مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ایجاد پیام‌رسان بانکی مستقل از سوئیفت اقدامی مثبت و روبه جلو است

به گزارش موتورسيكلت نيوز، سید فرید موسوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره طرح مجلس در خصوص پیمان پولی و پیام رسان بانکی جایگزین سوئیفت که بررسی آن در دستور کار این هفته مجلس قرار دارد، گفت: تقویت پیمان‌های پولی در وضعیت فعلی کشور کمک بسیاری به مراودات بانکی کشور می‌کند. در سال‌های گذشته به این موضوع پرداخته شده و حتی قوانینی هم درخصوص آن وجود دارد ولی متاسفانه اجرایی و عملیاتی نشده است.

وی ادامه داد: پیمان‌های پولی معمولاْ به صورت مشارکتی و دوطرفه است. یک طرف آن شبکه بانکی ایران و طرف دیگر شبکه بانکی کشورهای دیگر است. در وضعیت فعلی متاسفانه کشورهای دیگر به دلیل تحریم‌ها به سمت ایران نمی‌آیند. برای این مسئله هم باید راه‌حلی پیدا کرد. بانک مرکزی درحال تلاش برای مجاب کردن کشورهای همسایه جهت انعقاد قرارداد با ایران است.

نماینده مردم تهران درباره ایجاد پیام رسان بانکی ایرانی مستقل از شبکه جهانی سوئیفت که از بخش‌های دیگر طرح مذکور است، گفت: ایجاد پیام رسان مستقل از سوئیفت قطعا مثبت و روبه جلو است. این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد پیمان‌های پولی زیادی شود.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا