مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

محصول پولاریس در ثبت اختراع جدید

به گزارش موتورسیکلت نیوز، هدف از ساختن این دستگاه پیشبرد ایده موتورسیکلت برفی Timbersled بوده است. در تصویر1 حق ثبت اختراع جدید پولاریس، مدل تکامل یافته دوچرخ برفی تیمبرسلد را نشان می‌دهد که روی یک شاسی متفاوت و هدفمند اعمال شده است.

بیش از یک دهه است که کمپانی  تیمبرسلد در حال ساخت نوعی موتورسیکلت ویژه‌‎ای برای تبدیل موتورسیکلت‏‌های متعارف به موتورسیکلت‌‎های برفی با طراحی خاصی است که چرخ جلو را با اسکی و چرخ عقب را با یک سیستم تعلیق خاص جایگزین کند. پس از تصاحب کمپانی تیمبرسلد توسط کمپانی پولاریس در سال 2015، به‌نظر می‌رسد که اکنون همین فناوری با تلاش برای ساخت یک وسیله هدفمند پیش می‌رود و در حال توسعه این ایده است. حق ثبت اختراع تازه منتشر شده از پولاریس، طراحی شده توسط آلن مانگنوم، بنیانگذار تیمبرسلد نشان می‌دهد که  طراحی جدید همان سیستم ردیابی عقب را برای چرخ عقب به همراه سیستم تعلیق جلو مبتنی بر طراحی چند شاخه، به‌عنوان بخش های ویژه این طرح تصویب می‌کند، اما آنها را به مجموعه‌‎ای اضافه می‌کند که به‌جای بخش مرکزی موتور کراس عادی، قسمت شاسی مرکزی با هدف خاص و سبک ویژه‌ای طراحی شده است.

تصویر2. در طراحی جدید یک شاسی یکپارچه مشاهده می‌شود که موتور آن نسبت به مدل‌های قبلی مبتنی بر موتورسیکلت، جلوتر سوار شده ‏است.

به‌طور غیرمعمول، این شاسی یک طرح تک بدنه است و پنل‌های آلومینیومی در هر دو طرف یک موتور تک سیلندر هاسکوآرنا 450  قرار می‌گیرند و ساختار اصلی را تشکیل می‌دهند. این طراحی اجازه می‌دهد تا موتور، بالاتر و جلوتر از آنچه در قاب موتورسیکلت‌های رایج مرسوم است، سوار شود و درست در پشت سر فرمان قرار گیرد. در نتیجه، کل طرح موتورسیکلت تغییر می‌کند.

تصویر 3: جا‎به‌‏جایی قوای محرکه طراحی شده، توزیع وزن را تغییر می‌دهد در حالی که اجازه می‌دهد وسیله کوتاهتری با سرعت تعلیق بیشتر وجود داشته باشد.

در یک موتورسیکلت برفی اولیه که طراحی آن از یک موتورسیکلت معمولی نشات گرفته شده است، چرخ عقب نسبت به محور چرخش چرخ موتورسیکلت، عقب‎‌تر قرار می‌گیرد. یعنی در پشت قسمت اصلی صندلی و پایه‌ها قرار دارد. بنابراین، وزن راکب مستقیماً از بالا اعمال نمی‌شود. در طراحی جدید، چرخ محرک بسیار جلوتر است و سوارکار را مستقیماً در بالای محور چرخش قرار می‌دهد و بدین ترتیب منجر به ایجاد وسیله‌نقلیه کوتاه‎تری می‌‎شود.

سیستم تعلیق چرخ عقب و سیستم تعلیق جلو اساساً همان موارد موجود در مدل‌های تیمبرسلد فعلی هستند، اما شاسی ساخته‏ شده در این مدل امکان ایجاد تغییراتی در هندسه انتهای ساختار را فراهم کرده است و این تغییرات باعث افزایش سرعت تعلیق از حدود 9 اینچ به 12 اینچ درسیستم تعلیق تعبیه شده در عقب موتورسیکلت برفی شده‌‎اند.

تصویر 4: سیستم تعلیق چند‏شاخه جلو و سیستم تعلیق عقب اساساً همانند چیزی است که در مدل‏‌های قبلی تیمبرسلد موجود است.

با جابه‌‏جایی قوای محرکه به سمت جلو و به سمت بالا، مخزن سوخت نیز تغییر مکان داده و به فضایی منتقل می‏‌شود که اکنون مستقیماً زیر صندلی وجود دارد. در عین حال، عمل خنک‏‌سازی با استفاده از هدایت جریان آب از سمت موتور به سمت مبدل حرارتی بالای سیستم تعلیق جایگزین شده با چرخ عقب و طراحی شده به‌جای رادیاتور، همانند بسیاری از موتورسیکلت‌های برفی حاصل می‌شود. برف، آب و یخ‎‌های پرت شده توسط سیستم تعلیق عقب به مبدل حرارتی برخورد می‏‌کنند تا به انتقال گرما از آب داخل آن کمک کنند.

تصویر 5: نیروی موتور از یک قوای محرکه هاسکوآرنا 450 گرفته می‌‏شود که درست در پشت فرمان قرارگرفته است.

پیگیری مراحل انجام شده جهت ثبت اختراع جدید این موتورسیکلت دوقطبی نشان می‌‏دهد که این پروژه حداقل از سال 2018 در دست توسعه است و به وضوح مشخص است که در حال حاضر هنوز روی آن کار می‏‌شود. بنابراین، تولید یک دستگاه براساس این ایده‌‎ها دور از واقعیت نیست.

بیشتر بخوانید:

معادلات «پولاریس» و «زیرو» به هم ریخت/ سرمایه‌گذاری 300 میلیون دلاری BRP کانادا برای برقی کردن هر یک از محصولات خود

معرفى اتوموتورسیکلت سه چرخ پولاریس

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
سمیه آموت سر
منبع
cycleworld
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا