مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ابهام در برگزارى نمايشگاه موتورسيكلت ايتاليا و آلمان در سال ٢٠٢٠ به دليل شيوع ويروس كرونا

به گزارش موتورسيكلت نيوز، عدم حضور ٢شركت بزرگ تولیدکننده موتورسیکلت در اروپا، ضربه بزرگی برای این دو نمایشگاه است، به خصوص برای نمایشگاه دو ساله Intermot Show، چرا که BMW برند معروف آلمانی است. البته BMW و KTM (به همراه برندهاى ديگر آن Husqvarna و GasGas) تنها تولیدکننده هایی نیستند که از این حضور خارج شده اند، زیرا احتمالا سایر برندها نيز با توجه به چنين شرايطى حاضر نخواهند شد.

خروج KTM از نمایشگاه های موتورسیکلت شامل Husqvarna نیز هست که پاییز گذشته محصول Norden 901 خود را در EICMA نشان داد و انتظار می رود امسال نسخه نهایی تولید را نشان دهد.

پس این سؤال مطرح می شود كه آیا این دو نمایشگاه با توجه به چنين شرايطى اصلاً باید برگزار شود یا خیر؟

شيوع ويروس كرونا پیش از این باعث لغو نمایشگاه بین المللی اتومبیل 2020 آمریکای شمالی (a.k.a. نمایشگاه اتومبیل دیترویت) در ماه ژوئن شد. نمایشگاه اتومبیل نیویورک از آوریل به آگوست منتقل شده است، اما با توجه به اینکه محل برگزاری آن در حال حاضر به عنوان یک بیمارستان موقت در حال خدمت است، به نظر می رسد این تاریخ خوش بینانه باشد.

نمایشگاه های موتورسیکلت نيز در پاییز برگزار می شود، اما آیا واقعاً می توانیم انتظار داشته باشیم که تولیدکنندگان تا آن زمان آماده باشند؟

در حالی که BMW فقط خبر از خروج خود از این دو نمایشگاه بزرگ را داده است، KTM می گوید که تا بقیه سال در هیچ نمایشگاه تجاری شرکت نخواهد کرد، درعوض از سازمان دهندگان خواسته است تا رويداد خود را به سال 2021 منتقل کنند.

مدیر ارشد بازاریابی KTM می گوید:

نمایشگاه های تجاری نقاط عطف اصلی تجارت در کل صنعت موتورسیکلت است، اما با توجه به شرایط فعلى، بهداشت عمومی و رفاه کارکنان ما اولویت های بالاتری در طی ماه های آینده دارد.

در همین حال، BMW می گوید که پیش فروش محصولات خود را در پاییز از طریق کانال های دیجیتالی خود برگزار خواهد کرد، درست مثل آنچه که برای R18 انجام داد، اما در مقیاس بزرگتر. البته این موضوع تعجب آور نیست، زيرا همانطور که در سال های اخیر، BMW پیش از نمایشگاه های پاییز برخی محصولات جدید خود مانند مدل های ShiftCam R1250 را در سال 2018 عرضه کرده است.

BMW و KTM ممکن است اولین تولید کننده هایی باشند که از نمایشگاه های موتورسیکلت انصراف مى دهند، اما احتمالاً برگزارکنندگان Intermot و EICMA نمایشگاه هاى خود را امسال لغو کنند یا به تاريخ ديگرى موكول نمايند.

منبع: Motorcycle

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا