مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

60 درصد موتورسیکلت های مشهد فرسوده هستند

به گزارش موتورسیکلت نیوز، تورج همتی اظهار کرد: طرح LEZ یا طرح منطقه انتشار کم آلایندگی یکی از طرح های مطرح در موضوع کاهش آلودگی هوا است که هدف آن ممانعت از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی است.

وی افزود: هرچند با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بر اساس مصوبه شورای هماهنگی ترافیک استان در نشست دی ماه سال گذشته، مقرر شده بود این طرح در زمستان سال 98 در کل سطح شهر مشهد اجرایی شود ولی به دلیل موانع اجرای موثر طرح، اجرای کامل و درست آن که افزایش مراجعات مردم به مراکز معاینه فنی و ایجاد تراکم و افزایش طول صف  و.. را به همراه داشت و  همزمانی آن با شیوع بیماری کرونا، متوقف شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، دبیر کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استان افزود: باتوجه به فراهم بودن زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد نیاز در اجرای این طرح و اینکه افزایش آلودگی هوا در نیمه دوم سال برای کلانشهر مشهد همه ساله مورد انتظار است و آلودگی هوا یکی از عوامل تشدید انواع بیماری‌ها به حساب می‌آید، طرح LEZ به دستور رئیس کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استان از شنبه، 25 مرداد ماه جاری در کل این کلانشهر عملیاتی خواهد شد و بر این اساس از تاریخ یاد شده خودروها از طریق دوربین‌های راهنمایی و رانندگی پایش و متخلفان اعمال قانون می شوند.

گفتنی است؛ حروف “LEZ” که طرحی برای کاهش آلودگی هواست و با اجرایی شدن آن خودروهای بدون معاینه فنی امکان تردد نخواهند داشت ، مخفف عبارت Low Emission Zone است که در فارسی به معنای “منطقه انتشار کم آلایندگی” است.

تردد روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار وسیله نقلیه در مشهد از مهمترین عوامل آلودگی هواست. طبق اعلام محیط زیست خراسان رضوی در شرایط موجود ۸۰ درصد مینی‌بوس‌ها، ۶۰ درصد اتوبوس‌ها، ۶۰ درصد موتورسیکلت‌ها و ۴۰ درصد کامیون و کامیونت‌ها فرسوده هستند و نقش مهمی در آلودگی هوا دارند. از این رو  طرح کاهش آلودگی هوا (LEZ)  با تصویب در شورای همتای استان و هماهنگی اخیر از 25 مرداد ماه به صورت کامل  درسراسر کلانشهر مشهد اجرایی می‌شود.

انتهای پیام

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا