مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

چهار پایگاه حفاظت از میراث فرهنگی اصفهان موتورسیکلت دار شدند

به گزارش موتورسیکلت نیوز، عبدالرضا عرب‌بافرانی با اعلام این خبر گفت: حفاظت از مواریث فرهنگی به‌عنوان سند هویت این ملت بزرگ، یکی از مهم‌ترین وظایف یگان حفاظت از میراث فرهنگی است، از این رو پرسنل این یگان با تمام توان و امکانات موجود، تلاش خود را در راستای مبارزه با سوداگران مواریث فرهنگی در پهنه استان به کار می‌بندند.

او با اشاره به گستردگی آثار و محوطه‌های تاریخی در استان اصفهان، اظهار کرد: در استان اصفهان با بیش از ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع وسعت، شاهد وجود بیش از ۲۲هزار اثر، مجموعه و محوطه از ادوار مختلف تاریخی هستیم که بخش انکار ناپذیری از هویت تاریخی مردم فلات مرکزی ایران را تشکیل می‌دهند و با تلاش‌های به‌عمل آمده تا کنون موفق به تشکیل ۳۶ پایگاه حفاظتی در ۲۴ شهرستان استان شده‌ایم که پرسنل این پایگاه‌ها کار حفاظت از این مواریث را بر ‌عهده دارند.

عرب بافرانی توضیح داد: در حال حاضر اکثر این پایگاه‌ها دارای خودرو و موتورسیکلت بوده و یا به‌صورت مشترک با همکاری سایر نهادها کار گشت‌زنی و حفاظت از این مجموعه‌ها را پیش می برند با این حال با تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار و همزمان با هفته نیروی انتظامی، ۶ دستگاه موتورسیکلت به پایگاه‌های حفاظتی در شهرستان‌های آران و بیدگل، خمینی‌شهر، لنجان و پایگاه حفاظتی روستای ابیانه واگذار شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به گستردگی آثار تاریخی در استان اصفهان، پیگیر گسترش پایگاه‌های حفاظتی میراث فرهنگی در استان هستیم.

انتهای پیام

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا