مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

توليد موتورسیکلت‌هاى زير پله‌ای در كشور!

به گزارش موتورسيكلت نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: حمل و نقل جزء جدا نشدنی زندگی همه شهروندان در یک جامعه است، چه مردم روستا نشین و چه مردم شهرنشین همه با حمل و نقل سرو کار دارند.

وی با بیان اینکه باید نگاهی جدی‌تر و توجه بیشتری به موضوع حمل و نقل داشته باشیم، افزود: حدود ۷۰ درصد از آلودگی‌های شهر‌های بزرگ مربوط به وسائط نقلیه است، طی چند ماه گذشته بزرگترین شهر‌های ما در کشور دچار مشکلات مربوط به حمل و نقل بودند.

سردار رحیمی ادامه داد: درباره این بحث جلسات متعددی برگزار می‌شود که بنده در آن جلسات حاضر نمی‌شوم؛ علت عدم حضور من در این جلسات هم به این دلیل است که وقتی در جلساتی سخنرانی‌های بیهوده و بی هدف بیان می‌شود و پس از آن کار عملی صورت نمی‌گیرد، حاضر نخواهم شد.

وی افزود: اصحاب رسانه این مصاحبه من را نیز در گذشته و در زمانی که ابتکار ریاست سازمان محیط زیست را برعهده داشتند و متولی برگزاری این جلسات بودند، منتشر کردند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: بیشترین انتقاد و نگاه من به شخص جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور است، چرا که ما باید نقشه راه را تعریف کنیم و در آن برای سال ۹۹ برای هر دستگاهی و در رأس آن برای نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی تکلیف تعیین کنیم و به آن‌ها مسئولیت دهیم.

وی با بیان اینکه سخنران زیاد داریم، افزود: به جای نشستن در هر جلسه و انجام صحبت بیاییم در عمل خود را نشان دهیم. باید پس از محول کردن وظایف به دستگاه‌ها از آن‌ها گزارش عملکرد قابل اندازه گیری بگیریم.

سردار رحیمی خطاب به مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت «صمت»، گفت: این نهاد که دارای مسئولیت است باید یک تحولی در حوزه خودرو ایجاد کند، از مدیران دو شرکت بزرگ خودروساز کشور در جلساتی که داشتم؛ خواهش کردم تا در زمان مدیریتشان دو گام برای ایجاد تحول در این صنعت بردارند.

وی افزود: هر مسئول باید چند قدم برای ایجاد تحول در حرفه مربوط به خود بردارند، موتورسیکلتی که ۷ برابر یک خودرو ایجاد آلودگی می‌کند، تا کی باید به صورت زیر پله‌ای تولید شود؟ در پایتخت بیش از ۳ میلیون موتورسیکلت وجود دارد.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: موتور‌هایی که به صورت زیر پله‌ای تولید می‌شوند و دارای کمترین استاندارد هستند که جدای از بحث هوای آلوده جان انسان‌ها را نیز به خطر انداخته اند که از سویی دیگر اقشار با درآمد ضعیف و متوسط جامعه از این موتورسیکلت‌ها استفاده می‌کنند.

وی افزود: در خصوص اجرای طرح ساماندهی آمدند و به ما خرده گرفتند که چه کار به کار موتور سواران دارید و به ما گفتند که چرا نیروی انتظامی ظالم است؟ از طرفی یه تعدادی از ما خرده گرفتند که این چه وضعیت انضباطی است که در شهر به وجود آمده و موتورسیکلت سوار از روی گارد ریل، پیاده راه، خطوط ویژه، خلاف جهت و … تردد می‌کند.

سردار رحیمی با بیان اینکه ۶۶ هزار موتورسیکلت متخلف به خصوص در بحث آلودگی هوا توسط پلیس توقیف شده است، گفت: پس از رفع توقیف این موتورسیکلت‌ها و ترخیصشان باز هم این وسائط به سطح شهر باز خواهند گشت، مسئولان برای جلوگیری از آلودگی چه خواهند کرد؟

وی افزود: چرا موتور‌ها برقی نمی‌شوند؟ خیلی از سازمان‌های ما در کشور از موتورسیکلت استفاده می‌کنند، اگر بخواهیم اعداد و ارقام شهرداری را که از موتورسیکلت استفاده می‌کند را استخراج کنیم رقم سنگینی را به ما نشان خواهد داد.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: ما اگر بخواهیم خودرو‌های مشکل دار را توقیف کنیم دست کم ۵۰ درصد خودرو‌ها و موتور سیکلت‌ها باید توقیف شوند،لذا فکری برای این موضوعات بایدکرد.

وی افزود: باید در سال جدید یکی از اولویت‎های جدی شورای ترافیک کشور، تهران و سایر شهر‌ها بحث هوای پاک و اجرای قانون باشد. به عنوان رئیس پلیس پایتخت اعلام می‌کنم که آماده اجرای طرح‌های مختلف برای کاهش آلودگی هوا هستیم.

سردار رحیمی تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا به امروز در تهران بزرگ ۹ هزار و ۲۶۱ خودروی دود زا را متوقف و پلاک تعمیر بر روی آن‌ها نصب کرده و به تعمیرگاه‌ها معرفی و بیش از ۴۳ هزار وسیله نقلیه دود زا اعمال قانون شدند.

وی درباره خودرو‌های دودزای نیرو‌های مسلح افزود: براساس مصوبه ستاد کل نیرو‌های مسلح، مرکز معاینه فنی مخصوص خودرو‌های نیرو‌های مسلح پیش بینی شده است و طی دستور و تصویب ریاست ستاد کل معاینه فنی خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین نیز در حال انجام است.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ درباره فعالیت دوچرخه سواران نیز گفت: زیرساخت‌های ما بسیار ضعیف است، در اکثر شهرها آموزش و فرهنگ استفاده از دوچرخه پایین است. قبل از مطرح کردن بحث دوچرخه سواری باید زیرساخت‌ها و تعیین مسیر‌های امن برای انجام دوچرخه سواری مشخص شوند.

وی افزود: دو موضوع در راهنمایی و رانندگی در دستور کار پلیس است، اعمال قانون هدفمند برای متخلفان و بحث آموزش و فرهنگ سازی در ستاد‌های راهنمایی و رانندگی در حال انجام است.

سردار رحیمی اظهار کرد: حاضر هستیم بدترین راننده‌ها را به سازمان‌ها و NGO‌ها تحویل دهیم تا آن‌ها فرهنگ سازی کنند و فرهنگ درست رانندگی کردن را در بین شهروندان جا بی اندازند و در روز ۳ الی ۴ هزار نفر را به این نهاد‌ها تحویل دهیم، اما تا به امروز هیچ نهادی به سراغ ما نیامده است.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا