مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ساخت كنترل كروز موتورسيكلت توسط بى ام و

به گزارش موتورسيكلت نيوز، كنترل كروز فعال (يا تطبيقى) (ACC) يك تكنولوژى محبوب در صنعت خودرو است ولى هنوز براى موتورسيكلت ها كاربردى نشده است.

چندین تولیدکننده از جمله دوكاتى، كى تى ام و كاوازاكى در حال حاضر نوعی فناوری ACC را توسعه می دهند، اما هنوز هیچکدام از این سیستم ها در بازار موجود نیستند.

شایعات و عکس های منتشر شده حاکی از آن است که Ducati Multistrada 1260 می تواند اولین مدلی باشد که این فناوری را به طور رسمی نشان می دهد.

ACC نیز مانند سیستم کنترل کروز استاندارد به راننده این امکان را می دهد تا سرعت کروزینگ مورد نظر را تنظیم کند، دریچه گاز را آزاد کند و اجازه دهد سیستم بتواند سرعت تنظیم شده را به عهده بگیرد. با این حال، هنگامی که به معادله فعال یا تطبیقی اضافه می کنید، سیستم قدم ها را یک قدم جلوتر می برد و با شناسایی یک وسیله نقلیه در جلو قادر به تنظیم سرعت است. این بدان معنی است که هنگامی که وسیله نقلیه در جلو با سرعت پایین تر حرکت می کند سیستم “فعال” می تواند کند شود.

البته به خاطر داشته باشید که این سیستم فقط وسایل نقلیه متحرک را در نظر می گیرد. اگر راننده در وضعیت ترافیکی با حجم بالا قرار گیرد که وسایل نقلیه اطراف آن بی حرکت باشند، ACC آنها را ردیابی نمی کند. بنابراین، موتورسواران باید هوشیار باشند و موتورسیکلت خود را کنترل کنند. پس درنتيجه به هیچ وجه نباید از کنترل کروز در موقعیت های سنگین ترافیکی استفاده کنید.

فيلم ها حاکی از آن است که K1600 می تواند اولین دوچرخى باشد که از ACC جدید استفاده کرده اما BMW هنوز تأیید نکرده است که کدام مدل ها این فناوری را ارائه می دهند و چه زمانی در دسترس خواهند بود.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا