بررسی وضعیت ایستگاههای شارژ وسایلنقلیه الکتریکی ایالات متحده آمریکا

به گزارش موتورسیکلت نیوز، بهطور خاص در ایالات متحده، برخی ایالات به مراتب بهتر از سایر کشورها تجهیز شدهاند تا بتوانند از تعداد رو به افزایش رانندگان وسایل نقلیه الکتریکی در جادهها پشتیبانی کنند. در ادامه خلاصهای از بهترین ایالات همراه با برخی ایالات قابل قبول، برای شارژ وسایلنقلیه الکتریکی آمده است.
تفکیک ایالات متحده بر اساس شارژ وسایلنقلیه الکتریکی
هر کسی که از ایالات متحده دیدن کرده باشد میتواند تایید کند که این کشور نسبتا بزرگ بالغ بر۵۰ هویت فرهنگی و اقتصادی است. از لحاظ فدرال به صورت متحد اما در سطح محلی هنوز مستقل هستند. این ایالتها مسئول بسیاری از امور مربوط به حاکمیت و تصمیمات خود هستند. زیرا مربوط به ایالتی خاص است. این موضوع شامل زیر ساختهای شارژ نیز میشود.
با افزایش تعداد وسایلنقلیه الکتریکی، اما بسیاری از ایالتها به شبکههای شارژ که این تغییر الگو برای انتشار صفر به آن نیاز دارد، مجهز نیستند. در سمت مقابل، قطعا برخی ایالتها تجهیز شدهاند. عواملی مانند اندازه ایالت، جغرافیا، شرایط آب و هوایی و حتی فرهنگ، همه در چگونگی سازگاری سریع یا آهسته با فرآیند الکتریکی کردن تاثیر داشته اند (منظور از وسیلهای با انتشار صفر یعنی هیچ محصول پسماندی که محیط زیست را آلوده کند یا باعث اختلال در آب و هوا شود، تولید نمیکند).
برخی از ایالتها بدون وقفه در تلاشاند تا این روند را ادامه دهند و برخی دیگر تمرکز چندانی بر این موضوع ندارند. زیرا درصد فروش خودروهای الکتریکی در مقایسه با خودروهای ICE بسیار پایین است. علاوهبراین، سایر ایالات این دوراندیشی را دارند که تقاضای قریب الوقوع را تشخیص دهند و با پیشبینی رشد وسایلنقلیه الکتریکی، اجرای زیر ساختهای شارژ را آغاز کردهاند.
همانطور که در زیر خواهید دید، این معادله بیش از این است که چه تعداد وسیلهنقلیه الکتریکی در یک ایالت معین در جادهها وجود دارد، در مقایسه با شارژرهای موجود. بیاید اینها را تفکیک کنیم.
چگونه دادههای بهترین ایالتها برای شارژ وسایلنقلیه الکتریکی جمعآوری شد
برای تعیین اینکه کدام ایالتها حقیقتا برای شارژ وسلیهنقلیه الکتریکی بهتر هستند، زوتوبی گزارش مفصلی را با استفاده از دادههای سایتهای دولت ایالات متحده منتشر کرده است. سپس ما همین استراتژی را در پیش گرفتیم و آن را با استفاده از به روزترین آمار به روز کردیم.
بهعنوان مثال، تعداد خروجیهای شارژ در هر ایالت از وزارت نیروی ایالات متحده، از جایگاه سوخت جایگزین بر اساس گزارش ایالت، تامین میشود. این گزارش آخرین بار در تاریخ ۲ آوریل ۲۰۲۱ به روز رسانی شده است. این تعداد بر اساس تعداد کل محلهای شارژرها، صرف نظر از ایستگاه یا نوع شارژ تعیین شده است (سطح ۱،۲ و DC شارژ سریع).
برای تعیین بهتر تعداد شارژرهای وسیلهنقلیه الکتریکی در هر ایالت، از سامانه DEO برای ثبت نام وسایلنقلیه الکتریکی در هر ایالت، استفاده شده است. این دادهها به تعداد وسایلنقلیه الکتریکی ثبت شده از آگوست ۲۰۲۰ اشاره دارد.
سرانجام برای محاسبه تعداد کل وسایلنقلیه ثبت شده در هر ایالت، دادههای مربوطه را از وزارت حملونقل ایالات متحده، وسایلنقلیه موتوری ثبت شده در سال ۲۰۱۹، تهیه کردهایم. این دادهای استفاده شده تعداد کل وسایلنقلیه عمومی و خصوصی است.
از زمان انتشار این مقاله، این به روزترین دادههای دولت ایالات متحده است. ما این اطلاعات را مداوم به روز میکنیم.
ایالات با بیشترین و کمترین محل شارژ وسیلهنقلیه الکترونیکی
همانطور که در جدول زیر میبینید، تعداد وسایلنقلیه الکتریکی ثبت شده در مقایسه با تعداد کلی وسایلنقلیه ثبت شده در هر ایالت هنوز هم کم رنگ است. تنها بر اساس تعداد ایستگاههای شارژ، به ترتیب سه ایالت برتر در ایالات متحده (کالیفرنیا، نیویورک و فلوریدا) هستند.
این موضوع با توجه به اندازه جغرافیایی و جمعیت زیاد هر سه ایالت در مقایسه با سایر ایالتها منطقی است. علاوهبراین، کالیفرنیا و فلوریدا نیز جز سه ایالت برتر قرار دارند که دارای بیشترین تعداد ثبت نام وسایلنقلیه الکتریکی و مجموع وسایلنقلیه هستند.
برعکس، آلاسکا و سپس داکوتا کمترین تعداد درگاه شارژ را دارد. از آلاسکا میتوانیم چشمپوشی کنیم زیرا حدودا ۵۰ درصد ایالت خالی از سکنه است، اما داکوتای شمالی و جنوبی در این زمینه جای پیشرفت دارد.
اگر تاکنون مشخص نبود، باید گفت که کالیفرنیا تقریبا در هر گروه پیشتاز است. اما همانطور که در زیر خواهید دید، این امر لزوما ایالت طلایی را به بهترین مکان برای اینکه وسیلهنقلیه الکتریکی تان را در آینده در آن جا شارژ کنید، تبدیل نمیکند.
نمودار دادهها (مرتب شده بر اساس ایالت)

ایالتهایی که بیشترین امتیاز شارژ را برای هر وسیلهنقلیه دارند
همانطور که پیشتر نیز گفته شد، تعیین بهترین ایالتها برای شارژ وسیله نقلیه الکتریکی، بر اساس مواردی فراتر از تعداد درگاههای شارژ انجام میشود. در عوض، ما تعداد درگاههای شارژ موجود را به ازای هر صد هزار وسیلهنقلیه مقایسه کردهایم تا بهترین نسبت رو به جلو را بررسی کنیم.
این روش کمتر روی تعداد وسایلنقلیه الکتریکی کنونی تمرکز دارد و در عوض به این موضوع توجه دارد که اگر تمام وسایلنقلیه ثبت شده فعلی به سمت الکتریکی شدن سوق پیدا کنند، یک ایالت چقدر تجهیز خواهد بود. نتایج ممکن است شما را شگفتزده کنند.
۱. ورمونت
هنگام فکر کردن درباره زیر ساختهای وسایلنقلیه الکتریکی، احتمالا ورمونت اولین ایالتی نیست که به ذهن خطور میکند. با این حال، ایالت گرین منتین در حال حاضر دارای بهترین نسبت شارژر وسایلنقلیه الکتریکی با ۱۲۷ جایگاه شارژ به ازای هر صد هزار خودرو در جاده است. همچنین۷۸۶ شارژر برای ۱۰۶۰ وسیلهنقلیه الکتریکی کنونی ثبت شده در ایالت وجود دارد.
۲. کالیفرنیا
بزرگترین ایالت در ساحل چپ با ۱۰۴ محل شارژ در رده دوم لیست ما قرار دارد. کالیفرنیا بیش از ۲۵۰ برابر وسایلنقلیه ثبت شده و بیش از ۴۰ برابر درگاه شارژ بیشتر از ورمونت دارد. اما نسبت ورمونت برای هر صد هزار وسیلهنقلیه هنوز هم بهتر است. با این وجود کالیفرنیا سالها از همهی ایالتهای فعلی در زمینه زیر ساختهای وسایلنقلیه الکتریکی جلوتر است و ورمونت به سادگی برای الکتریکی کردن کل ایالت در این مرحله مجهزتر است. یک عامل مهم در اینجا این است که ورمونت همچنین دارای کمترین تعداد خودروی ثبت شده در ایالات متحده است.
۳. ماساچوست
آخرین و مهمترین مورد، ایالت مشترک المنافع ماساچوست است. ایالت خلیج با ۶۹ محل شارژ در ازای هر صد هزار خودرو با اختلاف یکی کمتر نسبت به ایالت یوتا (۶۸) به جایگاه سوم دست پیدا میکند. این ایالت در هیچ دستهبندی خوب یا بد دیگری قرار ندارد، اما در حال حاضر نزدیک به ۳۵۰۰ محل شارژ برای بیش از ۵ میلیون وسیلهنقلیه را در خود جای داده است و از این تعداد وسیله حدود ۱۰ هزار خودرو الکتریکی هستند.
ایالاتی با کمترین محل شارژ برای هر وسیلهی نقلیه
با استفاده از همان روش، چندین ایالت وجود دارند که اگر تصمیم دارند از انتقال رو به رشد به سمت الکتریکی شدن حمایت کنند، باید بهطور جدی روی این مسئله کار کنند.
آخرین مکان یک تقاطع سه طرفه بین آلاباما، آلاسکا و کنتاکی است که به ازای هر صد هزار وسیلهنقلیه، هشت محل شارژ ارائه میدهند. لوئیزیانا با حدود ۹ محل شارژ در رده دوم قرار دارد، در حالیکه مونتانا و داکوتای جنوبی هر کدام با ۱۰ شارژر در رتبه سوم قرار دارند.
اگر قرار باشد فردا همه افراد در این ایالتها بیرون بروند و از یک وسیلهنقلیه الکتریکی استفاده کنند، باید روزها منتظر پیدا کردن شارژر باشند. این امر بهویژه در آلاباما و کنتاکی بسیار بد خواهد بود، جایی که به ترتیب اکنون ۵.۳ و ۴.۴ میلیون وسیلهنقلیه با ۴۲۷ و ۳۶۹ شارژر وجود دارد.

بهترین ایالات دارای محلهای شارژ برای هر ۱۰۰۰ وسیلهنقلیه الکتریکی
در حالیکه آخرین نسبت ما بیشتر بر اساس تئوری بود، برای تعیین اینکه کدام ایالت بیشترین تعداد محل شارژ را موجود دارد، ما از همان روش مشابه برای وضعیت کنونی وسایلنقلیه الکتریکی هر ایالت استفاده میکنیم. ما با مقایسه تعداد محلهای شارژ موجود برای هر ۱۰۰۰ وسیلهنقلیه الکتریکی در هر ایالت، به این مهم دست یافتیم. اگر یک ایالت کمتر از ۱۰۰۰ وسیلهنقلیه الکتریکی داشته باشد (متاسفانه بسیاری از این موارد وجود دارد)، معادله ما به ما کمک میکند تا تعیین کنیم برای هر ۱۰۰۰ وسیله چه تعداد محل شارژ موجود خواهد بود.
۱. ویرجینیای غربی
این یک اشتباه تایپی نیست. ویرجینیای غربی در حال حاضر دارای بیشترین تعداد شارژر به ازای هر ۱۰۰۰ وسیلهنقلیه الکتریکی در خطوط دولتی خود است. با این حال، قبل از بالا بردن ایالت مونتین بر روی شانههایمان، بیاید نگاهی عمیقتر به دادهها بیاندازیم و ببینیم که چطور به اینجا رسیدهایم. همانطور که در بالا نیز مشاهده کردید، این نسبت تا حدودی گمراه کننده است. زیرا ویرجینیای غربی تنها ۲۳۰ وسیلهنقلیه الکتریکی ثبت شده و ۲۴۴ محل شارژ دارد.
برای افزایش این تعداد به بیش از ۱۰۰۰ وسیلهنقلیه الکتریکی، باز هم این نسبت تعداد شارژرها را بیشتر از تعداد وسایلنقلیه الکتریکی نگه خواهد داشت و بنابراین این ایالت را بهعنوان مکان برتر بالا میبرد. با این حال، این ایالت در کل ثبتنامهای وسایلنقلیه الکتریکی رتبه یکی مانده به آخر را دارد، عنوانی که واقعا ارزش جشن گرفتن ندارد!
۲. وایومینگ
به یاد میآورید که چطور ویرجینیای غربی در زمینه وسایلنقلیه الکتریکی ثبت شده یکی مانده به آخر بود؟ حالا وایومینگ با تعداد کل ۱۷۰ وسیلهنقلیه الکتریکی ثبت شده در ایالت جایگاه اول از آخر لیست را دارد. با وجود ۱۶۸ شارژر برای این تعداد وسیلهنقلیه، تقریبا هر راننده میتواندد یک شارژر برای خودش داشته باشد. بنابراین، وایومینگ با تخمین تعداد ۹۸۸ شارژر برای هر ۱۰۰۰ وسیلهنقلیه الکتریکی در جایگاه دوم قرار میگیرد. حائز اهمیت است که توجه داشته باشید وایومینگ با ۵۷۹ هزار نفر کمترین جمعیت را در کل ایالات متحده دارد.
۳. رود آیلند
رتبه سوم مربوط به کوچکترین ایالت در کشور یعنی رود آیلند است. رود آیلند با وجود ۷۹۰ شارژر در ازای هر ۱۰۰۰ وسیلهنقلیه الکتریکی، ایالتهای بزرگتری چون نیویورک و فلوریدا را کنار میزند. در واقع رود آیلند دارای ۶۰۰ وسیلهنقلیه الکتریکی و ۴۷۴ شارژر است. این برای کل ایالتی که اندازهی آن تقربیا دو برابر لسانجلس است، بد نیست.
ایالاتی با کمترین محل شارژ برای هر ۱۰۰۰ وسیلهنقلیه الکترونیکی
در حالیکه ایالتهای ذکر شده در بالا ممکن است برای زیرساختهای آینده کارهایی انجام دهند، اما نسبت فعلی آنها را در مسیر درست قرار میدهد تا از انتقال بیشتر به سمت خودروهای الکتریکی حمایت کنند. ایالتهای زیر چندان تجهیز شده نیستند.
این امر با هاوایی شروع میشود که در حال حاضر به ازای هر ۱۰۰۰ وسیلهنقلیه الکتریکی فقط ۱۱۲ ایستگاه شارژ ارائه میدهد. این در حالی است که در حال حاضر این ایالت بیش از ۶۵۰۰ وسیلهنقلیه الکتریکی دارد و این نوع شبکه شارژ در دراز مدت پایدار نخواهد بود.
ایالت بعدی نیوجرسی با ۱۴۴۶ شارژر برای ۱۲۱۰۰ وسیلهنقلیه الکتریکی است. این تعداد قابل توجهی از وسایلنقلیه برای این ایالت کوچک است، اما تعداد ۱۲۰ شارژر در ازای هر ۱۰۰۰ وسیلهنقلیه چیزی نیست که بتوان درباره ٖآن نوشت. رانندگان میتوانند از تونل هالند به نیویورک بروند و از یکی از ۵۸۰۰ شارژر آن جا استفاده کنند.
آخرین و سومین مورد آریزونا است که در حال حاضر کمتر از ۲۰۰۰ شارژر را برای بیش از ۱۵۰۰۰ وسیلهنقلیه الکتریکی ارائه میدهد و این نسبت ۱۲۲ شارژر به ازای هر ۱۰۰۰ وسیلهنقلیه را بهدست میدهد. با وجود شرکتهایی مانند لوسید موتور و الکترا مکنیکا که در این ایالت وسایلنقلیه الکتریکی تولید می کنند، آریزونا بهتر است به سرعت برخی شارژرهای دیگر را اضافه کند.

بنابراین بهترین ایالت ها برای شارژ کردن وسیلهنقلیه الکتریکی کداماند؟
اگر همه نسبتها را از معادله خارج کنید، با اختلاف زیاد، بهترین مکان در حال حاضر برای شارژ کردن خودروی الکتریکی شما کالیفرنیا است. این امر تنها به این واقعیت استوار است که این ایالت در حال حاضر۳۲۰۰۰ شارژر را در خود جای داده است و همچنان در حال رشد کردن است. همانطور که گفته شد این ایالت دارای بیشترین تعداد وسیلهنقلیه الکتریکی در کل کشور است. بنابراین، تعداد افراد زیادی نیز در این ایالت بهدنبال شارژ کردن خودروی خود خواهند بود. به لطف هزینههای توقف و شارژ سریع، باز هم شانس پیدا کردن یک شارژر خالی در نزدیکی شما نسبتا خوب است.
اگر همه وسایلنقلیه یک شبه برقی شوند، ورمونت باز هم بهترین تجهیزات را برای کنترل این موضوع دارا است. با این اوصاف، این ایالت نسبت به آلاسکا و رود آیلند تعداد وسیلهنقلیه کمتری را ثبت کرده است. بنابراین، برای این تعداد وسیلهنقلیه جای نگرانی وجود ندارد. با این حال اگر همه این وسایلنقلیه، الکتریکی شوند، ورمونت تمام آنها را کاملا عالی شارژ خواهد کرد.
از نظر نسبت شارژرها، ویرجینیای غربی برنده است، اگر چه که به دلیل تعداد بسیار کم وسایلنقلیه الکتریکی در این ایالت، تقریبا منصفانه به نظر نمیرسد. هرچند نسبتها دروغ نمیگویند. اگر ویرجینیای غربی همان سرعت رشد زیر ساخت را که در رشد تعداد وسایلنقلیه الکتریکی دارد، داشته باشد، هر راننده یک شارژر مخصوص به خود را خواهد داشت و سپس برخی دیگر. اما اگر تمام وسایلنقلیه فعلی بهطور ناگهان الکتریکی شوند، این ایالت به دردسر بزرگی خواهد افتاد.
زیرساختهای شارژ در ایالات متحده در انتظار اجرا
رئیس جمهور آمریکا جو بایدن، در دوران کوتاه مسئولیت خود ابتدا قول داد که تمام ناوگان فدرال کشور را تماما الکتریکی کند. اما هنوز این موضوع کاملا طرحریزی نشده است. با این حال کاخ سفید پیش از این دو لایحه برای اصلاح اعتبار مالیاتی برای وسایلنقلیه الکتریکی ارائه داده است.
این امر سقف تعداد تولید وسایلنقلیه الکتریکی را توسط شرکتهایی مانند تسلا و جنرال موتورز گسترش میدهد تا یک بار دیگر واجد اعتبارات مالیاتی فدرال شوند. این موضوع همچنین شامل برنامههایی برای گسترش عظیم زیر ساختهای شارژی وسایلنقلیه الکتریکی است.
همانطور که بدون شک تعداد وسایلنقلیه الکتریکی در هر ایالت افزایش مییابد، برخی ایالتها نسبت به دیگر ایالتها بهتر آماده میشوند. بهعنوان مثال ایالتهایی مانند کالیفرنیا و فلوریدا، با افزایش تعداد فروش وسایل نقلیه الکتریکی، مراکز شارژ را قدم به قدم اجراسازی میکنند.
ایالتهایی دیگر مانند ورمونت و ماساچوست ممکن است بیشترین تعداد وسایلنقلیه الکتریکی را در خطوط ایالتی خود نداشته باشند، اما اگر آنها بخواهند با همین سرعت شارژرها را نصب کنند، احتمالا در ساخت زیر ساختها موفق خواهد شد.
ایالتهای دیگر مانند داکوتا چندان آماده نیستند. مطمئنا آنها در حال حاضر آن قدر وسیلهنقلیه الکتریکی ندارد که بخواهند نگران شارژ آنها باشند، اما دههی آینده چشمانداز خودرویی ما را تغییر خواهد داد و برای شارژ این وسایل نیاز به منابعی خواهیم داشت.
اگر واشنگتن دیسی را هم وارد لیست کنیم، فقط ایالات متحده به تنهایی بیش از ۵۴۳ هزار وسیلهنقلیه ثبت شده و بیش از یکصد هزار دستگاه شارژر عمومی دارد و این بد نیست. اما همیشه جای پیشرفت وجود دارد.
بیشتر بخوانید:
رئیس جمهور آمریکا ۱۷۴ میلیارد دلار برای وسایلنقلیه برقی و ایستگاههای شارژ در نظر گرفت
معرفی انواع ایستگاههای شارژ/ فیلم راهنمای استفاده از ایستگاه شارژ
پیشنهاد کردیم برای کاهش قیمت باطری در موتورسیکلت هاى برقی از ایستگاه های سوآپ استفاده کنیم
آمادگی شرکت توانیر برای احداث جایگاههای شارژ وسایل نقلیه برقی
حرکت جهان به سمت سوخت جدید/ راهاندازی ایستگاههای شارژ در شیراز و شهرهای دیگر