مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

در ایران تولیدکننده موتورسیکلت برقی نداریم

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، ابوالفضل حجازی اظهار کرد: قدرت موتورسیکلت‌های برقی ۳۵۰ تا ۲۵۰۰ وات است که قیمت آن‌ها به برند،‌ مدل شرکت واردکننده و فروشنده و خدمات شرکت وابسته است.

وی با بیان اینکه موتورسیکلت ۳۵۰ واتی بیشتر نقش دوچرخه را دارد، گفت: در حال حاضر در ایران تولیدکننده موتورسیکلت برقی نداریم و همه شرکت‌ها واردکننده هستند. همچنین ممکن است تعدادی از شرکت‌ها نیز مونتاژکننده باشند.

به گفته ایشان، موتورسیکلت برقی وارداتی از چین از ۴۰۰ تا ۸۰۰ دلار قیمت دارد که برای تعیین قیمت نهایی این رقم باید با ۱۰ تا ۱۵ درصد هزینه گمرک، پنج درصد هزینه حمل‌ونقل و ۹ درصد مالیات بر ارزش و ۲۰ درصد هزینه واردکننده جمع شود.

وی افزود: برای مثال قیمت موتورسیکلت برقی با قدرت ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ وات حدود ۸۰۰ دلار است که با در نظر گرفتن ارز ۱۲ هزار تومانی و سایر هزینه‌های ذکر شده، معادل ۱۴ تا ۱۶ میلیون تومان قیمت دارد.

وی با بیان اینکه از نظر علمی معادل‌سازی موتورسیکلت‌های بنزینی و برقی امکان‌پذیر نیست، اظهار کرد: موتورسیکلت‌های برقی شتاب موتورسیکلت‌های بنزینی را ندارند و این دو نوع موتوسیکلت در شتاب اولیه و سرعت در یک مسافت یکسان نیز با هم تفاوت دارند.

به گفته حجازی، حداقل سرعت موتورسیکلت‌های برقی و بنزینی نیز به ترتیب ۵۰ و ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است که این موضوع نیز از جمله دیگر تفاوت‌های این دو نوع موتورسیکلت است.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا