مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

گفتگو با رئيس اتحاديه موتورسيكلت و دوچرخه يزد

رئیس اتحادیه موتورسیکلت و دوچرخه یزد در گفتگو با خبرنگار موتورسيكلت نيوز، از رکود بازار موتورسيكلت در شش ماه اخیر خبر داد و گفت: در بحران اقتصادى فعلى كه ركود نيز بر بازار حاكم شده است، همكاران ما در اين صنف فقط مقاومت می‌کنند.

ايشان افزود: ما در جنگ اقتصادى هستيم و بازاری‌ها در خط مقدم و در حال نبرد با تحريم و ركود هستند. در اين وضعيت توليدكنندگان و فروشندگان فقط می‌خواهند خود را در بازار حفظ كنند و اين كار بسیار مشكل است.

علیرضا حسنی گفت: بنده حدود ٣٦ سال است كه در اين صنف و صنعت فعاليت دارم. در اين مدت حدود ده سال توليدكننده بودم و «آسمان موتور تفت» و «ايساتيس سامان يزد» را داشته‌ام و در حال حاضر نيز فقط عمده فروشى و پخش انواع موتورسيکلت را انجام می‌دهم و البته رئيس اتحاديه موتورسيكلت و دوچرخه يزد، نايب رئيس اتاق اصناف يزد و همچنين رئيس كميسيون توليد و صادرات اصناف كشور و رئيس مجمع خيرين استان يزد هستم.

ایشان بیان داشت: بازار فروش موتورسيکلت نسبت به سال‌هاى گذشته از لحاظ فروش ريزش داشته است؛
مصرف‌كنندگان به‌دليل گرانى توان خريد موتورسيکلت نو پلاك را ندارند و در نتیجه به سمت بازار موتورهاى دست دوم آمده‌اند.

وى گفت: در حال حاضر موتورسيكلت‌هاى انژكتورى در بازار داراى دو نرخ است. برخی از فروشندگان از قبل به نرخ پايين خريد داشته‌اند كه در فروشگاه‌ها و انبارها هنوز به‌صورت فراوان وجود دارد و البته ارزان‌تر از موتورسيكلت‌هايى كه جديدا وارد بازار می‌شود به فروش مى‌رسانند و تا زماني كه اين موتورسيكلت‌ها به فروش نرود، توليدكنندكان نمى‌توانند به نرخ دلار امروز محصولات خود را به بازار عرضه كنند.

رئيس اتحاديه موتورسيكلت و دوچرخه يزد در ادامه با انتقاد به طرح جديد فروش بعضى از توليدكنندگان موتورسيكلت گفت: يك نمونه خودزنى در بازار امروز نيز فروش اقساط بلندمدت از طريق وام بانكى است. ازاین‌رو، ايرادى كه به این طرح می‌شود گرفت اين است كه:

١- مدت زمان و رفت و آمد خریداران به بانك زیاد و پيدا كردن ضامن دشوار است
٢- بالا بودن قيمت تمام شده خريد براى مصرف‌كنندگان
٣- این طرح براى نحوه فروش عادی نمایندگان و شرکت‌ها مشكلاتى را در درازمدت ایجاد خواهد کرد، زيرا زمان زيادى بايد سپرى شود تا بازار به حالت اوليه برگردد.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
موتورسیکلت نیوز
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا