مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس پلیس راه استان گیلان: اغلب کشاوزران با موتورسیکلت تردد می‌کنند/ امسال بیش از ۴۱ درصد از کل جان‌باختگان حوادث ترافیکی موتورسواران بودند

رئیس پلیس راه گیلان ضمن ابراز نگرانی از آمار جان‌باختگان و مجروحان موتورسوار در استان گفت: ۴۱ درصد از کل جان‌باختگان حوادث ترافیکی معابر برون شهری استان مربوط به موتورسواران است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ جاور صفاری در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن ابراز نگرانی از آمار جان‌باختگان و مجروحان موتورسوار در گیلان اظهار کرد: بر اساس آماری که از پزشکی قانونی به‌دست‌ آمده، علت مرگ ۸۵ درصد از راکبان موتورسیکلت، ضربه وارده به سر آنها به دلیل عدم استفاده از کلاه‌ایمنی بوده است.

وی افزود: در چهار ماه سپری شده از سال‌جاری بیش از ۴۱ درصد از کل جان‌باختگان حوادث ترافیکی معابر برون ‌شهری استان مربوط به موتورسواران است.

رئیس پلیس راه استان گیلان با اشاره به فصل کشاوزی و اینکه اغلب کشاوزران با موتورسیکلت تردد می‌کنند، شیوع ویروس کرونا را عامل اصلی عدم تجمع موتورسوران برای آموزش و اهدای کلاه‌ایمنی قلمداد کرد و گفت: پلیس راه استان با تعامل و همکاری اداره راهداری و حمل و نقل گیلان مبادرت به اعزام تیم‌های آموزش فرهنگ ترافیک به محورهای فرعی و روستایی به منظور آموزش میدانی و اهدای کلاه‌ایمنی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرده‌ است.

این مقام انتظامی کاهش جان‌باختگان موتورسوار را در گرو اراده همه‌ جانبه شهروندان، مسؤولان و دیگر دستگاه‌ها عنوان کرد.

سرهنگ صفاری در پایان با تاکید بر اینکه همچنان چالش اصلی تصادفات گیلان، قربانیان موتورسوار و عابران پیاده هستند، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی مدون ارتقایء فرهنگ ایمنی موتورسواران، می‌توان شاهد کاهش تصادفات موتورسواران در جاده‌های استان باشیم.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایسنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا