مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسی وضعیت صنعت موتورسیکلت تایوان در نیمه اول سال 2020/ کیمکو، یاماها و اس‌وا‌ی‌ام رهبران بازار موتورسیکلت تایوان

به گزارش موتورسیکلت نیوز، فروش موتورسیکلت و اسکوترهای جدید در تایوان، در ژوئن 2020، به تعداد 73.161 دستگاه (-8.4٪) رسید و نیمه اول سال میلادی، با 411.851 دستگاه فروش (-16.6٪) پایان یافت.

با نگاهی به عملکرد نام‌های تجاری، رتبه اول بازار کیمکو بود و یاماها در جایگاه دوم قرار گرفت و اس‌وای‌ام نیز در ​​جایگاه سوم موقعیت خود را ثبت کرد. همچنین کاهش دو رقمی (-45.4٪) در فروش گوگورو (Gogoro) به وضوح منعکس کننده انقباض انگیزه برای اسکوترهای الکتریکی است.

روند بازار و چشم انداز بازار موتورسیکلت تایوان


در سال 2019 بازار به لطف مشوق ها و یارانه های دولت تایوان افزایش چشمگیر تقاضای مصرف کنندگان را تجربه کرد. با این حال، در سال 2020 بازار منفی شروع شد. (در ژانویه منفی بود و البته فوریه 1درصد افزایش داشت ولی روند بازار در ماه های بعد منفی بود که تا حدودی به دلیل تعطیلی های مربوط به کرونا نیز بوده است).

تقاضای عظیم موتورسیکلت‌های الكتریكی بازار 2019 را در دومین بازار برتر جهان سوق داد

بازار این کشور در سال 2017 به رکورد جدیدی رسید، و نزدیک به یک میلیون دستگاه فروخت. با این حال، معرفی یک طرح جدید برای صنعت خودروسازی که موتورهای احتراق سنتی را به نفع سوخت های جایگزین تغییر داد، باعث کاهش حجم بازار در سال 2018 شد و فروش به 848.000 دستگاه رسید. در همین حال، توسعه سریع بخش اسکوتر برقی که ناشی از افزایش حیرت انگیز استارت آپ گوگورو است، عرصه رقابتی را تغییر داد و در سال 2019 یک سال خوب با رشد مثبت 5.6 درصدی و با تعداد 895.387 دستگاه فروش پایان یافت.

دو مارک تایوانی، کیمکو و اس‌وا‌ی‌ام در میان برترین تولیدکنندگان اسکوتر جهانی هستند که به سراسر جهان صادر می شوند.

همچنین کارشناسان معتقداند که با هدف داشتن موقعیت بازار در حالی که اسکوترهای برقی هر روز گسترش پیدا می کنند، یاماها پذیرفته است که با گوگورو توافق نامه ای را امضا کند، تا بتواند یک اسکوتر جدید را که در کارخانه محلی گوگورو تولید می شود، وارد بازار کند. اولین مدل این همکاری اخیراً ارائه شده است که Yamaha EC-5 نام دارد و از اول آگوست با تحویل در ماه سپتامبر برای رزرو در دسترس بود.

قابل ذکر است که کارشناسان می‌گویند توسعه بازار تایوان از قبل از دهه 80 آغاز شده است. اما عامل اصلی توسعه صنعت پیوستن به توافقنامه WTO در سال 2002 بود که این صنعت را به سمت بهبود استانداردها برای مطابقت با الزامات بازارهای اروپایی و آمریکایی سوق داد و به تولید کنندگان محلی اجازه داد از مواضع داخلی خود در برابر واردکنندگان وارد شده دفاع کند.

در واقع، تقریباً قانون توزیع موتورسیکلت های بزرگ را محدود کرده است و تاکنون بازار تحت سلطه تولیدکنندگان محلی است و یاماها و سوزوکی نیز در تایوان تولید می کنند.

بیشتر بخوانید:

بررسى وضعیت صنعت موتورسیکلت تایوان/ همکارى یاماها با گوگورو براى تولید اسکوتر برقى

معرفى موتورسیکلت مشترک یاماها و گوگورو

فروش جهانى SYM در دوران کرونا با افزایش فروش همراه بود

آینده حمل و نقل شهری در دست اسکوتر الکتریکی

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا