مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسى وضعيت صنعت موتورسيكلت تايوان/ همكارى ياماها با گوگورو براى توليد اسكوتر برقى

به گزارش موتورسيكلت نيوز، بازار موتورسیکلت تایوان شرايط مثبتى را در سال 2020 تجربه كرد و در ژانويه پس از 27 درصد از دست دادن بازار، اكنون وضعيت آن در حال بهبود بوده و در آوريل ٦درصد كاهش داشته است.

گوگورو (Gogoro) نيز به عنوان سومین برند فروش تايوان شرايط رو به رشدى را داشته است.

بازار موتورسیکلت تایوانی به دلیل توسعه عظیم بخش اسکوتر برقی در شرايط بسیار خوبی است و با وجود ثبت نام جدید وسایل نقلیه برای چهار ماه اول سال 2020، حدود 6.2درصد کاهش یافته است.

با نگاهی به عملکرد نام هاى تجاری در آوریل سال گذشته، Kymco با از دست دادن 21.7درصد، SYM با رقم 6.2درصد و یاماها نيز 23.1درصد با كاهش مواجه شدند. با این حال، واقعیت اصلی دستیابی به مقام سوم توليد توسط برند اسکوتر برقى Gogoro بود كه به لطف موفقیت آخرین مدل آن يعنى e-viva بود.

تایوان حتی یکی از قطب های اصلی تولید دوچرخ در جهان نیست، اما در سال های اخیر در بازار داخلی رشد کرد و با کسب موقعیت در صفحه شطرنج موتورسیکلت جهانی نیز مطرح شد. امروز تایوان پایگاه اصلی شرکت های معروف جهانی موتورسیکلت هايى مانند Kymco و Sym است.

دو مارک تایوانی، Kymco و SYM جزو برترین تولیدکنندگان اسکوتر جهانی هستند که در سراسر جهان صادر می کنند و در تايوان نيز حكمرانى مى كنند.

همچنين با هدف حفظ موقعیت بازار در حالی که اسکوترهای برقی زياد می شوند، یاماها پذیرفته است که با گوگورو توافق نامه ای برقرار کند، تا بتواند یک اسکوتر جدید را که در کارخانه محلی گوگورو تولید می شود، توليد کند. اولین مدل این همکاری اخیراً ارائه شده است كه به نام Yamaha EC-5 است كه از اول آگوست با تحویل در ماه سپتامبر برای رزرو در دسترس بود.

البته پرداخت يارانه براى وسايل نقليه برقى در تايوان به گوگورو کمک کرده است.

قانون تقریباً توزیع موتورسیکلت های بزرگ را محدود کرده است و یاماها و سوزوکی نيز در این کشور تولید می کنند. هوندا نيز تولید محلی موتورسیکلت های کوچک را در سال 1961 (عمدتاً 125 سی سی) در قالب توافق نامه صدور مجوز فناوری با یک شرکت محلی (تحت توافق نامه همکاری فنی) آغاز کرده بود و تا سال 2003 ادامه داشت و بعد توليد آن تعطيل شده است.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا