مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

یاماها به زودی یک اسکوتر برقی ارزان قیمت به سبک وسپا روانه بازار می کند

به گزارش موتورسیکلت نیوز، علی رغم شروع کند ورود به بازار موتورسیکلت های برقی و اسکوترها، یاماها اخیراً دراین صنعت پیشرفت چشمگیری داشته است. آخرین پیشنهاد این مارک ژاپنی اسکوتر برقی جدید e-Vino است. باید توجه داشت که این اسکوتر برای مسیرهای طولانی بین جاده ای طراحی نشده است. اندازه کوچک و دامنه کوتاه مسافت طی شده، این اسکوتر برقی را به یک خودروی EV برای نقل و انتفال های بین شهری تبدیل کرده است.

«ایی وینو»  کوچک و زیبا یک خودرو تک نفره است. وزن کل این اسکوتر فقط 68 کیلوگرم در حالت بدون باتری است. سپس با نصب یک بسته باتری 500 وات تا 74 کیلوگرم  به وزن آن اضافه می شود.

همچنین گزینه افزودن باتری دوم برای دو برابر کردن دامنه مسافتی آن وجود دارد و این موضوع یک پیشنهاد خوب برای موتورسوارانی است که طی کردن مسافت های بیشتر برایشان اهمیت دارد، زیرا محدوده قابل استفاده برای یک باتری تنها 29 کیلومتر است. اما، باتری دوم رنج مسافت این اسکوتر را تا 58 کیلومتر بالا می برد.

 البته باید توجه کرد که این دامنه برای سرعت 30 کیلومتر در ساعت و موتورسوار با وزن 55 کیلوگرم در نظر گرفته شده است. با توجه به این مطلب می توان گفت، این نسبت در مقایسه با اکثر موارد مشابه این اسکوتر در دنیا بسیار قابل توجه و خوشبینانه است.

یاماها e-Vino، صرفاً یک اسکوتر برقی شهری،  برای طی کردن مسافت های در سطح شهر و گاهاً  بین شهری است و همانطور که اشاره شده فواصل بین شهری تا 58 کیلومتر را نیز می توان با آن سپری کرد.

درست است که زمان شارژ 3 ساعته اسکوتر مانند رعد و برق سریع نیست. اما، به اندازه یک شب نیز طول نمی کشد. شارژ کردن باتری این اسکوتردر حین برگزاری کلاس یا در محل کار مطمئناً امکان پذیر است. خصوصاً از آنجا که باتری های کوچک را می توان به راحتی جدا کرد و در داخل خانه حمل کرد، درنتیجه شارژ آنها در خانه به راحتی انجام می پذیرد.

قدرت موتور این اسکوتر به صورت 580 وات پیوسته و 1200 وات در حالت پیک می باشد. این مقدار از برخی دوچرخه های الکتریکی تست شده کمتر است. اما، بر روی e-veno یک دکمه Boost قرار داده شده است که استفاده از آن باعث افزایش یکباره توان موتور برای مدت 30 ثانیه می شود. این قابلیت برای بالا رفتن از جاهای سربالایی می تواند مفید باشد و یا زمانی که  دو e-veno سوار،  پشت چراغ قرمز منتظر عبورند،  با استفاده از این قابلیت می توانند یکباره توان موتور اسکوتر را بالا ببرند و با هم مسابقه بگذارند. مطمئناً با حداکثر سرعت 44 کیلومتر در ساعت برای اسکوتر e-Vino، هر مسابقه  بین یک جفت از آن ها به سرعت به مسابقه «چه کسی وزن کمتری دارد» تبدیل می شود.

اسکوتر برقی جدید e-Vino به تازگی در بازار داخلی یاماها ژاپن آغاز به کار کرده است. اما ممکن است مشتریان آن در طول مدت طولانی به موتورسواران ژاپنی محدود نشوند. این اسکوتر به تازگی حق ثبت اختراع اروپا را دریافت کرده است، به این معنی که به زودی می تواند برای ارائه در اتحادیه اروپا نیز مقصد مناسبی باشد.

قیمت ارائه به بازار برای این محصول حدود 2280 دلار می باشد و این قیمت نسبت به دیگر اسکوتر برقی های شهری بسیار پایین تر است. اما با تمام محدودیت های خود این ویژگی را دارد که باعث می شود در شهر گیر نیافتد.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
سمیه آموت سر
منبع
ElectrekRideapartYamaha
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا