معرفی پیشکسوتان صنعت موتورسیکلت و خودرو

به گزارش موتورسیکلت نیوز، در این خبر تعدادی از پیشکسوتان صنعت خودرو و موتورسیکلت معرفی می‌شوند. با ما همراه باشید.

نیکولاس اتو


“نیکولاس اتو” (۱۸۳۲ تا ۱۸۹۱) مخترعی است که نه فقط مطالعات ارزشمندی درمورد موتور گاز انجام داد بلکه در سال ۱۸۷۶ موفق شد موتور درون سوز چهار زمانه را برای نخستین بار بسازد. او به این ترتیب، هسته اصلی حرکت وسایل نقلیه بعدی نظیر خودروها، قطارها، کشتی‌ها و هواپیماها را ایجاد کرد.

گاتلیب دایملر


“گاتلیب دایملر” (۱۸۳۴ – ۱۹۰۰) کسی است که مهم ترین توفیق او، ساخت یک سری موتورهای سبک بود که اندکی بعد، آنها را در اولین سری موتورسیکلت ها به کار گرفتند. او در سال ۱۸۸۶ یک خودرو با یک سیلندر و قدرت نیم اسب بخار ساخت. این خودرو می توانست حداکثرتا ۳۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند.

کارل بنز


“کارل بنز” (۱۸۴۴ – ۱۹۲۹) یک مهندس آلمانی بود که از مخترعان خودرو به شمار می رود. او در۴۳ سالگی ساخت موتورهای صنعتی را آغاز کرد و اندکی بعد، اولین خودروی سه چرخ را که حاوی یک موتور تک سیلندر با حدود یک اسب بخار قدرت بود، ساخت. نام او اکنون زینت بخش تولیدات یکی ازبهترین کارخانجات خودروسازی جهان است

رودلف دیزل


“رودلف دیزل” (۱۸۲۵ – ۱۹۱۳) مخترعی است که موتورهای احتراقی با بازده بالا را توسعه داد. در آغاز موتوری که او ساخته بود، “موتور نفت” خوانده می شد اما اندکی بعد، نام فامیلی او یعنی “موتور دیزل” را گرفت. او در عین حال یک فیلسوف نیز بود

هنری فورد


“هنری فورد” (۱۸۶۳ – ۱۹۴۷) بنیانگذار یک کمپانی خودروسازی است که نام او را به عنوان پدیدآورنده تولید انبوه خودروها با خود یدک می کشد. با تولد فورد T که در شیوه زندگی انسان ها و کار شهروندان و شهرها، یک انقلاب پدید آورد، محصولات کارخانه فورد همواره از محبوبیت برخوردار بوده است.

روبرت بوش


“روبرت بوش” (۱۸۶۱ – ۱۹۴۲) در ۲۵ سالگی یک تعمیرگاه مکانیکی و الکتروتکنیکی بنیان گذاشت که در میان فعالیت های اصلی اش، توسعه مخازنی با قابلیت احتراق از طریق برق موتور قرار داشت. او علاوه بر این اختراعات، به دلیل توجه به کارکنانش از طریق پرداخت حقوق های خوب و کاهش مدت کار آنها به ۸ ساعت در روز فرد مورد احترامی است.

والتر کرایسلر


“والتر پی. کرایسلر” (۱۸۷۵ – ۱۹۴۰) ابتدا کارش را در صنعت قطار آغاز کرد اما بعد به خودروسازی روی آورد و به جنرال موتورز رفت تا جایی که به ریاست آن رسید. او در ۱۹۲۰ با شرکت ویلیز – اورلند شریک شد و پنج سال بعد، کمپانی خودش را به نام “کرایسلر” بنیان گذاشت و تا زمان مرگ در ۱۹۴۰ ریاست آن را در دست داشت.

جوانی آنیلی


“جیووانی و جیانی آنیلی” (۱۸۶۶ – ۱۹۴۵ و ۱۹۲۱ – ۲۰۰۳) پدر بزرگ و نوه هستند. اولی، شرکت خودروسازی فیات را در ایتالیا پایه گذاری کرد و دومی این شرکت را به یکی از مهم ترین سازندگان خودرو در جهان مبدل ساخت. مدل های فیات همچون ۶۰۰، ۵۰۰ و ۱۱۰۰ در بحران اقتصادی دهه های ۷۰ و ۹۰ میلادی از شهرتی بسیار برخوردارند.

لوئیس رنو


“لوییس رنو” (۱۸۷۷ – ۱۹۴۴) وقتی که هنوز نوجوان بود، موفق به ساخت اولین خودرویش شد که از طریق مجموعه ای از اقدامات فنی همچون مکانیسم انتقالی به آن دست یافته بود. او چند ماه بعد، مسئولیت ساخت اولین نمونه های این خودرو را بر عهده گرفت و با این کار، کمپانی رنو تولد یافت.

آندره سیتروئن


“آندره سیتروئن” (۱۸۷۸ – ۱۹۳۵) علاوه بر آنکه یک مهندس نخبه بود، پایه گذار یک مارک خودروسازی نیز هست. تلاش او در جهت ایجاد یک کمپانی نمونه بود که ویژگی آن، ایجاد شبکه ای رسمی برای خدمات به مشتریان باشد. این ایده او با انتشار گسترده یک آگهی در همه مطبوعات فرانسه در اولین روز بهار جامه عمل پوشید و به این ترتیب، کمپانی خودروسازی سیتروئن فروش خود را اعلام کرد.

پورشه


“فردیناند و فردی پورشه” (۱۸۷۵ – ۱۹۵۲ و ۱۹۰۹ – ۱۹۹۸) پدر و پسر هستند. هر دو، مهندسان ممتازی بودند. اولی، بخاطر ساخت “فولکس واگن قورباغه ای” در خاطره ها ماندگار شد و دومی، به دلیل ایجاد یک مارک در خودروسازی که نام پدرش را بر پیشانی خود دارد و یکی از پر فروش ترین خودروهای جهان است.

انزوا فراری


“انزو فراری” (۱۸۹۸ – ۱۹۸۸) یکی از چهره های اسطوره ای صنعت خودروسازی است. او در ده سالگی در یک مسابقه اتومبیلرانی در بولونیای ایتالیا شرکت کرد و با پیروزی در آن، برای همیشه نام خود را ماندگار ساخت. او پس از آن تصمیم گرفت به یک راننده تبدیل شود و در طول ۱۱ سال در رقابت های اتومبیل رانی شرکت می کرد. با تولد اولین فرزندش، عرصه رقابت ها را ترک کرد و در سال ۱۹۴۷ نخستین خودرویی که نام او را بر خود داشت، وارد بازار شد.

ادوارد میشلن


“ادوارد میشلن” (۱۸۵۹ – ۱۹۴۰) مخترع فرانسوی لاستیک های بادی است که شرکتی را بنیان گذاشت که از همان زمان تاکنون، نخستین کارخانجات جهان را در این عرصه در اختیار دارد.

نوچیو برتونه


“نوچیو برتونه” (۱۹۱۴ – ۱۹۹۷) فرزند “جیووانی برتونه” قطعه ساز بود که یک شرکت خانوادگی را که پدرش در سال ۱۹۱۲ ایجاد کرده بود، گسترش داد. موفقیت بزرگ این شرکت زمانی به دست آمد که “آلفا رومئو” طراحی مدل جدید خودروی آن را بر عهده گرفت. از جمله مدل های معروف این شرکت، “لامبورگینی میورا”، “لانچیا استراتوس”، “فیات ریتمو”، “سیتروئن ویزا” و “زانتیا” است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا