مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سردار حمیدی: مالکیت موتورسیکلت‌ها باید ضابطه‌مند شود

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نابسامانی در مالکیت موتور سیکلت‌ها را یک مشکل جدی در برنامه های ترافیکی عنوان کرد و گفت: ضابطه‌مند شدن مالکیت موتورسیکلت‌ها ضروری است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، سردار محمدحسین حمیدی مساله مالکیت را همچنان بزرگترین سد ساماندهی و مدیریت حوزه موتورسیکلت‌ها عنوان کرد و افزود: راهنمایی و رانندگی تهران و سایر استانها در حوزه خدمات، شماره گذاری، سامانه ها و بانک اطلاعاتی اختیار و مسئولیتی ندارد.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از موتورسیکلت های تهران، مالکیت و مصرف کننده مبهم و غیردارند، افزود: این مساله با توجه به تعداد چند میلیونی موتورسیکلت‌های پایتخت بر هرگونه برنامه و نظم ترافیکی اثر منفی داشته و همچنان اثرگذار خواهد بود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه دوربین‌ و سامانه‌های نظارتی وظیفه خود را در برابر موتورسیکلت‌های متخلف انجام می‌دهند، تاکید کرد: با این حال به دلیل مالکیت نامشخص، اثرگذاری این نظارت‌ها کم خواهد بود.

به گفته سردار حمیدی، راهور فراجا بطور مشخص در این حوزه وظیفه و اختیاراتی دارد و اینکه هرچه سریعتر نقایص موجود برطرف شود، مورد درخواست ما است و لازم است مشکلات مالکیتی و موارد مربوط به حوزه های بانک اطلاعاتی را برطرف کنند تا هویت بخشی مورد نظر، محقق شود.

وی اظهار داشت: با همین وضع موجود توانستیم در سال گذشته تلفات راکبان موتورسیکلت‌ها در سطح استان تهران را ۶ درصد کاهش دهیم اما تکمیل بانک اطلاعاتی و هویت بخشی به مالکان می‌تواند سرعتی مضاعف در کاهش تلفات و ساماندهی برنامه ترافیکی این بخش داشته باشد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد: امیدواریم که کمک های دست اندرکاران صنعت و معدن برای بهبود استانداردها و ضوابط و مقررات برای افزایش بازدارندگی نیز به کمک ما بیاید تا بتوانیم این توفیقات را با عددهای بهتر و مناسب تری دنبال کنیم.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا