مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

فیلم | این موتورسیکلت برقی تاشو جدید می‌تواند در صندوق عقب خودرو شما جای بگیرد

موتورسیکلت‌ساز چینی “فلو” به تازگی از جدیدترین مدل خود در نمایشگاه موتورسیکلت توکیو رونمایی کرده است و اساساً برداشتی مدرن از یک موتورسیکلت کلاسیک قدیمی از هوندا به نام “موتوکامپو” است. “فلوتو ام وان” جدید ممکن است موتوکامپو الکتریکی باشد که نمی‌دانستید به آن نیاز دارید.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، به‌عنوان یک یادآوری سریع، موتوکامپو یک موتورسیکلت جمع و جور نوآورانه بود که توسط هوندا در سال 1981 معرفی شد. هدف ایجاد یک راه‌حل منحصر به فرد برای حمل‌ونقل شهری بود. موتوکامپو که برای قرار گرفتن در صندوق عقب خودروهای کوچکی مانند هوندا سیتی طراحی شده است، دارای طراحی مینیمالیستی و جعبه‌ای با دسته‌های تاشو و صندلی است که به‌راحتی قابل حمل و نگهداری است.

یک هوندا موتوکامپو اصلی و شهر هوندا که برای قرار گرفتن در داخل آن طراحی شده است

در اصل از یک موتور کوچک 49 سی سی دو زمانه نیرو می‌گرفت. اگرچه تولید آن در سال 1983 متوقف شد، اما طراحی مشخص و کاربردی موتوکمپو باعث شده است تا طرفداران خاص خود را پیدا کند و جایگاه دائمی در تاریخ راهکارهای نوآورانه حمل و نقل شهری به‌دست آورد.

بنابراین، جای تعجب نیست که طراحی مجدداً اصلاح شود. زیرا، فناوری‌های جدید امکان بهبود را فراهم می‌کند و با پیشرانه‌های کوچک الکتریکی که جایگزین موتورهای روغنی و نفوذپذیر، یک موتورسیکلت قابل تاشو به ابعاد یک جعبه بزرگ، آماده بازگشت به بازار شده است.

اکنون شرکت فِلو با طراحی کلاسیک موتوکمپو، یک محصول جدید با نام ام وان را ارائه داده است که به طرح اصلی موتوکمپو وفاداری خاصی دارد. این موتورسیکلت قابل تاشو امروزی با اندازه کوچک بسیار جذاب است. وزن آن تنها 37 کیلوگرم (82 پوند) است. حتی از وزن خالص 45 کیلوگرم (99 پوند) موتوکمپوی اصلی کمتر است.

موتور سیکلت قابل تاشو ام وان از چارچوب کوچک با سیستم تعلیق کامل استفاده می‌کند و موتور اصلی 49 سی‌سی آن را با یک موتور برقی با توان 1000 وات تعویض کرده است. باطری آن با ولتاژ 48 ولت و ظرفیت 20 آمپرساعت، حدود 1 کیلووات‌ساعت ظرفیت دارد و شرکت سازنده ادعا می‌کند می‌توان با یک بار شارژ، حدود ۱۰۰ کیلومتر (۶۲ مایل) رانندگی کرد. این مقدار بالای برد، به معنای عدم حضور سرعت بالا در این موتورسیکلت است، زیرا برای رسیدن به چنین مسافتی در یک وسیله نقلیه برقی به این اندازه کوچک، باید با سرعت میانگینی حدود 25 کیلومتر در ساعت (15 مایل در ساعت) حرکت کرد.

این سرعت شاید بسیار بالا نباشد، اما موتوکمپو اصلی هم یک موتور سرعتی بود. سرعت سنج آن به 50 کیلومتر در ساعت (31 مایل در ساعت) می‌رسید، اگرچه بیشتر منابع سرعت بالای واقعی آن را به حدود 30 کیلومتر در ساعت (18 مایل در ساعت) نشان می‌دهند. برای راننده‌های با وزن کمتر، سرعت بیشتری قابل دستیابی بود.

اما سرعت هرگز هدف یک موتورسیکلت کوچک قابل تاشو مانند موتوکمپو نبود، و همچنین برای ام وان هم هدف نیست. هدف کلی، داشتن یک وسیله‌نقلیه کوچک که می‌تواند محدوده رانندگی شما را بدون نیاز به رانندگی خودروی شما گسترش دهد، است. رانندگان از نظر تئوری می‌توانند یک ماشین کوچک را از حومه شهر برانند و در حومه شهر پارک کنند. سپس آنها می‌توانند از ام وان در صندوق عقب خود مانند یک قایق بادبانی استفاده کنند، فقط آن‌ها به جای پارو زدن به ساحل، در شهر در حال گشت و گذار هستند.

یکی از ویژگی‌های جالب دیگر ام وان، قابلیت V2L آن است. با یک پریز برق 220 ولت 50 هرتز، می‌توانید از باتری و مبدل برق موتورسیکلت مستقیماً برای روشن کردن لوازم خانگی استفاده کنید.

بعضی احتمالاً در مورد طبقه‌بندی این دوچرخ کوچک به‌عنوان یک موتورسیکلت نپسندند و ترجیح می‌دهند آن را در دسته اسکوترها یا موتور سیکلت‌های کوچک‌تر قرار دهند. به‌طور کلی بحث اسکوتر در مقابل موتورسیکلت به این خلاصه می‌شود که آیا وسیله‌نقلیه مانند دوچرخه‌ سوار شده است یا نه مانند یک وسپا. اما در واقعیت، اسکوترها و موتورسیکلت‌ها به سادگی زیرمجموعه‌ای از دنیای موتورسیکلت بزرگ‌تر هستند و ام وان را به یکی از کوچک‌ترین موتورسیکلت‌های برقی تبدیل می‌کنند.

گفته می شود که ام وان با قیمتی در حدود 2900 دلار آمریکا عرضه می‌شود، اگرچه به‌نظر می‌رسد اولین‌بار در چین و شاید ژاپن عرضه شود. گفته می‌شود این دوچرخ کوچک در سه ماهه چهارم امسال در دسترس خواهد بود، بنابراین ما باید حواسمان به این دوچرخ باشد.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
Electrek
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا