میزان فروش صنعت موتورسیکلت مالزی در نیمه اول سال ۲۰۲۰/ حکمرانی یاماها در بازار این کشور
میزان فروش صنعت موتورسیکلت مالزی در نیمه اول سال ۲۰۲۰/ حکمرانی یاماها در بازار این کشور
صنعت موتورسیکلت مالزی در نیمه اول سال 2020 با فروش 187.444 دستگاه به پایان رسید و 27.2 درصد کاهش یافت. کارشناسان چشم انداز سال 2020 را تعداد 520.000 دستگاه، (-5٪)، پیش بینی می‌کنند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، در اوج رشد سه ساله اخیر، بازار موتورسیکلت مالزی با استقبال گسترده ای از سال ۲۰۲۰ مواجه بود و فروش ژانویه ۲۲ درصد افزایش یافت و بعد از آن تحت تأثیر کووید ۱۹ قرار گرفت و فروش در ماه مارس ۴۳ درصد کاهش داشته است. در ماه آوریل نیز، به دلیل تعطیل شدن کامل فعالیت های تجاری، فروش صفر بود. در ماه می فعالیت های مجدد آغاز شد و بازار فقط ۵۸٫۶ درصد از دست داد. سرانجام در ماه ژوئن، فروش با ۴۲٫۱۹۰ دستگاه، ۲۴٫۵ درصد رشد داشت و در مجموع نیمه اول سال ۲۰۲۰ با تعداد ۱۸۷٫۴۴۴ دستگاه فروش و ۲۷٫۲ درصد به پایان رسید.

بررسی اجمالی صنعت موتورسیکلت مالزی

به دنبال دوره منفی بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶، از سال ۲۰۱۷ بازار رو به بهبود رفت. با وجود رتبه ۵ در بین منطقه ASEAN، بازار مالزی یکی از بزرگ ترین بازارهای موتورسیکلت در سراسر جهان است و در سال ۲۰۱۹ در رتبه ۱۴ قرار گرفت. این بازار تحت سلطه مدل های محلی است که از تایلند/ اندونزی ساخته و یا وارد شده است و بازار کاملاً پویا است. در هر صورت، بیش از ۶۰ درصد بازار در اختیار دو شرکت بزرگ ژاپنی است، با این خصوصیات که رهبر بازار یاماها است، نه هوندا.

در حقیقت، در سال ۲۰۱۹، یاماها رکورد ۲۰۹٫۴۰۳ دستگاه (+ ۱۱٪) را با ۳۶ درصد سهم بازار داشته است. در حالی که در رده دوم، هوندا ۱۸۷٫۰۰۰ دستگاه (+۳۳٪) فروخته است.

در رده سوم نیز، کاوازاکی در حال رشد سریع تر از مارک محلی Demak حرکت می کند که به نظر می رسد مشکلات مالی دارد. همچنین سوزوکی و یک باجاج اتو که اخیراً به زمین بازی وارد شده، در حال حاضر به خوبی جای گرفته است.

تقریباً تمام مارک های پریمیوم در کشور نمایان می شوند که رهبر آن KTM در این بخش پیش از بی ام و، هارلی دیویدسون و تریومف قرار دارد.

  • نویسنده : محمدعلی نژادیان
  • منبع خبر : Motorcycledata