مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

«کانتیننتال» و «وارتا» در حال توسعه یک باتری بسیار قدرتمند برای دوچرخ‌های برقی هستند/ آیا این همکاری جهش تکنولوژی باتری را ایجاد می‌کند؟

از 12 آگوست 2021، خدمات مهندسی کانتیننتال با متخصص آلمانی باتری وارتا در یک پروژه آزمایشی همکاری می‌کنند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، خدمات مهندسی کانتیننتال (CES) با وارتا برای توسعه یک باتری همکاری می‌کند. هدف این مشارکت توسعه فناوری‌ها و محصولات جدیدی است که به‌ویژه منجر به پیشرفت راه‌حل‌های پایدار در زمینه تحرک الکتریکی می‌شود.

در اولین پروژه آزمایشی، هر دو شریک به‌طور مشترک یک محصول خلاقانه برای بازار دوچرخ ایجاد کردند: یک باتری 48 ولت قابل تعویض برای دوچرخ‌های برقی با قدرت 10 کیلو وات و بیشتر.

این باتری جمع‌وجور 48 ولت قدرت و سرعت معادل اسکوتر پیستونی 125 سی‌سی را تأمین می‌کند. قدرت تأمین شده حداقل 10 کیلووات خواهد بود. دو بسته باتری نسبتاً سبک و جمع‌وجور قادر خواهند بود با یکبار شارژ تقریباً 50 کیلومتر برد را تأمین کنند. این مسافت حدود 62 مایل است که استفاده از آن‌ها را برای بسیاری از مسافران شهری کافی می‌کند.

قدرت و محدوده در حال حاضر برای بازار دوچرخ‌های برقی دچار مشکل هستند. در خارج از آسیا، بیشتر دوچرخ‌های برقی در سال 2021 یا معادل یک موتور احتراق 50 سی‌سی قدرت دارند یا در غیر این صورت آن‌ها محصولاتی گران قیمت و قدرتمندی مانند انجریکا، زیرو و هارلی دیویدسون هستند.

بسته باتری متشکل از سلول V4Drive وارتا با عملکرد بالا و بر اساس فناوری لیتیوم یون است که با عملکرد بالا، قابلیت شارژ سریع است که هر کدام فقط 9 کیلوگرم یا حدود 20 پوند وزن دارند. یک سیستم مدیریت باتری توسعه یافته از CES اکنون امکان استفاده از این سلول باتری بسیار قدرتمند را در برنامه‌های دوچرخ فراهم می‌کند.

کانتیننتال و وارتا می‌گویند که اینها می‌توانند با یک کشش ساده از دوچرخ جدا کرده و در خارج شارژ شوند. علاوه‌براین، هر تعداد بسته باتری را می‌توان از طریق سیستم‌های جدید مدیریت باتری متصل و کنترل کرد. در نتیجه با استفاده از دو باتری می‌توان برد یک اسکوتر الکتریکی را تا 100 کیلومتر یعنی دو برابر کرد.

مشخص نیست که آیا این امر ارتباطی با اعلام همکاری قبلی وارتا با کی‌تی‌ام از مارس 2021 دارد یا خیر. قابل ذکر است که کی‌تی‌ام تاکنون به توسعه اسکوتر اشاره‌ای نکرده است.

ما می‌دانیم که کانتیننتال و وارتا در حال کار روی راه‌حل‌های جمع‌وجور و قدرتمند باتری هستند که می‌توانند به‌راحتی از دوچرخ شارژ شوند و همچنین با یکدیگر متصل می‌شوند تا برد بیشتری ارائه دهند. ما همچنین می دانیم که کی‌تی‌ام و وارتا با هم کار می‌کنند تا کل چرخه عمر باتری‌های مورد استفاده در خودروهای برقی را ساده کنند. این که آیا این دو توافق‌نامه تاثیری بر یکدیگر خواهند داشت یا خیر، هنوز مشخص نیست. اما اگر اینگونه باشد، جالب خواهد بود.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
ContinentalRideapart
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا