مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

نتیجه تحقیقات گسترده آکسفورد اکونومیکس درباره تاثیر موتورسیکلت‌ها در اروپا و انگلیس

یک تحقیق جدید توسط آکسفورد اکونومیکس نشان می‌دهد که بخش موتورسیکلت در اتحادیه اروپا و انگلستان از طریق فعالیت‌های مختلف از جمله تولید وسایل‌نقلیه، قطعات و لوازم جانبی و تجهیزات حفاظت شخصی و همچنین فعالیت‌های مرتبط با موتورسیکلت، حدود 389 هزار شغل را پشتیبانی می‌کند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، این تحقیقات که محتوای کامل آن به‌صورت فایل ‌PDF در 134 صفحه در انتهای خبر در دسترس است، نشان می‌دهد که در سال 2019، بخش موتورسیکلت حدود 21.4 میلیارد یورو از تولید ناخالص داخلی در سراسر اروپا کمک کرده است.

از نظر درآمدهای مالیاتی، بخش موتورسیکلت و فعالیت‌های مرتبط با آن حدود 16.6 میلیارد یورو درآمدزایی کردند که موتورسواری را به یک سهم مهم در امور مالی عمومی، به‌ویژه در بازارهای بزرگ مانند آلمان، فرانسه، ایتالیا، انگلستان و اسپانیا تبدیل کرد.

این گزارش همچنین نقش صنعت موتورسیکلت در حوزه تجارت بین‌المللی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. شرکت‌های موتورسواری مستقر در اتحادیه اروپا و انگلستان سالانه حدود 2.1 میلیارد یورو وسایل‌نقلیه، قطعات و اجزاء به مشتریان غیراروپایی صادر می‌کنند.

بازارهای اصلی صادراتی شامل ایالات متحده، سوئیس، استرالیا و ژاپن بود. با این حال، همان‌طور که در مطالعه تأکید می‌شود، “صادرکنندگان اروپایی با تعرفه‌های بالای واردات در چین، تایلند و هند مواجه هستند” که همه آن‌ها بازارهای اصلی با پتانسیل رشد قابل توجه برای تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپایی هستند.

تحرک قابل توجه، صرفه جویی در زمان و مزایای زیست محیطی

مطالعه ای که توسط Oxford Economics تهیه شده است همچنین مزایای اضافی ارائه شده توسط موتورسیکلت‌ها به کاربران و محیط زیست را مورد بررسی قرار داده است.

همچنین مشخص شد موتورسیکلت‌ها بهدلیل مصرف کمتر سوخت و هزینه‌های عملیاتی، هزینه قابل توجهی را کاهش می‌دهند. به‌طور متوسط​​، هزینه رفت و آمد با موتورسیکلت (545 یورو) تقریباً یک سوم هزینه استفاده از خودرو (1435 یورو) در طول یک سال بود.

این تحقیقات تأیید کرد که موتورسیکلت‌ها دارای ردپای محیطی کوچک‌تری نسبت به خودروهای چهارچرخ هستند، به‌طوری که متوسط ​​دوچرخ در ناوگان خودروهای اروپایی حدود 99 گرم دی‌اکسید کربن/کیلومتر، کمتر از نیمی از 210 گرم دی‌اکسید کربن/کیلومتر ساطع شده متوسط یک اتومبیل (بنزین و گازوئیل) است. جالب اینجاست که موتورسیکلت‌های تا 250 سی‌سی به‌طور متوسط ​​62 گرم دی‌اکسید کربن/کیلومتر ساطع می‌کنند و حدود 62 درصد دوچرخ‌های اروپایی در این دسته قرار می‌گیرند.

اهمیت اقتصادی و اجتماعی اوقات فراغت، ورزش و رویدادهای موتورسیکلت

این مطالعه همچنین اهمیت اقتصادی رویدادهای مرتبط با موتورسیکلت، یعنی ورزش موتورسیکلت، نمایشگاه‌های موتورسیکلت و رویدادهای سازماندهی شده توسط OEMها را بررسی کرد.

در مجموع، این فعالیت‌ها حدود 2.1 میلیارد یورو به تولید ناخالص داخلی اروپا کمک کرد و از 38.400 شغل و 1.2 میلیارد یورو در پرداخت مالیات حمایت کرد. بخش عمده‌ای از این تأثیر در جوامع محلی رخ داد که از حضور گردشگران بین‌المللی در رویدادهای مرتبط با موتورسیکلت سود زیادی بردند.

این مطالعه نشان داد که در سال 2019 حدود 5 میلیون تماشاگر در رویدادهای مهم ورزشی موتورسواری شرکت کردند، در حالی که موتوجی‌پی در آن فصل حدود 12/1 میلیون تماشاگر را به 12 مسابقه اروپایی خود جذب کرد. علاوه‌براین، حدود 2.5 میلیون نفر در نمایشگاه‌های موتورسیکلت و رویدادهای تبلیغاتی تولیدکنندگان در همان سال شرکت کردند.

تاثیر کووید 19بر فعالیت‌های سازندگان موتورسیکلت

فعالیت تولید موتورسیکلت در اروپا در اوج همه‌گیری در مارس – آوریل 2020 به‌طور قابل توجهی متوقف شد که تا حد زیادی با تأثیر قرنطینه ملی مرتبط بود.

در میان شرکت‌های بزرگ تولید موتورسیکلت، وقفه در کارخانه بسیار مهم بود. اما، کار در بخش‌های مرکزی، تحقیق و توسعه و تجارت نسبتاً خوب بود.

استفان پیرر، رئیس ACEM و مدیرعامل KTM AG، گفت:

تحقیقات آکسفورد اکونومیکس نشان می‌دهد که بخش موتورسیکلت سهم اقتصادی و اجتماعی ارزشمندی در اقتصاد و تحرک اروپا دارد. با وجود چالش‌های اخیر مانند همه‌گیری کووید 19 یا محیط تجاری دشوار بین‌المللی، بخش ما همچنان قوی است و صنعت موتورسیکلت همچنان نقش مثبتی را در زمینه ایجاد شغل ایفا خواهد کرد.

برای مطالعه متن کامل گزارش آکسفورد اکونومیکس اینجا را کلیک کنید.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا