مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

«پیاجیو» در دو شکایت جداگانه‌ «پژو» را نقره داغ کرد

در 20 سپتامبر 2021، گروه پیاجیو اعلام کرد که در دو شکایت اروپایی جداگانه‌ای که علیه پژو موتورسیکلت ثبت کرده بود، پیروز شد. هم دادگاه قضایی پاریس در فرانسه و هم دادگاه میلان در ایتالیا پژو را متهم به نقض حق ثبت اختراع اروپایی مربوط به فناوری سه چرخ Piaggio MP3 دانستند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، در فرانسه، پژو باید علاوه‌بر مجازات‌های مربوط به هزینه‌های قانونی مبلغ 1.500.000 یورو به گروه پیاجیو خسارت بپردازد. در حکم دادگاه فرانسه آمده است که پژو باید فوراً تولید، فروش، تملک، واردات و صادرات خودروهایی را که از فناوری نقض‌کننده استفاده می‌کنند، متوقف کند. اگر پژو رعایت نکند، شرکت باید به ازای هر «وسیله نقلیه تقلبی»، به قول پیاجیو، جریمه بپردازد.

در ایتالیا، واردات و صادرات پژو متروپلیس به همان شیوه‌ای که فرانسه حکم می‌کند و همچنین فعالیت‌های تبلیغاتی و بازاریابی ممنوع است. در صورت رعایت نکردن پژو در ایتالیا، پس از 30 روز پس از اعلام حکم دادگاه میلان، برای هر خودروی فروخته شده 6000 یورو جریمه دریافت می‌شود.

علاوه‌براین، دادگاه میلان تصمیم گرفت، پژو باید فروش متروپولیس را در ایتالیا به‌طور کامل در 90 روز متوقف کند. همه «خودروهای تقلبی» باید در این بازه زمانی از فروش خارج شوند، در غیر این صورت پژو 10 هزار یورو اضافی برای هر روز پرداخت می‌کند.

قابل ذکر است که از سال 2019، پژو موتورسیکلت تحت مالکیت گروه ماهیندرا است.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
RideapartPiaggio group
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا