مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

حبیب‌اله محمودان: باید برای مجوز واردات قطعات اصلی و یدکی موتورسیکلت از سندیکای سازندگان قطعات استعلام به عمل آید/ باید از واردات قطعاتی که امکان تولید داخل دارند جلوگیری شود

چندی پیش جلسه هم اندیشی میان اعضای هیات مدیره سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت کشور با موضوع «بررسی سیاست های جدید وزارت صمت در خصوص واردات قطعات موتورسیکلت به صورت CKD و به عنوان خدمات پس از فروش» برگزار شد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبر خودرو، حبیب الله محمودان، نایب رییس هیأت مدیره سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت کشوردر گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با اشاره به موارد مطروحه در این جلسه تشریح کرد: طبق نظر اعضای سندیکا یکی از سیاست هایی که باید در زمینه واردات قطعات موتورسیکلت صورت بگیرد، واردات قطعات به صورت هوشمند و با توجه به سیاست های کلان اقتصادی و تجاری کشور به صورت CKD و یا آزاد است و باید از واردات کلیه قطعاتی که امکان تولید در داخل دارند به مدت 5 سال جلوگیری به عمل آید.

وی افزود: همچنین استفاده از قطعه منفصله وارداتی به عنوان مواد مصرفی کارخانجات تلقی غلطی است و باید قطعاتی که امکان ساخت تولید داخل دارند از شمول این قانون مستثنی شوند. برای مجوز واردات قطعات اصلی و یدکی نیز باید از سندیکای سازندگان قطعات استعلام به عمل آید.

نایب رییس هیأت مدیره سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت کشوربا اشاره به دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بیان کرد: نحوه محاسبه حقوق گمرکی برای قطعات و همچنین موتورسیکلت به صورت شفاف اعلام و چنانچه نیاز به اصلاح است در این خصوص اقدام گردد.

محمودان ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی و نیاز مبرم سیاست های کلان اقتصادی مبنی بر تغییر نگرش در سیاست های وارداتی و تکیه بر توان تولید داخلی به عنوان موتور محرکه توسعه اقتصادی، کلیه قوانین و مقررات حاکم بر نهادهای قانون گذاری و نظارتی باید بازنگری و با شرایط روز تدوین گردد. ضمن اینکه این قوانین حوزه های مالیاتی، تامین اجتماعی، گمرکی، بانکی و … را شامل می شوند.

رییس هیأت مدیره سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت کشوردر پایان خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد کمیته ای مرکب از برخی اعضای هیات مدیره سندیکا تشکیل شود و پس از استعلام هر یک از قطعات و نظرات کارشناسی اعضا، نتایج را به وزارت صمت منعکس کنند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
خبر خودرو
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا