مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسی وضعیت صنعت موتورسیکلت تایلند تا جولای 2020/ هفت برند مشهور در تایلند تولید می کنند

به گزارش موتورسیکلت نیوز، تایلند با توجه به ظرفیت تولید (2 میلیون دستگاه)، پس از چین (23 میلیون)، هند (20 میلیون)، اندونزی (8 میلیون) و ویتنام (3 میلیون) در رده های 5 کشور دارای رتبه اصلی است.

تایلند اولین ساخت موتورسیکلت را در سال 1967 تحت سیستم CKD آغاز کرد و در ابتدای دهه 1990، تایلند سرمایه گذاری موتورسیکلت چهار زمانه را به جای موتور دو زمانه برای کاهش مشکل انتشار افزایش داد و تولید را با افزایش ظرفیت به 1.75 میلیون دستگاه در سال رساند.

در سال های بعد، ضمن معرفی موافقت نامه های تجارت آزاد (FTA) که موجب لغو معیار حمایت از صنایع شد، صنعت شروع به صادرات و تکامل مطابق با تقاضای جهانی، یادگیری فن آوری های جدید و تصویب قوانین پیشرفته برای ایمنی، امنیت و تولید گازهای گلخانه ای کرد.

امروزه، 7 تولیدکننده موتورسیکلت در تایلند با ظرفیت تولید کل 3 میلیون دستگاه در سال وجود دارد. آنها هوندا، یاماها، سوزوکی، کاوازاکی، بی ام و، تریومف و دوکاتی هستند. بیشتر آنها در مناطق مرکزی و شرقی واقع شده اند. زیرا، انجا محل تمرکز خوشه های سازنده (قطعه‌سازان) و همچنین نزدیک بندر برای صادرات است.

با توجه به فضای رقابتی در هفت ماهه اول سال 2020، هوندا با 679.349 دستگاه فروش (-13.5٪) پیشتاز است و پس از آن یاماها با 131.471 دستگاه (-19.5٪) و پیاجیو با 15.913 دستگاه هستند. در جایگاه چهارم، کاوازاکی با 8.094 دستگاه (-12،7 درصد)، GPX با 7.482 دستگاه (-41،9 درصد) و سوزوکی نیز با 7.245 (-44،9 درصد) فروش در رتبه آخر قرار گرفت.

روند و چشم انداز بازار موتورسیکلت تایلند در سال 2020

به دنبال کاهش متوسط ​​گزارش شده در دو سال گذشته، صنعت موتورسیکلت تایلند با لحنی آهسته سال 2020 را شروع کرد و در فوریه با 284.148 دستگاه (-3٪) پایان یافت.

در حالی که بازار در مسیر درستی قرار داشت، پاسخ شهروندان به ویروس کرونا (Covid-19) تقریباً موفقیت آمیز بود. زیرا، آلودگی مهار شد و تقاضای داخلی برای موتورسیکلت در حد قابل قبولی کاهش یافت و فروش موتورسیکلت در مارس 12.5 درصد کاهش یافت و در پایان سه ماهه اول با تعداد 431.004 دستگاه، (-6.8٪) پایان یافت.

در ماه آوریل تقاضای مصرف کنندگان سرد بود. زیرا، محدودیت هایی برای کاهش رفت و آمدها وجود داشت و فروش 34.5٪ کاهش یافته است. به طوری که فروش در ماه آوریل در 508.209 دستگاه (-12.8٪) پایان بافت. در ماه می میزان فروش 97.439 دستگاه (-39/5%) و اثرات آن کاملا بر اقتصاد مربوط به کوئید 19 مشخص است.

تایلند با میلیون ها ماشین و موتورسیکلت سالانه قطب صنعت خودرو محسوب می شود. بنابراین، تقاضای جهانی مشکلاتی را برای اقتصاد ایجاد می کند که در میزان پایین تر از میزان مصرف نیز منعکس می شود. علاوه بر این، کمبود قطعات و اجزا، ظرفیت تولید را کاهش داده است. در حالی که بخش گردشگری، دومین قطب اقتصادی این کشور، با ممنوعیت سفرهای بین المللی دچار خسارت شده است.

در ماه ژوئن فروش 125.425 دستگاه موتورسیکلت، (-14٪) پایان یافت و در نهایت در نیمه اول سال 2020 با تعداد فروش 732،000 دستگاه (-15،8٪) بسته شد.

قابل ذکر است که میزان فروش موتورسیکلت تایلند در جولای امسال تعداد 137.184 دستگاه (-5.1%) بوده است.

امسال فروش وسایل نقلیه الکتریکی، تحت تأثیر اقدامات دولت تایلند در جهت توسعه یک مرکز منطقه ای برای این نوع وسایل نقلیه، رشد گسترده ای را تجربه کرد (93.2٪ +).

بیشتر بخوانید:

بررسى وضعیت صنعت موتورسیکلت تایلند در سال ٢٠٢٠

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا