مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسی وضعیت صنعت موتورسیکلت ترکیه در ماه های ابتدایی سال 2020

به گزارش موتورسیکلت نیوز، حرکت اقتصادی ترکیه به دلیل شیوع ویروس کرونا در سه ماهه دوم به شدت مختل شده است. تولیدات صنعتی در ماه آوریل تا مه بیش از یک چهارم کاهش یافت. همچنین ضعف تولید به دلیل اقدامات داخلی و خارجی با توجه به ظرفیت تولید و تقاضا زیاد است و صادرات کالا تقریباً نصف شد.

به‌علاوه، وضعیت نقدینگی بدتر شد و همچنین عملاً به دلیل عدم ورود گردشگر به طور کلی، در حال بدتر شدن است. اقدامات محدودکننده در داخل کشور نیز بر مصرف خانوار تأثیر می گذارد.فروش خرده فروشی در آوریل و مه به شدت کاهش یافت. البته داده های ژوئن-جولای نشان می دهد که اقتصاد در انتهای سه ماهه دوم و در سه ماهه سوم شروع به بهبود می کند.

امسال اقتصاد باید به دلیل تأثیر پایه ضعیف و انگیزه ایجاد شده توسط سیاست پولی آزادتر، به رشد خود ادامه دهد. با این حال، با افزایش کشش تقاضای داخلی بخش خارجی احتمالاً بر اقتصاد تأثیر خواهد گذاشت. زیرا، واردات بیش از صادرات است. علاوه بر این، همچنان که تنش های ژئوپلیتیکی و نوسانات بازار ادامه دارد ، خطرات به سمت پایین متمایل می شوند.

بازار موتورسیکلت ترکیه

سال 2020 با رشد 5/4 درصدی در دو ماه اول آغاز شد و در حالی که ویروس در این کشور گسترش یافت، بازار با کاهش متوسط روبرو شد. در واقع ضرورت داشتن ایمنی، باعث از بین رفتن قدرت خرید به دلیل کاهش فعالیت اقتصادی شد.

در عرصه رقابتی، موقعیت ها نسبت به سال گذشته بدون تغییر است و هوندا با 15.9 درصد از سهم بازار در بالای لیست قرار دارد. در مکان دوم مارک محلی KUBA و پس از آن Mondial و یاماها قرار دارد.

تاریخچه صنعت موتورسیکلت ترکیه طی 20 سال گذشته

در این قرن با 53.000 فروش در سال 2000 شروع به کار کرد. کاملاً کمتر از سطح رکورد 94،000 دستگاه در سال 1997 و در سال های بعد در یک بحران شدید قرار داشت. زیرا، فروش در پایین ترین رکورد، فقط 16،000 دستگاه در سال 2002، کاهش یافت. سپس بحران پایان یافت و بازار با شتاب فروشمواجه شد و در سال 2004 92.000 دستگاه و بالاتر از آن، با فروش سال 2005 در 174.000 دستگاه و در سال 2006 رکورد 390.000 دستگاهی راتجربه کرد.

اما خیلی سریع و در سال 2007 و 2008 فروش در 192.000 دستگاه کاهش یافت و در به 134.000 دستگاه در 2010 رسید. اما، بازار مجدد بهبود پیدا کرد و در 2011 به تعداد 199.000 دستگاه رسید.

از آن زمان به بعد، یک مسیر کاهشی پیش رونده و آهسته دارد. در سال 2016 تعداد 143.677 دستگاه و به دنبال بهبود در سال 2017 به دلیل کاهش تعرفه بیمه ترافیک اجباری و کاهش مالیات مالکیت، پایان سال در 157.755 دستگاه است و در سال 2018 و 2019 بازار ثابت بود.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا