مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

از شنبه تردد موتورسیکلت ها از ساعت 21 ممنوع است

به گزارش موتورسیکلت نیوز، حمیدرضا دهنوی در خصوص جزئیات اجرای محدودیت ترددهای درون شهری از ابتدای آذر ماه اظهار کرد: از شنبه شب در داخل شهر از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ممنوعیت کامل تردد خودروهای شخصی را خواهیم داشت اما تردد خودروهای عمومی مانند انتظامی، امدادی، درمانی، تاکسی تلفنی و تاکسی اینترنتی بلامانع است.

وی ادامه داد: نیروهای راهنمایی و رانندگی به صورت میدانی تردد وسایل نقلیه را کنترل خواهند کرد و ضمن اعمال قانون خودروهای شخصی، اجازه تردد به آن‌ها نخواهند داد. همچنین از طریق دوربین‌های کنترل هوشنمند سطح شهر رصد خواهد شد و خودروهایی که با پلاک شخصی در سطح شهر تردد دارند، اعمال قانون خواهند شد.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تردد موتورسیکلت نیز جزو همین موارد است اما معمولا در ساعت ۲۱ تا ۴ صبح شاهد تردد کمتری از موتورسیکلت‌ها هستیم. ما اعلام کرده‌ایم که تردد ممنوع خواهد بود که موتورسیکلت‌ هم جزو این موارد خواهد بود.

دهنوی تصریح کرد: مردم اگر مشکلی دارند باید از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایند. این موضوع تدبیری است که ستاد ملی کرونا سنجیده و باید در معابر اصلی شهر کمترین تردد را داشته باشیم.

وی یادآور شد: تاکسی‌های تلفنی و اینترنتی رصد شده و تعیین تکلیف خواهد شد. افرادی که جزو مشاغل ضروری هستند و می‌خواهند در این ساعات با استفاده از وسیله شخصی خود تردد داشته باشند، باید با اداره و یا محل کار خود تعیین تکلیف کرده تا پیش از ساعت ۲۱ و یا پس از ۴ صبح مراجعه کنند.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی تاکید کرد: تلاش ما این است که این طرح به طور کامل اجرا شود و در تلاشیم مواردی را اجازه تردد بدهیم که ضروری و اورژانسی است که کاملا قابل رصد است. همکاران ما تردد ضروری و غیرضروری به صورت میدانی کنترل خواهد شد. اعمال این محدودیت برای سلامتی مردم و کاهش آمار مبتلایان و تلفات این بیماری است و نمی‌خواهیم به کسی ضرری وارد نماییم.

دهنوی گفت: پیش‌بینی ما این است که به غیر از شب نخست، ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم محدودیت تردد در این ساعات را رعایت نمایند. ۱۰ تا ۲۰ درصد باقیمانده نیز کنترل و رصد شده و سعی داریم با کمترین اعمال قانون این طرح را پیش ببریم.

 وی در خصوص میزان جریمه تردد خودروهای شخصی در ساعت اعمال محدودیت شبانه، بیان کرد: هنوز به طور رسمی مبلغ اعمال قانون تردد خودروهای شخصی به پلیس راهور استان ابلاغ نشده است اما مکن است همان کد مبلغ جریمه در محدودیت‌های قبلی که ۵۰۰ هزار تومانی بوده اعمال شود. جریمه‌ یک میلیون تومانی برای تردد خودروهای شخصی در ساعت ۲۱ تا ۴ صبح صحت ندارد. این میزان جریمه فقط برای ورود خودروهای غیر بومی به شهرهای با وضعیت قرمز است.

انتهای پیام

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا