چرا برندهاى معروف دنيا هميشه تبليغ مى كنند؟/ چرا قديم توليدكنندگان موتورسيكلت ايران بدون تبليغات معروف مى شدند؟

به گزارش موتورسيكلت نيوز، محمدعلى نژاديان مديرمسئول نشريه صنعت موتورسيكلت گفت: چند سال پيش به يك كشور در شرق آسيا رفته بودم، وارد يك فروشگاه شدم كه پوشاك فرانسوى داشت و بسيار گران بود. از فروشنده سوال كردم، در اين مركز خريد، همه فروشگاه ها شلوغ است به غير از فروشگاه شما، آيا مى توانم بپرسم استراتژى شما چيست؟ ايشان پاسخ جالبى داد و گفت:

ما مى دانيم اجناس ما گران است و شايد هزينه هاى فروشگاه هم از سود فروش تامين نشود ولى استراتژى اين برند معروف غربى اين است كه همه جا حضور داشته باشد و اصلا ميزان فروش در اين فروشگاه براى شركت فرانسوى مهم نيست، بلكه موضوعى كه الان اهميت دارد، اين است كه برند آنها در اين منطقه باشد.

وى در ادامه افزود: بسيارى از شركت ها اين تصور را دارند كه چون به اندازه كافى فروش دارند، پس نيازى به تبليغات ندارند يا وقتى تبليغاتى مى دهند، توقع دارند همان موقع تاثير آن را ببينند و افزايش فروش داشته باشند. در صورتى كه كاركرد تبليغات به اين صورت نيست و بايد با ديد بلند مدت به آن نگريست. 

نژاديان گفت: تبليغات بايد درست، هدفمند و مستمر باشد تا موثر واقع شود. اگر اينگونه باشد، وقتى كه فردى تصميم به خريد گرفت، ناخودآگاه اول به سمت محصولات شما مى آيد. چون هميشه و همه جا شما را ديده و لمس كرده است. همچنين تجربه ثابت كرده كه معمولا بعد از چند سال، شركت هايى كه تبليغات مستمر دارند نسبت به شركت هايى كه تعداد بيشترى از آنها مى فروشند، مشهورتر مى شوند.

مديرمسئول صنعت موتورسيكلت افزود: در سال هاى قبل از دهه٨٠ به دليل اين كه تعداد شركت ها و محصولات در صنعت موتورسيكلت ايران كم بود، در نتيجه اقشار مختلف مردم حتى اگر موتورسوار نبودند، نام ٤ شركت كه در آن زمان فعال بودند را مى دانستند. پس نكته مهمى كه بايد به آن توجه شود، اين است كه وقتى در يك صنعت تعداد شركت ها زياد مى شود، بايد به تبليغات و استراتژى هاى فروش و بازاريابى بيشتر اهميت داد.

وى گفت: سال گذشته به يكى از دوستان خود كه قصد خريد موتورسيكلت داشت، محصول يكى از شر كت هاى نامدار قديمى را پيشنهاد دادم، اما دوست من با تعجب گفت مگر اين شركت تعطيل نشده است! خب، يكى از آثار فرار از تبليغات همين است كه وقتى فعاليت شما كم مى شود، افراد زيادى فكر مى كنند كه شما ديگر وجود نداريد.

نژاديان بيان كرد: شما به برندهاى معروف دنيا نگاه كنيد. وقتى شما محصولات آلمانى را مى بينيد، ناخودآگاه قدرت به ذهنتان خطور پيدا مى كند، وقتى به محصولات ژاپنى نگاه مى كنيد ناخودآگاه كيفيت در ذهن شما تداعى مى شود. اما، آيا آنها به دليل اين كه محصولات باقدرت و باكيفيتى توليد مى كنند، ديگر تبليغ نمى كنند؟ آيا بنز و نيسان تبليغات ندارند؟ 

در نهايت مديرمسئول صنعت موتورسيكلت عنوان كرد: تبليغات باعث ارتباط برقرار كردن با ديگران مى شود و اگر مردم نياز يا خواسته هاى پنهانى داشته باشند، وقتى تبليغ مناسبى را ببينند، ناخودآگاه به سمت آن متمايل مى شوند. پس اگر مى خواهيد در ذهن مردم ماندگار باشيد، هميشه به موضوع تبليغات توجه كنيد. زيرا، كيفيت و قدرت محصولات و خدمات براى شما محبوبيت به ارمغان مى آورد و تبليغات مستمر، باعث شهرت روز افزون شما مى شود.

زودتر از دیگران از اخبار کارآفرینی باخبر شوید
برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا