مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

یاماها طی گزارش مفصلی استراتژی خود را تا سال 2050 اعلام کرد

در 19 ژوئیه سال 2021، شرکت یاماها موتور ضمن ارائه برنامه جامع خود تا سال 2050، اعلام کرد که قصد دارد تا آن سال 90 درصد موتورسیکلت‌ها و اسکوترهای خود را برقی کند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، بعد از آن که در اوایل اردیبهشت 1400 هوندا برنامه‌های مفصل خود را تا سال 2040 اعلام کرد، حال یاماها نیز پرده از اهداف خود برداشت.

دیروز، یاماها موتور اعلام کرد که اهداف کاهش CO2 در برنامه زیست محیطی 2050 را که گروه یاماها موتور در سال 2018 برای اولین بار تدوین کرده است، تجدید نظر کرده و هدف جدیدی را برای دستیابی به خنثی شدن کربن در همه کشورهایی که این مارک تجاری وجود دارد تعیین کرده است.

این تصمیم یاماها فقط چند روز پس از اعلام معامله سبز اروپا صادر می‌شود. این بازنگری در برنامه زیست محیطی 2050 مأموریت (اهدافی) را تعیین می‌کند و همچنین اهدافی که باید به ترتیب تا سال 2030 و 2035 محقق شود. یاماها اعلام کرد که در حال بررسی برنامه میان مدت است که هر سه سال یک بار به منظور پیشبرد ابتکارات و فعالیت‌ها در جهت رسیدن به این اهداف انجام دهد.

قابل ذکر است که استراتژی یاماها موتور دارای بخش‌های مختلفی از جمله توسعه موتورهای برقی و استفاده از سوخت‌های بدون کربن است. این شرکت با هدف خنثی‌سازی کربن در کل چرخه عمر محصول از تهیه و تولید مواد اولیه تا استفاده و اسقاط، برنامه خود را به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مشخص کرده است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، در حالی که یاماها در مورد برنامه‌های توسعه موتور احتراقی/ الکتریکی خود اعداد و ارقامی را ارائه نداده، نمودار موجود در این گزارش ایده‌ای را برای آن‌چه این شرکت در نظر دارد ارائه می‌دهد. در واقع یاماها نشان می‌دهد که تا حدود سال 2030 به آرامی در حال پیشرفت موتورهای الکتریکی است و پس از آن درصد بیشتری از موتورهای آن برقی می‌شوند وسپس در آن موقع تولید دوچرخ احتراقی شروع به کاهش شدید می‌کند.

در حدود سال 2035، یک بخش کوچک از دوچرخ که از سوخت‌های بدون کربن استفاده می‌کنند نیز ممکن است به کار بی‌افتد، زیرا بخش برق غالب می‌شود. یاماها پیش‌بینی می‌کند که تقریباً 2.6 درصد از دوچرخ‌های آن تا سال 2030، 20 درصد تا سال 2035 و سرانجام 90 درصد تا سال 2050 وسایل‌نقلیه الکتریکی باشد.

برای رسیدن به این هدف، برنامه فعلی یاماها ادامه توسعه استراتژی‌های وسایل‌نقلیه برقی خود از جمله موتورسیکلت‌ها، اسکوترها و دوچرخه‌های الکتریکی است.

برای دستیابی به یک جامعه بی‌کربن تا سال 2050، یاماها موتور همچنان به ایجاد ارزش‌های جدید نه تنها با موتورسیکلت‌های خود بلکه با پیشنهادهای جدید و منحصر به فرد برای تحرک شخصی کار خود را ادامه خواهد داد.

برای مطالعه اخبار بیشتر درباره یاماها اینجا را کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:

منتظر محصولات دوچرخ و سایر وسایل‌نقلیه هوندا از نوع الکتریکی و پیل سوختی باشید

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
Global Yamaha MotorGlobal YamahaRideapartMotoservices
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا