مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

٤٠ درصد از موتورسواران گواهینامه ندارند/ 85 درصد از به دلیل نبود کلاه ایمنی جان خود را از دست می‌دهند/ سالانه 365 هزار نفر موتورسوار مجروح می‌شوند

به گزارش موتورسيكلت نيوز، سید کمال هادیان فر، رئیس پلیس راهور ناجا در رزمایش شهری موتورسواران قانونمند گفت: در این هفته ای که در آن قرار داریم تحت عنوان هفته نیروی انتظامی تلاش کردیم نمادهایی را از حوزه نظم و انضباط در بخش های مختلف مانند حوزه همیاران، فرهنگ یاران و رانندگان حرفه ای، موتورسیکلت سواران و… به صورت نمادین نشان دهیم تا به چند هدف عمده برسیم.

او افزود: این موضوع انکار ناپذیر است که 85 درصد جمعیت کشور کاربر ترافیک هستند که یا رانندگان یا سرنشینان یا عابرین پیاده هستند که از این بین یکی از پرمخاطره ترین بخش ها در حوزه حمل و نقل موتور سیکلت سواران هستند.

هادیانفر تصریح کرد: یکی از کاربران حوزه ترافیک که همواره مورد تهدید هستند عابرین پیاده می باشند که حقوقشان به نوعی توسط برخی از رانندگان تضییع می شود و متاسفانه ما شاهد جان باختن و مجروح شدن عابرین پیاده هستیم به گونه ای که ما در کشور به وضعیت رانندگی توجه داریم اما در حوزه توسعه فرهنگ و آموزش و ایمن سازی در تردد سازی کم کار هستیم.

او ادامه داد: امروز تاکید من بیشتر بر رعایت مقررات، قوانین و شاکله انضباط است یعنی باید عابرین پیاده به خطوط، علائم و.. توجه کنند، موتور سیکلت سواران در مسیر قانونی حرکت کنند، خیابان را خلاف جهت حرکت نکند، به پیاده رو تجاوز نکنند، با کلاه ایمنی به انضباط بخشی توجه کنند، پشت خط عابر پیاده بایستند.

سردار هادیانفر عنوان کرد: عموما  رانندگان سواری قانونمندتر و بهتر از آنها رانندگان ناوگان عمومی هستند.

او افزود: 36 میلیون وسیله نقلیه درکشور داریم که 12 میلیون آن موتورسیکلت ها هستند که متاسفانه بالغ بر 40 درصد آنها فاقد گواهینامه رانندگی هستند.

سردار هادیانفر بیان کرد: نمیدانم چگونه جرات می کنند بدون گواهینامه پشت موتور سیکلت بنشینند چرا که قانونگذار بین قاصر و مقصر را فرقی نگذاشته یعنی اگر کسی گواهینامه نداشت و پشت موتور نشست و حادثه ای آفرید مقصر است و قطعا مجازات شدیدی در انتظار اوست فلذا همه موتورسواران باید گواهینامه داشته باشد.

او افزود: کاربری موتورسیکلت چند بخش است که یک بخش بحث کار و خدمت است مانند همکاران من که مجبور هستند از موتور برای تسهیل در ترددها و باز گردن گره های ترافیکی و رسیدگی به تصادفات استفاده کنند، برخی از افراد از موتور سیکلت به عنوان ورزش حرفه ای استفاده می کنند که کاملا به مسائل ایمنی توجه کافی دارند و هیچگاه بدون تجهیزات در معابر و خیابان ها تردد نمی کنند.

هادیانفر در ادامه گفت: یک بخشی هم مجبور هستند از موتور به عنوان وسیله ایاب و ذهاب استفاده کنند تا زودتر به محل کار برسند و بخشی دیگر به عنوان وسیله معیشت از آن استفاده میکنند که ما همواره در سیاست های پلیس راهور تلاش کردیم به این بخش ها توجه جدی شود.

او افزود: البته برخی از افراد هم به عنوان وسیله تفریح استفاده می کنند اما وسیله اصلی آنها خودرو است.

هادیانفر تصریح کرد: ما تلاش کردیم که برنامه هایمان در جهت حمایت از همه این بخش ها باشد و نمی‌خواهیم در این شرایط سخت اقتصادی فشارهای زیادی را به این قشر وارد کنیم.

اوادامه داد: تاکید کردم از برخوردهای قهری دوری کنند و بیشتر تذکر و راهنمایی باشد اما آنچه ما امروز باید از رانندگان موتور سیکلت مطالبه کنیم این است که به قانون و قانون مداری پایبند باشند و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را در دستور کار خود قرار دهید.

رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد : پشت خطوط عابر پیاده و خط کشی ها توقف کنید و به حقوق عابرپیاده احترام بگذارید و از همه مهم تر از کلاه ایمنی به خاطر حفظ جان خودتان استفاده کنید.

او افزود: 85 درصد موتورسواران به دلیل نداشتن کلاه ایمنی جان خود را از دست می دهند.

هادیانفر گفت: سالانه 365 هزار نفر موتورسوار در کشور مجروح می شوند که 15 درصد آنها منتج به قطع نخاع می شود به همین دلیل باید وقتی که از موتور استفاده می کنیم تمام مقررات و قوانین را رعایت کنیم.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا