مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ابوالفضل حجازی: حداقل قیمت موتورسیکلت در حال حاضر 25 میلیون تومان است

حجازی: دولت باید با اختصاص امتیازاتی به کارخانجات موتورسیکلت‌سازی و خریداران موتورسیکلت برقی، استفاده از موتورهای برقی را ترویج نماید.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبر خودرو، عضو هیات مدیره انجمن موتورسیکلت ایران گفت: دولت باید با اختصاص امتیازاتی به کارخانجات موتورسیکلت‌سازی و خریداران موتورسیکلت برقی، استفاده از موتورهای برقی را ترویج نماید.

ابوالفضل حجازی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص تاثیر ممنوعیت واردات خودرو بر صنعت موتورسیکلت اظهار داشت: ممنوعیت واردات خودرو تاثیری بر صنعت و بازار موتورسیکلت ندارد. بیش از 90 درصد موتورسیکلت‌های داخلی از کشور چین وارد می‌شوند و مشکل عمده در حال حاضر، کاهش قدرت خرید مردم است.

وی افزود: موتورسیکلت در حال حاضر با سه هدف حفظ سرمایه، به عنوان موتورسیکلت کار و استفاده از جنبه تفریحی و توریستی این وسیله خریداری می‌شود.

عضو هیات مدیره انجمن موتورسیکلت ایران در خصوص تاثیر ممنوعیت واردات خودرو بر اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده گفت: اسقاط بر صنعت موتورسیکلت تحمیل شده است. خودروسازان اسقاط را بر عهده نمی‌گیرند و در مقابل، فرآیند اسقاط در صنعت موتورسیکلت، اجرایی می‌شود، در حالی که راهکار مناسب‌تری وجود دارد.

حجازی بیان کرد: در حال حاضر تولیدکنندگان موتورسیکلت، مبالغی بابت برگه اسقاط موتورسیکلت‌های اسقاط شده پرداخت می‌کنند، در حالی که می‌توان این مبلغ را به حساب سازمان حفاظت محیط زیست بابت تامین زیرساخت‌های شهری واریز نمود و یا به ویژه در شرایط کرونایی، به حساب سازمان خدمات درمانی و امور پزشکی واریز و در بخش بهداشت و درمان هزینه کرد.

وی در خصوص راهکارهای رفع کاهش تقاضای موتورسیکلت و ترغیب افراد در استفاده از آن گفت: در صنعت موتورسیکلت، سابقه تولید یک میلیون دستگاه موتورسیکلت در سال وجود دارد. اما استفاده‌ای که در گذشته از موتورسیکلت به دلیل ارزانی آن می‌شد، دیگر تکرار نخواهد شد و دلیل آن افزایش قیمت این محصول است، به طوری که حداقل قیمت موتورسیکلت در حال حاضر 25 میلیون تومان است.

عضو هیات مدیره انجمن موتورسیکلت ایران با اشاره به کاهش تقاضای موتورسیکلت به دلیل کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان گفت: در شرایط رکود کنونی که بر بازار موتورسیکلت حاکم است، موتورسیکلت‌هایی با قیمت‌ 300 و 400 میلیون تومان بازار خوبی دارد که خریداران آن از دسته سوم و افراد پردرآمد جامعه هستند.

حجازی در خصوص قانون 10 درصد در صنعت موتورسیکلت تصریح کرد: 10 درصد تولیدات کارخانجات می‌بایست موتور برقی باشد و مازاد آن را اسقاط کنند به طوری که به ازای هر یک دستگاه موتورسیکلت، سه دستگاه موتورسیکلت اسقاط شود که اکنون نیز اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در حال رشد است، گفت: استفاده از موتور برقی نیازمند فرهنگ‌سازی است و می‌بایست از سوی تولیدکنندگان و دولت با مشوق‌هایی صورت بگیرد. این موضوع که تولیدکننده به تنهایی هزینه تولید موتورسیکلت برقی را بپردازد، منطقی نیست و با اجبار نیز نمی‌توان مردم را ترغیب به خرید موتور برقی نمود.

عضو هیات مدیره انجمن موتورسیکلت ایران ادامه داد: دولت می‌بایست با اختصاص امتیازاتی به کارخانجات موتورسیکلت و یا خریداران موتورسیکلت برقی، زمینه افزایش انگیزه مصرف‌کنندگان به سمت استفاده از موتورهای برقی را فراهم نماید.

حجازی گفت: تمامی اقشار به عنوان مثال پیک‌های موتوری در زمره خریداران موتورهای برقی قرار نمی‌گیرند، زیرا این موتورها نیازمند شارژ هستند و باتری آنها پس از طی مسافتی می‌بایست تعویض شود.

وی تاکید کرد: اینها نیازمند زیرساخت‌، انگیزه و برنامه مدیریتی است. دولت قبلی در بدو آغاز به کار، تولید و عرضه موتورهای برقی را در دستور کار خود قرار داد اما عملیاتی نشد. امیدواریم دولت آینده با بهره‌گیری از تیم جدید خود، در این راستا اقدام نماید.

عضو هیات مدیره انجمن موتورسیکلت ایران در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد دولت با بازنگری در بودجه آینده و به منظور اجرای عدالت، از خودروسازان و سایر بخش‌های آلاینده منابعی را دریافت و در جهت جبران آسیب وارده ناشی از محیط زیست هزینه نماید.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
خبر خودرو
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا