مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

آیدین بیاضیان: ما تنها شرکتی هستیم که در ایران توانایی ارائه خدمات پس از فروش باتری پک را داریم

به منظور سالم سازی هوای شهرها محققان یکی از شرکت‌های فناوری در حالی نسبت به تولید موتور سیکلت‌های برقی و تجهیزات استراتژیک آن اقدام کرده است که همچنان با فرآیند پرپیچ و خم اخذ مجوزها مواجه است و این در حالی است که به گفته این محققان از آنجایی که این محصول دانش محور است، هر چه این فرآیند طولاتی مدت‌تر باشد، مسیر آنها برای رسیدن به بازار دشوارتر خواهد شد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، آیدین بیاضیان، مجری طرح و مدیر عامل این شرکت، تولید موتورسیکلت‌های برقی در رنج‌های مختلف را از محصولات دانش بنیان این شرکت عنوان کرد و گفت: این شرکت توانسته است با تولید این محصول، قطعات مهم و استراتژیک موتورسیکلت برقی را بومی کند که از آن جمله می‌توان به “الکتروموتور”، “سیستم های کنترلی” و “باتری پک” اشاره کرد که از قطعات اساسی و مهم موتور سیکلت به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: ما تنها شرکتی هستیم که در ایران توانایی ارائه خدمات پس از فروش باتری پک را داریم و سعی کردیم محصولی را طراحی و تولید کنیم که برای مصرف کننده کارایی و عمر طولانی داشته باشد.

بیاضیان با اشاره به ویژگی‌های باتری پک‌های این موتور، خاطر نشان کرد: باتری پک‌های تولیدشده در این شرکت با توجه به توان موتورسیکلت‌های تولید شده بوده است، ضمن آنکه تمامی باتری‌ پک‌های تولید شده از نوع “لیتیوم-یون” بوده که دارای چگالی انرژی بالایی هستند. این باتری‌ها مقاوم در برابر حریق، ضربه و سقوط هستند، به گونه‌ای که در رِنج‌های دمایی بسیار گسترده‌ای توانایی عملکرد دارند. 

وی با بیان این که باتری پک‌های این موتور در مدت ۲۵ دقیقه در آتش مستقیم بنزین قرار گرفت، تاکید کرد: در این شرایط باتری بدون آنکه دچار انفجار شود، کارایی خود را از دست نخواهد داد.

مدیر عامل این شرکت فناوری به بیان توان این باتری پرداخت و گفت: این باتری بسته به میزان پیمایشی که داشته باشد، با یک بار شارژ توان لازم را دارد؛ از این رو از رنج ۸۰ کیلومتر تا ۲۴۰ کیلومتر بسته به نوع آپشن، باتری پک‌ها توان لازم را برای این وسیله نقلیه فراهم خواهد کرد.

بیاضیان به وضعیت پلاک گذاری موتور سیکلت‌های برقی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه کماکان مشکلات در این زمینه وجود دارد، در این باره توضیح داد: یکسری از مشکلات پلاک گذاری مربوط به سرعت انجام فرآیندهای آن است و هر چه این زمان طولانی‌تر شود، زمان رسیدن محصولات ما به بازار طولانی‌تر خواهد شد.

وی چنین محصولاتی را در رده محصولات دانشی دانست و ادامه داد: چنین محصولاتی لازم است به سرعت به بازار عرضه شوند و در طول زمان نیز فرآیندها و فناوری‌های استفاده شده آن ها ارتقا و بهبود یابد و اگر زمان صدور مجوزها طولانی شود، مسیر ما برای رسیدن به بازار دشوارتر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، آمارها نشانگر آن است که هم اکنون ۱۲ میلیون موتور سیکلت شماره گذاری شده در کشور وجود دارد که از این میان ۳۰۰ هزار موتورسیکلت با پیمایش بیش از ۲۰۰ کیلومتر در روز، جزو موتورهای پرتردد محسوب می‌شوند و به علت احتراق ناقص سوخت در موتورسیکلت‌های کاربراتوری، میزان انتشار آلاینده‌ها توسط هر موتورسیکلت ۱۸ برابر یک خودروی سواری است.

این در حالی است که با برقی کردن ۳۰۰ هزار موتور سیکلت پرتردد، معادل انتشار آلاینده‌های ۵.۵ میلیون خودروی سبک، از آلودگی هوای کلانشهرها خواهد کاست.

در این راستا حمایت از طرح‌هایی چون طراحی و ساخت موتورسیکلت برقی که تجهیزات استراتژیک آن در کشور تولید می‌شود، می‌تواند مسیر کشور را در رسیدن به هدف کاهش آلاینده‌های کلانشهرها به ویژه در فصول سرد سال هموار کند.

  • عکس تزئینی است.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایسنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا