مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ياماها به دنبال طراحى و توليد موتورسيكلت فرازمينى/ موتورى كه با سوخت H2O كار مى كند

به گزارش موتورسيكلت نيوز، با محدودیت های سختگیرانه، نگرانی روزافزون برای محیط زیست و کمبود ذخایر نفتی، ماشین ها و موتورسیکلت ها به آرامی به سمت دیگر پیشرانه ها تغییر می کنند. بسیاری از افراد شرط بندی خود را بر روی موتورهای برقی می گذارند. اما، ياماها به دنبال انقلاب جديدى در صنعت موتورسيكلت جهان است.

با این وجود، این طرح معتقد است كه آب می تواند نيروى دوچرخ های آینده را تأمین كند. طراح صنعتی، ماکسیما لفبور، با الهام از یاماها XT 500 کلاسیک دهه 1970، یک بازسازی مدل سال 2025 را پیش بینی می کند.

موتورسيكلت XT500 یاماها يك دوچرخ نمادین است. این موتورسیکلت اندرو بین سال هاى 1976-1989 با یک پيشرانه تک سیلندر چهار زمانه ساخته شده و حداکثر سرعت 82 مایل در ساعت (132 کیلومتر در ساعت) را دارد.

یکی از ویژگی های اصلی XT این بود که تایر جلو کاملاً سه اینچ بزرگتر از عقب بود. این امر باعث می شود تا در جاده مناسب باشد. حال ماکسیم لفور كه به تيم ياماها پيوسته، به آن ادای احترام می کند و طرح خود را بر پايه آن قرار مى دهد. اما به صراحت نمی توان شباهت زیادی را ديد ولى ظاهرا يك موتورسيكلت غيرقابل توصيف را قرار است روانه خيابان ها كند.

هنوز اطلاعات دقيقى در دسترس نيست، اما نتيجه این نوع موتورسيكلت باید عدم صدا باشد و از آنجا که با آب كار مى كند، از نظر زیست محیطی پایدار تلقی می شود.

ظاهرا، این موتورسيكلت از یک موتور H2O با حلقه بسته تغذیه می شود. ما کاملاً مطمئن نیستیم که این چیست. اما می تواند یک موتور مفهومی نیز باشد. با این وجود، جالب است بدانیم که چگونه آب می تواند دوچرخه را به طور کامل نیرو بخشد. این موتور به سادگی موتور را هدایت نمی کند، بلکه حتی به دور موتور چرخ عقب نیز می رود. این بدان معنی است که هیچ چرخ دنده یا زنجیر درایو نیست. هنوز مشخص نیست که پمپ آب مرکزی برای عملکرد موتور H2O قدرت خود را از کجا به دست می آورد.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا