مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

چگونه بیشترین ایمنی را با موتورسیکلت در هوای تاریک داشته باشیم؟

به گزارش موتورسيكلت نيوز، رانندگی با موتورسیکلت، این وسایل دوچرخ، اگرچه جذابیت‌ها و ماجراجویی‌های مخصوص به خود را داشته و می‌تواند حس خوبی به انسان ببخشد، اما باید خطرات آن را نیز در شرایط مختلف در نظر بگیریم. یکی از همین خطرات در هنگام موتورسواری، رانندگی در هنگام تاریکی و شب‌هنگام بوده که می‌تواند خطرات خاص خود را داشته باشد. در این مطلب، قصد داریم تا به شما عزیزان، مواردی را بگوییم که در این مواقع تاریک، به کمک شما خواهند آمد. با ما همراه باشید.

چراغ‌های موتورتان را به‌روزرسانی و قوی‌تر کنید

بدون نور خورشید که بتواند مسیر جلوی چشم شمارا روشن کرده و راهنمای شما در این مسیر باشد، تنها چیزی که می‌تواند در این مواقع، به کمک شما بیاید، چراغ‌های مختلفی است که روی موتورتان قرار دارند. این چراغ‌های همان‌گونه که می‌دانید، طیف‌های متنوعی داشته و می‌توانید انواع آن‌ها را خریداری کرده و روی موتور، نصب نمایید. چراغ‌های هالوژنی نیز که قدرت و شدت نور بیشتری دارند، می‌تواند سیستم برق‌رسانی موتور را تضعیف نمایند. حتی ممکن است سیم‌کشی موتورتان نیز به‌واسطه خرید لامپ‌های بسیار قوی هالوژنی، سوخته و قادر به تحمل جریان و ولتاژ آن نباشد.

پس می‌توان گفت که یک‌راه‌حل عالی، چراغ‌های LED است. این چراغ‌ها نه‌تنها نور بیشتری تولید می‌کنند، بلکه انرژی کمتری نیز نسبت به چراغ‌های هالوژنی، از باطری موتورتان می‌گیرد. همچنین نوری که چراغ‌های LED تولید می‌کنند، رنگ سفید داشته که نسبت به رنگ متمایل به زرد چراغ‌های هالوژنی، چشم‌نوازتر نیز هستند.

چراغ‌های بیشتری را به موتور، اضافه کنید

در کنار تقویت چراغ‌های خود موتور، می‌توانید نور بیشتری نیز، خودتان به آن اضافه کنید. در قرار دادن چراغ‌های اضافه، حتماً چراغ عقب را نیز در نظر گرفته و از آن غافل نشوید؛ زیرا این چراغ‌ها می‌توانند در دیده شدن شما از قسمت عقب در هنگام شب، بسیار مؤثر باشند.

نوارهای انعکاس‌دهنده نور

حتی باوجود به‌روزرسانی چراغ‌ها و قرار دادن چراغ‌های جدیدتر نیز نمی‌توانید تمام اعتماد خود را روی آن‌ها بگذارید. درواقع با چسباندن این برچسب‌ها درجاهایی که بیشتر با نور دیگر خودروهای و موتورها برخورد دارند، می‌توانید با کمک نورهای دیگر وسایل، موتورتان را نمایان‌تر کنید. حتی می‌توانید این نوارها را به کلاه ایمنی یا ژاکتتان نیز چسبانده تا نقطه کوری برای دیگر رانندگان در هنگام تاریکی، باقی نگذاشته باشید.

با سرعت کمتری راننده و بیشتر مراقب باشید

این موارد بالایی، همه حول این محور چرخیده‌اند که چگونه بهتر و بیشتر دیده شویم. ولی بازهم بهترین و مؤثرترین راه، همان راه‌حل قدیمی و کلاسیک آهسته و با دقت راندن است. درواقع در هنگام شب، ازآنجایی‌که میدان دید ما نسبت به مواقع روشن روز، بسیار کمتر است، اگر سرعت کمتری داشته باشید، در صورت مشاهده ناگهانی یک مانع، بهتر می‌توانید عمل ترمزگیری را انجام دهید و متوقف شوید.

منبع: چرخان

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا