مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

برگزاری کار گروه تخصصی رسیدگی به سهم تقصیر موتورسیکلت سوارانی که در خطوط ویژه و مکان‌های ممنوعه تردد می‌کنند

کارگروه تخصصی رسیدگی به سهم تقصیر موتورسیکلت سوارانی که در خطوط ویژه، آزادراه‌ها،تونل‌ها و مکان‌های ممنوعه تردد می‌کنند با حضور نمایندگان پلیس راهور تهران بزرگ و شهرداری تهران در محل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران برگزار شد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایلنا، سوهانی مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در این نشست گفت: استان تهران در سال جاری بیشترین آمار تصادفات را داشته و بر اساس آمارهای واصله از سیستم Cms قوه قضائیه،ایراد صدمه بدنی غیر عمدی بر اثر تصادفات رانندگی در شش ماهه اول سال رو به افزایش بوده است. موضوعی که باید به آن پرداخت این می باشد که تاکنون پلیس راهور اقدامات موثری را در خصوص ساماندهی راکبین موتور سیکلت متخلف انجام داده ولی کماکان می بایست در جهت پیشگیری از تصادفات فوتی موتور سیکلت تمهیداتی اندیشیده شود.

سوهانی در ادامه تصریح کرد: بایستی در جهت آموزش و فرهنگ ترافیک برای موتور سیکلت سواران اقدامات موثری صورت پذیرد، همچنین ارسال پیام های هشدار دهنده به راکبین موتور سیکلت پرخطر می تواند نقش بسزایی در پیشگیری از تخلفات این افراد در جامعه داشته باشند.

وی همچنین در خصوص رفع نقاط حادثه خیز در شهرستانهای استان تهران اظهار کرد: پلیس راهور شرق و غرب می بایست لیست نقاط حادثه خیز خود را به همراه تعداد آمار تصادفات شهرستانها به این معاونت ارائه نمایند تا از طریق دادستانهای شهرستانها ترک فعل مدیران و رفع نقاط حادثه خیز پیگیری های لازم صورت پذیرد.

در این جلسه نماینده شهرداری تهران بیان داشت: بیشترین آمار تصادفات مربوط به خطوط ویژه،پیاده روها،تونل ها و خطوط اضطرار بوده که ضرورت دارد معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم برای رفع آن اقدام نماید تا این امر ساماندهی شود.

وی ادامه داد: برای حل مشکلات در خصوص این مباحث جلسات متعددی را با پلیس راهور تهران بزرگ برگزار نموده و مقرر شد برای موتور سیکلت سوارانی که در خطوط ویژه،خطوط اضطرار و … تردد می نمایند سهم تقصیر در نظر گرفته شود.

در ادامه رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب در خصوص وضعیت تصادفات موتور سیکلت سواران در سطح معابر شهر تهران اظهار داشت: با بررسی آمار تصادفات منجر به فوت معابر شهر تهران در شش ماه اول سال ۱۴۰۰ حدود ۴۶درصد از متوفیان مربوط به موتور سیکلت می باشد که بازه سنی نیمی از آنان ۱۸ تا ۲۰ سال هستند که در اثر بی احتیاطی و عدم رعایت قوانین و مقررات جان خود را از دست دادند.

مومنی در پاسخ به سوالی که بیشترین فراوانی تصادفات در چه معابری بوقوع پیوسته، اظهار داشت نیمی از تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر بزرگراهی بوقوع پیوسته و بیشترین تصادفات در بزرگراههای امام علی(ع)،شهید چمران و بزرگراه امام رضا(ع) بوقوع پیوسته است. در ۶۰ درصد تصادفات رانندگان موتور سیکلت به عنوان مقصر حادثه می باشند و یکی از تخلفات عدیده موتور سواران که علاوه بر افزایش تصادفات و حوادث رانندگی باعث ایجاد بی نظمی در ترافیک و کاهش امنیت تردد وسایل دیگر نقلیه گردیده است، تردد موتور سواران در خطوط ویژه اتوبوس، خط ویژه،تونلهای شهری، خط سرعت معابر بزرگراهی و خطوط اضطراری است.

در پایان جناب سرهنگ مومنی به جهت پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی موتور سیکلت اعلام کرد: در هنگام رانندگی حتماً از کلاه ایمنی استفاده نمایند، از تردد در معابر بزرگراهی،تونلهای شهری و خطوط ویژه و پیاده رو ها خودداری نمایند، موتورسیکلت سواران در کلیه ساعات شبانه روز به جهت بهتر دیدن و بهتر دیده شدن توسط وسایل نقلیه دیگر چراغ جلو موتور سیکلت را روشن نگهدارند. رانندگان موتور سیکلت همانند سایر وسایل نقلیه به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی پایبند باشند تا شاهد وقوع حوادث دلخراش در سطح معابر شهر تهران نباشیم.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایلنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا