارای آزمایشگاهی است که ۲۴ عنوان استاندارد مربوط به موتورسیکلت از جمله موتورسیکلت‌های برقی را به‌طور کامل توسط دستگاه‌های پیشرفته تست می‌کند.

سیدشهریار زینی از ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این بازدید، شکل‌گیری چنین مراکزی را در کشور ضروری دانست و گفت: مراکز این‌چنینی نقشی اثرگذار در سرعت گرفتن فرآیند تایید نوع موتورسیکلت‌های برقی برای اخذ پلاک دارند.

وی افزود: افزایش فروش این نوع موتورسیکلت‌ها در کشور، کاهش آلایندگی هوا و کاهش قابل توجه مصرف سوخت نتیجه فعالیت چنین مجموعه‌هایی در کشور است.

به گفته زینی، اجرای مدل‌های همکاری و حمایتی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برای تجهیز و توسعه این مرکز و نیز حمایت از شرکت‌های دانش بنیان توانمند در حوزه ساخت تجهیزات و ادوات آزمون نیز می‌تواند به این کار شتاب می‌دهد.

آزمایشگاه شکوه پارس آزمون به عنوان آزمایشگاه همکار سازمان ملی استاندارد ایران در زمینه ارائه خدمات آزمایشگاهی مربوط به صنعت موتورسیکلت و دوچرخه و قطعات کشور در سال 1390 به مدیریت رسول پارچه باف دیبازری شروع به کار کرد. این مرکز آزمون، قادر به ارائه کلیه آزمون‌ها و خدمات مهندسی مربوط به انواع موتورسیکلت و دوچرخه و قطعات براساس دستورالعمل‌های سازمان ملی استاندارد ایران، می‌باشد.

ارائه اثر بخش خدمات آزمايشگاهی مرتبط با صنعت موتورسیکلت و دوچرخه و قطعات در راستای برآوردن نیاز مشتريان جهت حصول اطمینان ازکیفیت تولیدات و واردات بر اساس استانداردهای ملی و بین‌المللی از اهداف این آزمایشگاه است. دفتر مرکزی این مجموعه در تهران و آزمایشگاه نیز در شهرک صنعتی شکوهیه قم مستقر است.

دپارتمان‌ها

دپارتمان قوای محرکه

آزمون سنجش توان خالص قوای محرکه موتور های بنزینی و برقی که مؤثرترین آزمون الزامی موتورسیکلت است در این قسمت انجام می‌پذیرد. آزمون های این دپارتمان را می توانید در تصویر مقابل مشاهده نمایید.

دپارتمان دینامیک

دپارتمان دینامیک کلیه آزمون‌های مربوط به موتورسیکلت در حال حرکت شامل آزمون‌های ترمز، تراز صدای مجاز، حداکثر سرعت و سرعت‌سنج در این قسمت انجام می‌شود.

دپارتمان استاتیک

آزمون‌های این بخش برای موتورسیکلتی که در محلی ثابت قرار دارد، انجام می‌شود. آزمون‌ها شامل پایداری جک، تجهیزات نصب روشنایی، ضد سرقت، دستگیره سرنشین، جرم و ابعاد، کنترلرها و موقعیت‌ها، نصب پلاک، پلاک‌های شناسایی، عدم دستکاری و برجستگی‌های بیرونی می‌باشد.

دپارتمان دوچرخه

کلیه آزمون‌های مربوط به دوچرخه و قطعات آن شامل آزمون‌های استاتیکی، دینامیکی و خستگی و غیره در این بخش انجام می‌گیرد.

دپارتمان قطعات

این قسمت برای آزمون متعلقات نصب شده بر روی موتورسیکلت مانند زنجیر، طوقه، باتری، باک، هشدار دهنده صوتی در نظر گرفته شده است.

دپارتمان ایمنی عملکرد موتورسیکلت برقی

بررسی ایمنی عملکرد موتورسیکلت‌های برقی از لحاظ برق گرفتگی، آزمون باطری (از نظر انفجار یا نشتی الکترولیت)، شارژ و دشارژ بهینه و نفوذپذیری در مقابل آب در این دپارتمان انجام می‌شود.

دپارتمان تحقیق و توسعه

با توجه به اهميت تحقيقات و نوآوري در صنعت موتورسیکلت و دوچرخه، آزمایشگاه شکوه پارس آزمون از ابتدای تأسیس، با سرمايه گذاري مستقيم خود اقدام به ایجاد واحد تحقیق و توسعه نمود. اين واحد با هدف ارائه خدمات به صنعت موتورسیکلت و دوچرخه ايجاد گرديد و با ساخت فضاهای کارگاهی و آزمایشگاهی؛ خرید و نصب تجهیزات سخت افزاری و نرم‌افزاری در سال 90 رسماً به بهره برداری رسید.

دپارتمان تولید

شرکت شکوه پارس آزمون به تاریخ 1394/02/31 موفق به اخذ پروانه بهره برداری در زمینه تولید تجهیزات آزمون های موتورسیکلت برای کارخانجات تولیدی در کشور گردید.

استانداردها

آزمون‌های اجباری و تشویقی سازمان ملی استاندارد مربوط به موتورسیکلت و دوچرخه در این مرکز قابل انجام است. هم‌چنین این مرکز، امکان طراحی و اجرای آزمون براساس نیاز و سفارش کارفرمایان را دارد. آزمون‌های قابل اجرا در این آزمایشگاه مطابق با استانداردهای سازمان ملی استاندارد به شرح ذیل است. البته 3 استاندارد آخر در این آزمایشگاه انجام نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با استانداردهای مربوط به موتورسیکلت/ معرفی شرکت شکوه پارس آزمون


آدرس دفتر مرکزی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان سرافراز، کوچه دوازدهم (اعتصام الملک)، پلاک 2، واحد 13 تلفن: 86120163-021

آدرس آزمایشگاه: قم، شهرک شکوهیه، فاز 2، ابتدای خیابان بروجردی، شماره FN205    تلفن: 33342833-025

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
دانشجوشکوه پارس آزمون
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا