تمام موتورسیکلتهای شرکت جدید «کاواساکی موتورز» تا سال 2035 برقی میشوند

کاواساکی موتورز قصد دارد بیش از 10 مدل موتورسیکلت برقی تا سال 2025 معرفی کند و تا سال 2035 تمام محصولات خود را برقی تولید نماید.
به گزارش موتورسیکلت نیوز، کاواساکی موتورز برای تمرکز بر تجارت موتورسیکلت، روز جمعه از شرکت مادر جدا شد. شرکت موتورسیکلت جدید قصد دارد فروش خود را تا 2.4 تا 1 تریلیون ین (9 میلیارد دلار) افزایش دهد و حاشیه سود عملیاتی خود را تا سال مالی 2030 از 6.1 درصد به بیش از 8 درصد در مقایسه با سال مالی جاری برساند.
یکی از مهمترین تمرکزهای شرکت سازگاری با محیط زیست است. در حال حاضر هیچ موتورسیکلت کاواساکی مجهز به نیروی الکتریکی وجود ندارد، اما قصد دارد تا سال 2025 بیش از 10 مدل الکتریکی معرفی کند. هدف این است که تا سال 2035 در ژاپن، اروپا، ایالات متحده، کانادا و استرالیا بهطور کامل به موتورسیکلتهای برقی بپردازد. این شرکت قصد دارد نسخههای هیبریدی و تمام برقی را روانه بازار کند. همچنین برنامهای برای توسعه موتورهایی دارد که با هیدروژن کار میکنند.
فروش موتورسیکلتهای صنایع سنگین کاواساکی در سال 2020 به 380 هزار دستگاه رسید. با وجود سهم بازار جهانی تنها حدود 1درصد،کاواساکی در ژاپن و آمریکای شمالی حضور قدرتمندی دارد.
تقاضای جهانی برای موتورسیکلتها در سال 2020 حدود 44.5 میلیون دستگاه وسیلهنقلیه بود که نسبت به سال گذشته به دلیل همهگیری تقریبا 20 درصد کاهش یافته است، اما اشتها برای این دوچرخ در حال افزایش است. کاواساکی با تمرکز بر کربنزدایی، هدفی منطبق با سیاستهای دولتها در سراسر جهان، بهدنبال افزایش سهم خود در بازار است.
هوندا عنوان بزرگترین تولیدکننده موتورسیکلت در جهان را در اختیار دارد و طبق گفته مدیرعامل آن تا سال 2040 کل محصولات آن الکتریکی خواهد شد. شرکت یاماها موتور نیز در ماه جولای اعلام کرد که میخواهد 20 درصد از فروش جهانی موتورسیکلتهای جدید خود در سال 2035 برقی شود و 90 درصد آن را تا سال 2050 برقی تولید کند.
اهداف الکتریکی کاواساکی بلندپروازانهتر از رقبای خود است. زیرا، موتورسیکلتهای آن بزرگ هستند و مصرفکنندگانی دارد که از صدا و نبض موتور بنزینی لذت میبرند. همچنین این خودرو با چالشهای مشابه خودروسازان بهویژه باتریهایی که بخش بزرگی از قیمت خودرو را تشکیل میدهند، روبهرو است.
قابل ذکر است که چهار سازنده بزرگ موتورسیکلت، از جمله سوزوکی موتور، در ماه مارس با استانداردسازی باتریهای قابل تعویض برای موتورسیکلتهای برقی موافقت کردند و با بهبود عملکرد باتری، “برقی شدن” را ارتقا میدهند.
این اولینباری است که این شرکت تاریخ الکتریکی شدن موتورسیکلتهای خود را مشخص کرده است. ظاهرا این شرکت هنوز تصمیم نگرفته است که آیا مارکهای جدیدی تولید میکند یا نسخههای فعلی مدلهای خود را تولید میکند.
بیشتر بخوانید:
یاماها طی گزارش مفصلی استراتژی خود را تا سال 2050 اعلام کرد
منتظر محصولات دوچرخ و سایر وسایلنقلیه هوندا از نوع الکتریکی و پیل سوختی باشید
پایان پیام/