مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

چرا موتورسیکلت ژوپیتر ساخت کمپانی TVS از رقیب خود هوندا اکتیو محبوب‌تر شد؟

به گزارش موتورسیکلت نیوز، موتورسیکلت TVS ژوپیتر، علاوه بر ویژگی‌ها و امکاناتی که برای اولین‌بار در موتورسیکلت‌های این کلاس مورد استفاده قرار می‌گیرد، با قیمت مناسبی در مقایسه با سایر موتورسیکلت‌های اسکوتر عرضه می‌شود. فروش بالای موتورسیکلت TVS ژوپیتر، نشان از محبوبیت این موتورسیکلت در بین مشتریان دارد. کمپانی TVS تا سال 1396 توانست در عرض 30 ماه، 1میلیون دستگاه از این موتورسیکلت را به فروش برساند. در مدت زمان 18 ماه، میزان فروش این موتورسیکلت به 2میلیون دستگاه افزایش یافت. با این آمار فروش، موتورسیکلت TVS ژوپیتر در لیست پنج موتورسیکلت پر فروش چندسال اخیر قرار گرفته است. موتورسیکلت TVS ژوپیتر، بعد از اسکوتر هوندا اکتیو (Activa)، دومین اسکوتر پر فروش در کشور هند محسوب می‌شود.

کمپانی TVS همچنان به تولید نسخه‌ی کلاسیک این اسکوتر ادامه می‌دهد. از طرفی این کمپانی، نسخه ی جدیدی از موتورسیکلت TVS ژوپیتر با نام میلیون‌آر (MillionR) را تولید کرد که باید منتظر ماند تا بهتر بتوان میزان فروش آن را مورد ارزیابی قرار داد.

ویدیوی زیر به بررسی و تست رانندگی موتور ژوپیتر می‌پردازد. پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را تماشا کنید:

فیلم

در نگاه اول، رنگ زرد TVS ژوپیتر، خاص به‌نظر می‌رسد. آینه‌های موتورسیکلت TVS ژوپیتر به شکل دایره‌ای طراحی شده است. با وجود تغییر در طراحی آینه‌های اسکوتر ژوپیتر، هیچ تغییری در دید موتورسوار ایجاد نشده و موتورسواران همچنان با استفاده از این آینه‌ها به تمامی فضای پشت خود دید کافی دارند.

طراحی طلق محافظ باد موتورسیکلت TVS ژوپیتر، در مدل جدید تغییراتی دربرداشته است. برخی تغییرات دیگر نیز در بدنه‌ی این موتور ایجاد شده که همگی این تغییرات برای زیباتر جلوه دادن آن بوده است.

از جمله تغییرات ایجاد شده در موتورسیکلت TVS ژوپیتر 2018، استفاده از صندلی از نوع Dual-Tone است. در مدل قبلی این موتورسیکلت جدید TVS، ایراداتی از جمله نرمی بیش از حد صندلی موتورسیکلت ژوپیتر وجود داشت که این مورد در مدل 2018 موتورسیکلت TVS ژوپیتر نیز برطرف شد.

نسخه‌ی کلاسیک موتورسیکلت ژوپیتر به پیشرانه‌ی 109.7 سی‌سی تک سیلندر با سیستم خنک کننده‌ی هوایی مجهز است. این پیشرانه توانایی تولید 8 اسب بخار قدرت و 8.4 نیوتن متر گشتاور را در مدل جدید این موتور دارد. میزان قدرت تولیدی نسبت به مدل قبلی تغییر چندانی نداشته، در حالی که میزان گشتاور تولیدی به اندازه ی 0.4 نیوتن متر افزایش یافته است. در تست های انجام شده، موتورسیکلت TVS ژوپیتر 2018 توانست در عرض 9.16 ثانیه از سرعت صفر تا 60 کیلومتر در ساعت شتاب بگیرد. این اسکوتر جدید TVS، همچنان قادر است تا به حداکثر سرعت 60.44 کیلومتر در داخل شهرها و 66.7 کیلومتر در آزاد راه ها دست یابد. شاید بتوان بزرگترین تغییر ایجاد شده در مدل 2018 موتورسیکلت TVS ژوپیتر را مر بوط به نسخه ی میلیون آر (MillionR) این موتور دانست چرا که این موتور قرار است مجهز به پیشرانه ای باشد که با استاندارد BSIV سازگاری داشته باشد.

ویژگی بارزی که موتورسیکلت TVS ژوپیتر 2018 را از رقیب خود، هوندا اکتیو (Activa)، برجسته تر می‌سازد، سیستم جعبه دنده‌ی آن است. تعویض دنده در اسکوتر ژوپیتر، عملکرد بهتر و سریع‌تری از موتور هوندا اکتیو (Activa) دارد که همین امر به شتاب بیشتر آن کمک می‌کند.

موتورسیکلت ژوپیتر از ترمزهای درام با قطر 130 میلی متر در جلو و عقب بهره می برد. سیستم تعلیق نیز در جلو مدل تلسکوپی و در عقب بصورت هیدرولیک فنری و دمپر گازی است.

سیستم تعلیق استفاده شده در مدل قبلی موتورسیکلت TVS ژوپیتر، بسیار نرم و روان بود و که راحتی و تعادل را برای موتورسوار فراهم می کرد. این سیستم تعلیق، در چاله ها و سرعت گیرها نیز از عملکرد خوبی برخوردار است. کمپانی TVS در مدل جدید اسکوتر ژوپیتر از سیستم تعلیق نرم تری به جای سیستم تعلیق قبلی استفاده کرده است.

موتورسیکلت TVS ژوپیتر، مجهز به چرخ های 12 اینچی از جنس آلیاژ آلومینیوم است.  سیستم ترمز آن، متشکل از یک دیسک 220 میلی متری در قسمت جلو و یک درام 130 میلی متری در قسمت عقب است. این سیستم ترمز می تواند موتورسیکلت TVS ژوپیتر که با سرعت 60 کیلومتر در حرکت است را پس از خط ترمز 20.2 متری، به حالت سکون در آورد.

منبع: Rekab

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا