مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

وضعیت بازار و صنعت موتورسیکلت اروپا در 9 ماهه اول سال 2020+ جداول و نمودارهای آماری

به گزارش موتورسیکلت نیوز، بین ژانویه و سپتامبر سال 2020، ثبت نام موتورسیکلت در پنج بازار بزرگ اروپا (یعنی فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس، یعنی حدود 80 درصد از بازار موتورسیکلت اتحادیه اروپا + انگلیس) به 708.503 دستگاه رسید. این حجم ثبت نام در مقایسه با 9 ماهه نخست سال 2019، حدود 3.3 درصد کاهش را نشان می دهد.

روند ثبت نام فعلی در بخش موتورسیکلت، بهبودی را در مقایسه با شش ماه اول سال نشان می دهد، زمانی که ثبت نام موتورسیکلت در بازارهای اصلی اروپا به طور متوسط ​​17 درصد کاهش یافته بود. این امر به دلیل فلج شدن فعالیت تجاری ناشی از شیوع ویروس کرونا بود.

بخش موپد با ثبت نام در بزرگ ترین بازارهای اروپا (به عنوان مثال بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند و اسپانیا) به 205.688 دستگاه در طول 9 ماه اول سال 2020 رسیده است. این نشان دهنده افزایش 6.4 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال 2019 است.

آنتونیو پرلوت، دبیرکل ACEM، در مورد وضعیت فعلی این بخش گفت:

آمار ثبت شده در 9 ماهه اول سال نشان می دهد که این بخش به آرامی شروع به بهبودی از ماه های بسیار دشوار مارس و آوریل 2020 می کند که این بخش را تحت فشار مالی بی سابقه ای قرار داده بود. البته عدم اطمینان حاصل از شیوع کرونا ویروس هنوز به پایان نرسیده است.

گفته شد، دلایلی برای خوش بینی وجود دارد. تصمیم اخیر نهادهای اتحادیه اروپا برای تمدید مهلت قطع فروش مدل های یورو 4 تا 31 دسامبر 2021، مطمئناً به صنعت موتورسیکلت کمک می کند تا بهتر با این بحران کنار بیاید.

همچنین، بحران کوئید19 فرصت هایی را برای سیاست گذاران ایجاد می کند تا در مورد سیاست حمل و نقل محلی تجدید نظر کنند. این بحران به وضوح نشان داده است که استفاده بیش از حد از حمل و نقل عمومی می تواند آسیب پذیری هایی را در سیستم های حمل و نقل شهرها ایجاد کند. یک رویکرد بهتر ترجیحی یافتن تعادل بین حالت های مختلف حمل و نقل است. به عنوان مثال، ادغام بهتر دوچرخ‌ها در ترکیب حمل و نقل می تواند خطرات فعلی شبکه های حمل و نقل عمومی را با ظرفیت کامل کاهش دهد.

فایل اکسل حاوی نمودارها و جداول آماری صنعت موتورسیکلت اروپا در 9 ماهه اول سال 2020 را در زیر دریافت کنید:

برای دریافت تقسیم بندی موتورسیکلت ها در ACEM اینجا را کلیک کنید

برای دریافت سوال های متداول اینجا را کلیک کنید

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
ACEM
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا