سردار حمیدی: مالکیت موتورسیکلت‌ها باید ضابطه‌مند شود

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نابسامانی در مالکیت موتور سیکلت‌ها را یک مشکل جدی در برنامه های ترافیکی عنوان کرد و گفت: ضابطه‌مند شدن مالکیت موتورسیکلت‌ها ضروری است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، سردار محمدحسین حمیدی مساله مالکیت را همچنان بزرگترین سد ساماندهی و مدیریت حوزه موتورسیکلت‌ها عنوان کرد و افزود: راهنمایی و رانندگی تهران و سایر استانها در حوزه خدمات، شماره گذاری، سامانه ها و بانک اطلاعاتی اختیار و مسئولیتی ندارد.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از موتورسیکلت های تهران، مالکیت و مصرف کننده مبهم و غیردارند، افزود: این مساله با توجه به تعداد چند میلیونی موتورسیکلت‌های پایتخت بر هرگونه برنامه و نظم ترافیکی اثر منفی داشته و همچنان اثرگذار خواهد بود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه دوربین‌ و سامانه‌های نظارتی وظیفه خود را در برابر موتورسیکلت‌های متخلف انجام می‌دهند، تاکید کرد: با این حال به دلیل مالکیت نامشخص، اثرگذاری این نظارت‌ها کم خواهد بود.

به گفته سردار حمیدی، راهور فراجا بطور مشخص در این حوزه وظیفه و اختیاراتی دارد و اینکه هرچه سریعتر نقایص موجود برطرف شود، مورد درخواست ما است و لازم است مشکلات مالکیتی و موارد مربوط به حوزه های بانک اطلاعاتی را برطرف کنند تا هویت بخشی مورد نظر، محقق شود.

وی اظهار داشت: با همین وضع موجود توانستیم در سال گذشته تلفات راکبان موتورسیکلت‌ها در سطح استان تهران را ۶ درصد کاهش دهیم اما تکمیل بانک اطلاعاتی و هویت بخشی به مالکان می‌تواند سرعتی مضاعف در کاهش تلفات و ساماندهی برنامه ترافیکی این بخش داشته باشد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد: امیدواریم که کمک های دست اندرکاران صنعت و معدن برای بهبود استانداردها و ضوابط و مقررات برای افزایش بازدارندگی نیز به کمک ما بیاید تا بتوانیم این توفیقات را با عددهای بهتر و مناسب تری دنبال کنیم.

انتهای پیام/

منبع
ایرنا

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا