مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

پایتخت نیاز جدی به تدوین طرح ساماندهی موتورسواران دارد

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سلمان خدادادی در مورد تداوم تخلفات موتورسواران ، گفت: اگر پلیس مقررات را اعمال و در جامعه مورد حمایت قرار گیرد شاهد تخلفات کمتری از سوی موتورسواران خواهیم بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ساماندهی تردد موتورسیکلت سواران را وظیفه پلیس دانست و با تاکید بر ضرورت اجتناب از نگاه‌های ترحمی به این قشر افزود: بهانه‌هایی مانند ایجاد درآمد و مسائل اقتصادی نباید منجر به بی تفاوتی نسبت به برخورد با موتوسوران متخلف شود همچنین نباید نگاه ترحمی داشته باشیم زیرا این نوع نگاه باعث سلب آرامش و آسایش مردم می‌شود؛ در سایر کشورها قوانین مشخصی برای تردد موتوسوران وضع شده و این قشر مانند سایر رانندگان ملزم به رعایت قوانین و ضوابط هستند نگاه های ترحمی به

فرهنگ استفاده از موتورسیکلت در کشور به خوبی جا نیفتاده است

وی با انتقاد از اینکه فرهنگ استفاده از موتورسیکلت در کشور به خوبی جا نیفتاده است ادامه داد: این وسیله نقلیه در اغلب کشورها ابزار کار و وسیله رفت و آمد و ایاب و ذهاب است و کوچکترین مزاحمت و مشکلی را برای مردم ایجاد نمی‌کنند زیرا فرهنگ سازی مناسبی انجام شده و موتورسیکلت به عنوان یک وسیله نقلیه محسوب می‌شود اما متاسفانه در ایران راکبان از هر فرصتی برای تخلف استفاده می‌‌کنند.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: متاسفانه موتورسواران با بی‌توجهی به قوانین و حرکت‌های غیرقانونی با ایجاد رعب و وحشت خیابان‌ها و پیاده‌روها را قبضه و آرامش مردم را سلب کرده‌اند.

بخش زیادی از موتورسواران گواهینامه ندارند

خدادادی با انتقاد از اینکه بخش زیادی از موتورسواران گواهینامه ندارند، تصریح کرد: پلیس در تلاش برای برخورد با موتوسوران متخلف است اما افزایش بی رویه تعداد آنها کار پلیس را سخت کرده است.

  عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: در این رابطه نیاز است فرهنگ‌سازی مناسبی از سوی صدا و سیما و رسانه‌ها برای کاهش تخلفات راکبان موتوسوار صورت گیرد؛ موتورسیکلت وسیله نقلیه است و تردد آن نیز باید ضابطه مند و قانون مند باشد.

همه باید از پلیس برای برخورد با موتورسواران متخلف حمایت کنند/ پلیس نباید تنها باشد

وی با بیان اینکه همه باید از پلیس برای برخورد با موتورسواران متخلف حمایت کنند، تصریح کرد: پلپس و نیروی انتظامی نباید در این مسیر تنها باشد.

  • بیشتر بخوانید:

نیروی انتظامی و شهرداری توان ساماندهی موتورسواران را ندارند/ اگر رانت و فساد وجود نداشت این معضل به راحتی مدیریت می‌شد

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه پایتخت نیاز جدی به تدوین طرح ساماندهی موتورسواران دارد، گفت: باید همانطور که با فرهنگ‌سازی مناسب استفاده از کمربند ایمنی در کشور نهادینه شد فرهنگ سازی مناسبی برای رعایت قوانین از سوی راکبان موتورسوار در دستور کار قرار گیرد البته ساماندهی آنها به هیچ وجه نباید فراموش و سریع‌تر طرح ساماندهی تدوین شود./

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا