آیا تولید و عرضه باتریهای چاپ سهبعدی مشکلات وسایلنقلیه الکتریکی را حل میکند؟

به گزارش موتورسیکلت نیوز، همانطور که OEMها و سایر شرکتها با توسعه وسایلنقلیه الکتریکی به جلو حرکت میکنند، باتریها نیز مهم هستند و مسیری طولانی را طی کردهاند. اما، همه موافقند که باید پیشرفت کنند. بهطور طبیعی، چگونگی بهبود آنها مفهومی است که در مورد آن شرکتها رویکردهای مختلفی دارند و بستگی دارد که به چه جنبهای توجه میکنند.
یکی از این موارد چاپ سه بعدی است. این راهی است که تعدادی از شرکتها (از تغییر ساختار اساسی و معماری باتریها تا کاهش نیاز به مواد معدنی گران قیمت بسیار کمیاب) برای چندین سال در جستجوی آن بودهاند. تعدادی از شرکتها مدتی است که در حال بررسی طیف وسیعی از امکانات برای راهحلهای چاپ باتری سه بعدی هستند.
از 14 می 2021، شرکت ساکو در کالیفرنیا اعلام کرد که قصد دارد اولین چاپگر سه بعدی چند مادهای و چند پردازشی خود را برای ساخت باتریهای وسایلنقلیه الکتریکی منتشر کند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، میتوان در فصل چهارم سال 2021 شاهد این نوع باتری باشیم.
این پلتفرم Sakuu AM نامیده میشود و این شرکت میگوید که تولید باتریهای حالت جامد سه بعدی چاپ شده با حجم بالا را امکانپذیر میکند.
ساکو میگوید باتریهای آن که KeraCel مینامد برای تولید دو برابر ظرفیت فعلی انرژی، به حدود 30 تا 50 درصد مواد کمتری نیاز دارند. همچنین میگوید که این چاپگرها بسیار چابک خواهند بود و قادر به چاپ باتری با طیف گستردهای از مشخصات هستند. اشکال و اندازههای مختلف امکانپذیر است و مشتریان میتوانند بیش از یک نوع باتری را با چاپگر مشخص چاپ کنند.
برنامه این است که با تولید باتری برای وسایلنقلیه دو و سه چرخ و احتمالاً برخی وسایلنقلیه چهار چرخ کوچکتر نیز شروع شود. البته مانند هر فناوری جدید، احتمالاً سکسکه وجود دارد که باید برای آن راهحل پیدا شود. هنوز هم، تنها راه حرکت رو به جلو این است که چیزهای جدیدی را امتحان کنید، سپس آن را اصلاح و تنظیم نمایید.
برای مطالعه اخبار بیشتر درباره باتری موتورسیکلتها اینجا را کلیک کنید.
پایان پیام/