یاماها به دنبال طراحى و تولید موتورسیکلت فرازمینى/ موتورى که با سوخت H2O کار مى کند
یاماها به دنبال طراحى و تولید موتورسیکلت فرازمینى/ موتورى که با سوخت H2O کار مى کند
هدف ياماها تا سال ٢٠٢٥ توليد موتورسيكلت با سوخت آب و بر پايه XT500 است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، با محدودیت های سختگیرانه، نگرانی روزافزون برای محیط زیست و کمبود ذخایر نفتی، ماشین ها و موتورسیکلت ها به آرامی به سمت دیگر پیشرانه ها تغییر می کنند. بسیاری از افراد شرط بندی خود را بر روی موتورهای برقی می گذارند. اما، یاماها به دنبال انقلاب جدیدى در صنعت موتورسیکلت جهان است.

با این وجود، این طرح معتقد است که آب می تواند نیروى دوچرخ های آینده را تأمین کند. طراح صنعتی، ماکسیما لفبور، با الهام از یاماها XT 500 کلاسیک دهه ۱۹۷۰، یک بازسازی مدل سال ۲۰۲۵ را پیش بینی می کند.

موتورسیکلت XT500 یاماها یک دوچرخ نمادین است. این موتورسیکلت اندرو بین سال هاى ۱۹۷۶-۱۹۸۹ با یک پیشرانه تک سیلندر چهار زمانه ساخته شده و حداکثر سرعت ۸۲ مایل در ساعت (۱۳۲ کیلومتر در ساعت) را دارد.

یکی از ویژگی های اصلی XT این بود که تایر جلو کاملاً سه اینچ بزرگتر از عقب بود. این امر باعث می شود تا در جاده مناسب باشد. حال ماکسیم لفور که به تیم یاماها پیوسته، به آن ادای احترام می کند و طرح خود را بر پایه آن قرار مى دهد. اما به صراحت نمی توان شباهت زیادی را دید ولى ظاهرا یک موتورسیکلت غیرقابل توصیف را قرار است روانه خیابان ها کند.

هنوز اطلاعات دقیقى در دسترس نیست، اما نتیجه این نوع موتورسیکلت باید عدم صدا باشد و از آنجا که با آب کار مى کند، از نظر زیست محیطی پایدار تلقی می شود.

ظاهرا، این موتورسیکلت از یک موتور H2O با حلقه بسته تغذیه می شود. ما کاملاً مطمئن نیستیم که این چیست. اما می تواند یک موتور مفهومی نیز باشد. با این وجود، جالب است بدانیم که چگونه آب می تواند دوچرخه را به طور کامل نیرو بخشد. این موتور به سادگی موتور را هدایت نمی کند، بلکه حتی به دور موتور چرخ عقب نیز می رود. این بدان معنی است که هیچ چرخ دنده یا زنجیر درایو نیست. هنوز مشخص نیست که پمپ آب مرکزی برای عملکرد موتور H2O قدرت خود را از کجا به دست می آورد.

  • نویسنده : محمدعلى نژاديان
  • منبع خبر : motopinas & autoevolution