مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تایوان در سه ماهه اول سال 2021 با افزایش فروش موتورسیکلت مواجه شد/ کیمکو در صدر فروش

به گزارش موتورسیکلت نیوز، پس از مشوق‌های معرفی شده توسط دولت برای حفظ اقتصاد در سه ماهه اول سال 2021 فروش صنعت موتورسیکلت تایوان رشد کرد و پیش‌بینی کل سال برای اولین بار بالاتر از نقطه عطف 1 میلیون دستگاه است.

در واقع، فروش سه ماهه اول 226.911 دستگاه بوده است که رشد 13 درصدی را نسبت به 2020 و منفی 2.5 درصدی را نسبت به 2019 نشان می‌دهد.

رهبر بازار مجدداً کیمکو با 77.217 فروش (+3.4٪) و پس از آن SYM با 65.704 دستگاه (+19.1٪) و سپس یاماها با 50.741 دستگاه (+55.6٪) قرار دارند.

گوگورو 25 درصد نسبت به سال قبل از آن از دست داد. این متخصص e-v به تازگی از همکاری با هیرو موتور خبر داده است.

وضعیت صنعت موتورسیکلت تایوان در سال 2020

بدر سال گذشته ه‌دنبال نیمه اول سال که وضعیت فروش منفی بود، دولت انگیزه‌هایی را برای تحریک اقتصاد معرفی كرد و در میان سایر صنایع صنعت موتورسیكلت تقاضا را در سه ماهه سوم افزایش داد و به این صنعت اجازه داد نیمه اول از دست رفته را تا حدی جبران كند.

در سه ماهه چهارم تقاضا برای موتورسیکلت‌های جدید بسیار زیاد بود و بازار بیش از هر انتظاری عمل کرد و 39 درصد افزایش نسبت به دوره قبل در سال 2019 را تجربه کرد.

بنابراین، فروش نهایی سال گذشته با تعداد 943.303 دستگاه علاوه بر بهبود نسبت به سال 2019 حتی بهبودی 3.3 درصدی نیز نسبت به 5 سال گذشته داشت.

رهبر بازار کیمکو با فروش 336.211 دستگاه (+0.6٪) رتبه اول و پس از آن SYM با تعداد 289.166 دستگاه رشد 51.4 درصدی را ثبت کرده است.

همچنین مقام سوم را یاماها با تعداد 185.574 دستگاه (+0.4٪) نسبت به GOGORO با 82.096 دستگاه که سقوط 43.6 درصدی داشت.

درنهایت PGO با 24.388 دستگاه (-14.1٪) و سوزوکی با 14.471 دستگاه (+ 69.8٪) در رتبه‌های بعدی بودند.

طرح یارانه موتورسیکلت های برقی

پیش‌نویس یارانه خودروی برقی آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) سیاست یارانه خودروها و موتورسیکلت‌ها را تغییر داد و خریدهای جدید را 6.000 یوان کاهش داد.

در واقع، انگیزه ارائه شده تاکنون به رونق استارت آپ محلی Gogoro کمک کرده و سایر بازیکنان را تشویق می‌کند تا یک اسکوتر برقی خود را تولید کنند.

میراث بازار تایوان

تایوان پایگاه اصلی شرکت‌های معروف موتورسیکلت جهان مانند کیمکو و Sym است و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان موتورسیکلت و اسکوتر در جهان است و بازار داخلی آن یکی از 10 کشور برتر جهان است و موتورسیکلت‌ها وسیله اصلی برای تحرک فردی هستند.

توسعه بازار از سال 80 میلادی در قرن گذشته آغاز شد. اما عامل اصلی توسعه صنعت پیوستن به توافق‌نامه WTO در سال 2002 بود که این صنعت را به سمت بهبود استانداردها برای مطابقت با الزامات بازارهای اروپا و آمریکا برد و به تولیدکننده داخلی اجازه داد از مواضع داخلی خود در برابر واردکنندگان دفاع کند.

در واقع، یک قانون تقریباً مطلوب، توزیع موتورسیکلت‌های بزرگ را محدود کرده است. تاکنون بازار تحت سلطه تولیدکنندگان داخلی بوده و البته یاماها و سوزوکی در این کشور تولید می‌کنند.

جالب است بدانید که هوندا، رهبر جهانی، تولید محلی نمی‌کند و فعالیت آن‌ها را به توزیع موتورسیکلت‌های بزرگ محدود کرده است. هوندا تولید محلی موتورسیکلت‌های کوچک را از سال 1961، عمدتا مدل‌های کلاس 125 سی‌سی، در قالب یک قرارداد صدور مجوز فناوری با یک شرکت محلی (تحت یک توافق‌نامه همکاری فنی) آغاز کرده بود و تا سال 2003 ادامه داشت.

بیشتر بخوانید:

میزان فروش کیمکو در سال ۲۰۲۰/ سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون دلاری تولیدکننده تایوانی در فیلیپین

بررسی وضعیت فروش SYM در سال ۲۰۲۰

بررسی وضعیت صنعت موتورسیکلت تایوان در نیمه اول سال ۲۰۲۰/ کیمکو، یاماها و اس‌وا‌ی‌ام رهبران بازار موتورسیکلت تایوان

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا